[IM] lieve lieve Look

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

lieve lieve Look

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 18:55

Zo kort heb ik je maar mogen kennen, maar 3 maanden heb ik je mogen liefhebben, rijden, een geweldige band op bouwen. De klik was er meteen, een connectie tussen mens en paard die ik bij geen enkel ander paard ooit gevoeld had. Ik vertrouwde je meteen.

We hebben in de korte tijd mooie dingen beleefd. Ik heb mijn onzekerheid over buitenrijden op jou overwonnen, zelfs een galop durfde ik samen met jou aan. We hebben lessen gereden waarin ik zoveel van jou leerde.

De poets sessies op stal waren in het begin een uitdaging hè vent :) je had een prachtige grote stal, maar daarin kon je ook rondjes lopen wat je ook maar al te graag deed haha. Maar met de tijd werd je braver en braver op stal.

Lieve vent, al was je al 21 we hadden allemaal niet verwacht je zo snel te moeten verliezen :( op 16 maart vond ik je met bloed op je been in de wei, we hebben je helemaal nagekeken en vonden alleen een klein dicht wondje, het leek dus mee te vallen. We hebben je gewoon gezadeld en eerst gelongeerd om te kijken hoe je liep, je liep verbazingwekkend goed, met zoveel energie. Zo had ik je nog nooit zien lopen.

Besloten om rustig te gaan rijden, lekker genieten met lange teugel, en wat reed je fijn! Zo fijn had je in die drie maanden nog nooit gelopen.

Helaas begon je ongeveer een uur nadat we je afgezadelt hadden en op stal gezet opeens uit je mond te bloeden. We begrepen er niets van, je had even in een andere stal gestaan omdat je eigen uitgemest werd. We dachten dat je je daar bezeert had. Meerdere mensen ernaar laten kijken van stal en die zeiden afwachten want het was weer redelijk gestopt. Ik ben naar huis gegaan.

S'avonds werd ik gebeld, het ging niet goed met je, je was uit het niets vreselijk gaan bloeden. Je had hele vlekken op de stalmuren gemaakt.
De dierenarts was geweest, er bleek ver achterin je mond een ontstoken stukje kies te zitten waar een abces omheen zat, die kies was maanden geleden al verwijderd, nog voordat ik jou leerde kennen. De volgende morgen zou dit verwijderd worden en met pijnstilling moest alles goed gaan.

De volgende morgen is alles met succes verwijderd en kreeg je zware pijnstilling. We waren opgelucht.. Nu zou je weer beter worden.

Maar helaas kreeg ik diezelfde avond het verschrikkelijke telefoontje... Het ging helemaal niet goed. Je was ingestort en kon niet meer staan. Je werd ingeslapen, dit kon zo niet meer, dat wisten we allemaal. 17 maart rond 20:00 ben je ingeslapen.

En zo was je binnen nog geen 27 uur van gezond en fris naar doodziek gegaan. Je was er niet meer. Ik kon en wou het niet geloven.

Ik voelde me zo schuldig, dacht dat het mijn fout was omdat ik je als laatste gereden had. De dierenarts heeft bevestigd dat dit niet het geval was. Het abces was vroeg of laat toch geklapt. Het kwam niet door het bit of het rijden. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan in je hoofd of bloedvergiftiging waardoor je zo bent verslechtert.

Ik ga je zo missen vriend, al kende ik je maar zo kort, zo'n band met een paard ga ik niet snel meer tegenkomen.

Ik ben je eigenaren zo dankbaar dat ik jou heb mogen leasen. Ik zal je nooit vergeten.

Paar dagen voor je overlijden hebben we nog foto's gemaakt van ons samen. Wat ben ik daar nu blij mee. Mooie herinneringen van ons samen

Rust zacht lieve Look

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eloya op 20-03-15 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou

Re: lieve lieve Look

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:59

Veel sterkte

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:01

Wat een mooi paardje! En triest verhaal! Heel veel sterkte meid!!!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 20:09

Bedankt
De eigenaren hebben wat haar voor mij afgeknipt zodat ik dat in een memory locket kan bewaren. Zo blijft hij altijd nog een beetje bij mij

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:41

sterkte.... Y;(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 18:48

Vandaag mijn ketting binnen gekregen
Er komt nog wat van zijn haar bij in.

Er zitten 2 foto's in, 1 van hem en 1 van ons samen. De letter "L" en een hartje " never forgotten"
De tekst op de achterkant is " your live was a blessing, your memory is a treasure "

Zo blijft hij altijd een beetje bij mij :)
Afbeelding

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 03:20

Jeetje wat verschrikkelijk.
Onwijs mooi kettinkje.
Heel veel sterkte :(:)

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:41

heel veel sterkte!
mooie ketting!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 19:37

Gisteren was het alweer precies 4weken geleden dat je een sterretje bent geworden :(

Wat mis ik je knuffels, je trucjes en het rijden.
Al een maand niet meer in het zadel gezeten, want de laatste herinnering in het zadel was op jou...

Binnenkort komt het nieuwe paard op stal
Ze zal je zeker niet vervangen, maar dan kan ik wel weer lekker bezig

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:46

Sterkte. Het verlies van een paardenvriend is een groot verlies, zelfs al heb je hem maar kort gekend.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:14

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje