[IM] Ik hoop dat ook jullie haar nog niet vergeten zijn..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Ik hoop dat ook jullie haar nog niet vergeten zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 03:18

Hallo lieve bokkers,
Laatst las ik mijn laatst gemaakte topic over Estada nog eens door.
Daar werd gezegd.. ik ben benieuwd hoe je er over een half jaar op terug kijkt.
Ik kan jullie zeggen.. het is zwaar en het wordt elke dag zwaarder. ;(
De eerste maanden heb ik bijna geen last gehad maar de laatste tijd, druk buiten het werk en op het werk en ja.. dan komt het gemis.
Mijn uitlaatklep.. ik kon alles bij haar kwijt en ze is weg.
Dan komt het wel even hard binnen, wat leidt tot huilbuien en dromen in de nacht.
Ik mis haar vreselijk en dacht dat het misschien zou helpen om een mooi filmpje te maken van wat foto's en filmpjes die ik op het einde nog van haar heb gemaakt. Ook onze laatste wandeling heb ik erin verwerkt. Wat ben ik blij met het bewegende materiaal. Alleen al het geluid van haar hoefjes op het beton zorgt voor tranen in mijn ogen.
Ik hoop dat jullie haar nog niet vergeten zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=b0bkwgF ... e=youtu.be

Ariannee

Re: Ik hoop dat ook jullie haar nog niet vergeten zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 03:36

Mooi filmpje heb je gemaakt, sterkte veder!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 10:50

Dankjewel.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:52

sterkte!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:58

Ik weet niet of ik naar je filmpje durf te kijken, omdat ik zelf op instorten sta vanwege het gemis van mijn grote liefde.

Maar ik wilde toch reageren, omdat ik je heel erg veel sterkte wil wensen! Er staat geen tijd voor gemis en rouw. Het kan zomaar zijn dat je je over een paar weken weer wat beter voelt en een paar maanden later weer heel verdrietig bent. Neem de tijd ervoor, Estada is je verdriet waard.

Het klinkt misschien gek, maar ik ben wel 'blij' met mijn verdriet. Het geeft me het gevoel dat hij nog heel dichtbij me is en geen vage herinnering aan het worden is. Ik hoop dat jij het ook zo kunt zien.

Sterkte, meid!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:05

Ik heb met tranen in mijn ogen naar je filmpje gekeken. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. En dat het gemis alleen maar groter wordt. Het is een rouwproces... Toen ik 10 jaar geleden afscheid moest nemen van mijn eerste paard kwam de echte klap eigenlijk pas bijna een jaar later, ondanks dat ik toen al een ander paard had...
En ik weet dat niet iedereen waardeert wanneer je mensen met dieren vergelijkt maar mijn moeder stierf in 2001 en eigenlijk mis ik haar met het verstrijken van de jaren eigenlijk alleen maar meer. ..ondanks dat ik het echt wel geaccepteerd heb en er ook mee om kan gaan is dat gevoel van missen en weemoed alleen maar sterker.
Heb je wel iets om je mee bezig te houden?
Heel veel sterkte hè!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:07

Cynthia82 schreef:
Ik weet niet of ik naar je filmpje durf te kijken, omdat ik zelf op instorten sta vanwege het gemis van mijn grote liefde.

Maar ik wilde toch reageren, omdat ik je heel erg veel sterkte wil wensen! Er staat geen tijd voor gemis en rouw. Het kan zomaar zijn dat je je over een paar weken weer wat beter voelt en een paar maanden later weer heel verdrietig bent. Neem de tijd ervoor, Estada is je verdriet waard.

Het klinkt misschien gek, maar ik ben wel 'blij' met mijn verdriet. Het geeft me het gevoel dat hij nog heel dichtbij me is en geen vage herinnering aan het worden is. Ik hoop dat jij het ook zo kunt zien.

Sterkte, meid!

Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Vond het ook wat vreemd dat ik er in het begin zo weinig moeite mee heb gehad. Waarschijnlijk gewoon ver weg gedrukt. Heb na de dag van inslapen haar staart bijvoorbeeld nooit meer uit de kast gehaald. Te confronterend. Ik wens je veel sterkte met je eigen verlies!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:08

ITP --> IM

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:10

Vala schreef:
Ik heb met tranen in mijn ogen naar je filmpje gekeken. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. En dat het gemis alleen maar groter wordt. Het is een rouwproces... Toen ik 10 jaar geleden afscheid moest nemen van mijn eerste paard kwam de echte klap eigenlijk pas bijna een jaar later, ondanks dat ik toen al een ander paard had...
En ik weet dat niet iedereen waardeert wanneer je mensen met dieren vergelijkt maar mijn moeder stierf in 2001 en eigenlijk mis ik haar met het verstrijken van de jaren eigenlijk alleen maar meer. ..ondanks dat ik het echt wel geaccepteerd heb en er ook mee om kan gaan is dat gevoel van missen en weemoed alleen maar sterker.
Heb je wel iets om je mee bezig te houden?
Heel veel sterkte hè!

Bedankt voor je woorden. Ik snap die vergelijking heel goed hoor. Ze was voor mij gewoon familie en toen zij ging ging er wat in mij ook dood. Ik heb het druk zat maar een uitlaatklep mis ik dus wel en een ander paard in mijn leven moet ik niet aan denken..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:13

Ik vind het overlijden van een dier ook hetzelfde voelen als een familielid. Alsof er een arm of been van je lijf af getrokken wordt...
Mijn vriendin is een maand geleden haar merrie verloren aan koliek, ik zie haar nu ook zo worstelen, slaapt niet, h er leeft alles steeds weer. Het is zo mooi om zo'n band te hebben met je dier maar zo hard als je afscheid moet nemen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:15

Dankje :)

Ti's staart heeft een mooi plekje op een tafeltje, samen met zijn as, een foto en de kaartjes die ik gekregen heb.

Ik merk nu heel erg aan mezelf dat ik het wegstop. Ik kan er wel over praten, maar ik praat over hem met een afstandje. Als ik foto's voorbij zie komen, kijk ik er niet écht naar. Ik zie ze wel, maar ik kijk niet echt. Veel te bang voor hoe ik me ga voelen als ik het binnen laat.

Neem je tijd, misschien helpt het je om er juist mee bezig te zijn, zoals door het filmpje dat je gemaakt hebt. En als je ooit van je af wil kletsen, staat mijn PB-box voor je open!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:16

Vala schreef:
Ik vind het overlijden van een dier ook hetzelfde voelen als een familielid. Alsof er een arm of been van je lijf af getrokken wordt...
Mijn vriendin is een maand geleden haar merrie verloren aan koliek, ik zie haar nu ook zo worstelen, slaapt niet, h er leeft alles steeds weer. Het is zo mooi om zo'n band te hebben met je dier maar zo hard als je afscheid moet nemen.

Het is jammer dat we ze niet altijd bij ons kunnen houden. Ik houd mezelf maar voor dat ik haar veel pijn bespaard heb door niet egoïstisch te zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:18

Cynthia82 schreef:
Dankje :)

Ti's staart heeft een mooi plekje op een tafeltje, samen met zijn as, een foto en de kaartjes die ik gekregen heb.

Ik merk nu heel erg aan mezelf dat ik het wegstop. Ik kan er wel over praten, maar ik praat over hem met een afstandje. Als ik foto's voorbij zie komen, kijk ik er niet écht naar. Ik zie ze wel, maar ik kijk niet echt. Veel te bang voor hoe ik me ga voelen als ik het binnen laat.

Dit is precies wat ik heb gedaan in het begin. Nu breekt het dus wel mijn hart om haar foto's te zitten etc. Ooit zullen we er doorheen moeten helaas. Nogmaals sterke. Ti was een plaatje.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:21

Ik kan me volledig aansluiten bij Cynthia82.
Mijn merrie is in november ingeslapen en het gemis is echt groot.
Het neemt ook nog niet af.....
Maar het verdriet helpt me ook. Sterkte hoor. :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 12:11

Jij ook veel sterkte.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:26

Wat een prachtig filmpje ts! Kan me jouw topic nog goed herinneren... en zoals de bokkers voor mij al zeiden, verdriet kent geen tijd. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen! Estada zal trots op je zijn :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:33

Ik kan me jouw topic ook nog heel goed herinneren. Het filmpje ga ik niet bekijken, omdat ik bang ben dat het het verdriet om mijn lieveling naar boven zal halen. In april zal het voor mij een jaar geleden zijn en ook ik ben nog niet klaar met het wegstoppen. Ik kan het nog steeds niet aanvaarden. Het klopt wat je zegt: het doet gewoon hoe langer hoe meer pijn en ben doodsbang voor de dagen dat mijn jonge paardjes hun beurt zal komen...

Veel sterkte en een dikke knuffel!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 14:26

Dankjewel lief van jullie. Ik denk dat het liedje ook veel mensen raakt ongeacht dat er nu mijn foto's in verwerkt staan. Ik ben blij dat ze nog niet vergeten is :)

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:16

Kan me ook nog goed herinneren dat ik je topic volgde. Vind t dan ook leuk dat je een update hebt geplaatst. Ik kan me goed voorstellen hoe vreselijk jij je nog steeds moet voelen..
Heb vorige week de merrie verloren waar ik 6 jaar voor gezorgd heb en de band die je daar in korte tijd mee krijgt is ongelooflijk. Toen ze overleed heb ik de rest van de dag aan een stuk door gehuild maar het verbaasde me hoe snel ik er daarna overheen leek te zijn. Nu ii jullie ervaringen en gevoelens lees, herken ik mezelf daar ook echt in. Het lijkt net of je het over een random paard hebt en de foto's komen ook niet echt binnen. Het voelt nog steeds net alsof ze er over een week weer is.
Denk dat dit in mijn geval ook wel komt omdat ik weinig paardenmensen in mijn omgeving heb. Dat praat toch anders dan met iemand die begrijpt hoe je je voelt, net als jullie.

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen met t verlies van jullie maatjes Y;(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 16:08

Opvallend hoe we toch allemaal een beetje hetzelfde verwerkingsproces hebben meegemaakt. Eerst snel eroverheen en daarna pas de klap. Heb erg getwijfeld over dit topic maar ben blij dat ik het gedaan heb. Ik haal veel steun uit jullie woorden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:11

Heb het zelf nooit meegemaakt tot een paar dagen terug een veulen geboren werd dat ook overleden is. Bah, wat een vreselijk gevoel. Ik heb het kleintje niet eens mogen ontmoeten maar ik ben er dagen kapot van geweest ik denk er nu nog constant aan. Dus ik kan me voorstellen hoe erg het moet zijn een paard dat je lang gehad hebt ineens weg is.
Dus sterkte TS, hopelijk voel je je binnenkort een beetje beter met je gemis :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:31

TS, ik weet dat dit jouw topic is, over jouw paardje en jouw verdriet. Ik kende jou en je verhaal helemaal niet, maar ik vind het fijn dat anderen ook hun ervaringen en hun rouwproces delen. Het voelt goed om er met 'lotgenoten' over te praten, mensen die écht begrijpen, nee, voelen, wat ik voel.
Ik ben heel erg blij dat je dit topic hebt geopend! Maar ik ga je filmpje echt niet bekijken, niet nu, want ik ga huilen en daar ben ik bang voor.

Ooit zal ik ook een filmpje (laten) maken voor Ti en het nummer wat daarbij hoort, weet ik ook al. Maar ik kan het nu niet aan.

6marly6, ik begrijp heel goed wat je zegt. Ti was mijn allergrootste liefde, iedere dag was ik bang voor de dag dat ik hem zou verliezen en toen hij stierf (veel te jong, maar ik heb altijd gevoeld dat hij niet oud zou worden), heb ik heel veel gehuild, maar toch pakte ik gewoon mijn leven op en ik heb me zo vaak afgevraagd hoe het kon dat het me wel redelijk af leek te gaan. Maar inmiddels weet ik dat dat komt, omdat ik het onbewust wegstop, bang voor mijn verdriet.

Als er meer mensen behoefte aan hebben, is het misschien een idee om een HK-topic te openen waar we onze verhalen en gevoel met elkaar kunnen delen, zodat dit het topic voor Estada blijft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 19:46

Geeft helemaal niets hoor Cynthia.Ik heb dit topic inderdaad geopend maar wel met het idee om het van me af te schrijven. Als meerdere daar baat bij hebben vind ik dat alleen maar fijn want ik haal ook steun uit jullie verhalen. Aan het einde van de rit zijn we allemaal een stukje van onszelf verloren dus als we daar door middel van dit topic mee om leren gaan ben ik de laatste die het iemand kwalijk neemt.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:54

Als ik jou topic zo door lees, komt bij mij ook weer het besef dat m'n maatje echt weg is.. Ik heb ook vrij recent afscheid moeten nemen en vind het ook verschrikkelijk moeilijk. ;( Als je wil, mijn pb box staat open..

Heb overigens ook een filmpje gemaakt, staat ook in zijn afscheid topic..

Edit: Cynthia, dat vind ik wel een goed idee. Een HK topic.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:32

Wat een prachtig filmpje zeg!