[IM] Alweer bijna 9 jaar terug...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JSeine

Alweer bijna 9 jaar terug...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:05

26 mei 1980, wat was dat een mooie dag voor mijn lieve opa. De dag dat zijn allereerste eigen gefokte veulen geboren werd. Een kleine zwarte hengst kwam ter wereld. Omdat het een echte KWPN-er was, kreeg hij een naam met de letter W. De keuze was al snel gemaakt: Wander! Zoon van Monarch (Hugo X Igoldina) en Stefanie (Koreaan X Mathilde).

Er kwamen meerdere paarden, voornamelijk merries. En natuurlijk werd er gefokt en zorgde Wander ervoor dat er veel veulens op de wereld kwamen (twee van zijn dochters zijn nog in ons bezit). We konden hem gerust tussen de merries en de veulens in het land laten staan. Hij was zo lief voor alles en iedereen!

De jaren vlogen voorbij en zo werd Wander langzamerhand een dagje ouder. Uiteindelijk heeft mijn opa in 2006 de keuze gemaakt om Wander in te laten slapen. Wander had pijn en kon nauwelijks nog eten. Als er iets was wat mijn opa niet wou, dan was het dat een dier pijn leed. Wander heeft 26 jaar oud mogen worden.

Op 20 februari 2015 is mijn opa overleden op 73 jarige leeftijd. Wander en mijn opa hebben een prachtige tijd achter de rug.

Afbeelding
Nog even een foto van Wander, mijn opa en zijn prachtige koets <3

cherrypower

Re: Alweer bijna 9 jaar terug...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:07

Wat een mooi verhaal!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:43

Mooi verhaal ts!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:47

Gecondoleerd met het overlijden van je opa, veel te jong nog. Wat heeft hij van zijn Wander mogen genieten :)

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:52

Cas123 schreef:
Mooi verhaal ts!

cherrypower schreef:
Wat een mooi verhaal!

Dankjewel :)

Blue_Eyes schreef:
Gecondoleerd met het overlijden van je opa, veel te jong nog. Wat heeft hij van zijn Wander mogen genieten :)

Dankjewel :) Klopt inderdaad. Veel te jong.. Helaas liep hij al een hele lange poos met zijn gezondheid te martelen. Darmkanker, slecht hart, botten in de voet die scheef gegroeid waren waardoor hij geopereerd moest worden, na de operatie wou de wond nooit mooi helen, veel pijn.. noem het maar op.
We hebben er vrede mee. Voor hem is het beter zo, hij heeft nu geen pijn meer. Hij zal veel gemist worden, voor iedereen was hij een lieve man. Maakt niet uit of hij je nou goed kende of niet, iedereen was altijd welkom. Hij heeft idd enorm genoten van Wander en van al zijn andere paarden, maar dit was toch echt wel zijn trots :)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:11

Wat een prachtig verhaal ts! Sterkte met het verlies van je opa Y;(

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:57

Wat een bijzonder verhaal.
Heel veel sterkte

Cynthia_idk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:35

Mooi geechreven en ook hele mooie foto.
Gecondoleerd met je opa

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 12:47

Dankjulliewel! :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:35

Gecondoleerd met je opa!
Mooie foto van Wander en je opa.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:36

Waauw mooi verhaal en gecondoleerd met je opa!

Floorlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:25

Oh jeetje wat een mooi paard! En ik schrik van de datum van je opa, dat was de laatste dag dat ik naast mijn opa heb gezeten en z'n hand heb vast gehad, hij is de volgende ochtend overleden. Heel veel sterkte met je opa, sommige momenten zijn en blijven moeilijk.

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 16:54

floorensol schreef:
Oh jeetje wat een mooi paard! En ik schrik van de datum van je opa, dat was de laatste dag dat ik naast mijn opa heb gezeten en z'n hand heb vast gehad, hij is de volgende ochtend overleden. Heel veel sterkte met je opa, sommige momenten zijn en blijven moeilijk.

Jij ook sterkte met je opa :*

Hij wordt nog elke dag herinnerd en ik heb ook een kettinkje met wat as erin die ik dagelijks trouw draag.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:22

Gecondoleerd!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:32

Mooi verhaal.
Gecondoleerd
Ik weet zeker dat Wander en je opa weer samen zijn

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:37

Gecondoleerd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:39

Een mooi verhaal!

Gecondoleerd.

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 20:58

Dankjullie wel allemaal!

@JoycexEnya ik weet het ook wel zeker :) En wanneer het onweert zeggen we maar dat hij weer aan het brommen was, want brommen kon hij als één van de besten haha!

Floorlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:02

JSeine schreef:
floorensol schreef:

Jij ook sterkte met je opa :*

Hij wordt nog elke dag herinnerd en ik heb ook een kettinkje met wat as erin die ik dagelijks trouw draag.

Ik heb een heel mooi fotolijstje met mijn opa erin naast mijn bed staan. Wij hebben het plan om zijn as uit te strooien op de trouwdag van mijn opa en ma, als eerbetoon voor zijn goede zorgen voor vooral mijn oma, maar ook zeker voor alle kinderen en kleinkinderen die hij had!

Zonder mijn opa had ik veel later kunnen beginnen met paardrijden. Hij heeft mij vijf jaar lang, 3 keer per week op en neer gebracht naar de manege, geen week overgeslagen, mijn held!

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 22:33

floorensol schreef:
JSeine schreef:

Ik heb een heel mooi fotolijstje met mijn opa erin naast mijn bed staan. Wij hebben het plan om zijn as uit te strooien op de trouwdag van mijn opa en ma, als eerbetoon voor zijn goede zorgen voor vooral mijn oma, maar ook zeker voor alle kinderen en kleinkinderen die hij had!

Zonder mijn opa had ik veel later kunnen beginnen met paardrijden. Hij heeft mij vijf jaar lang, 3 keer per week op en neer gebracht naar de manege, geen week overgeslagen, mijn held!

Wij hebben mijn opa ook uitgestrooid op de trouwdag van mijn opa en oma! En ook bijna om dezelfde reden! Na afloop hebben we allemaal een glaasje jonge jenever gedronken. Ook de kleinkinderen (jongste is 14) als eerbetoon aan mijn opa. Hij hield altijd van een borrel, elke avond kreeg hij er twee.

Ook heb ik aan hem het paardrijden te danken. Als hij geen paarden gehad zou hebben, zou ik niet weten of ik wel voor het paardrijden gekozen hebben! Alles heb ik aan hem te danken en hij was dan ook de beste opa die ik maar kon wensen.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:37

Wat een mooi verhaal. Gecondoleerd!

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 22:48

Maaikevdk schreef:
Wat een mooi verhaal. Gecondoleerd!

Dankjewel :)

mii_rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:51

Mooi verhaal. Sterkte!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:44

Sterkte met het verlies van je opa. Wat fijn dat jullie samen dezelfde passie hadden.

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:04

Iris82 schreef:
Sterkte met het verlies van je opa. Wat fijn dat jullie samen dezelfde passie hadden.

Dankjewel :) Ik vond het inderdaad ook fijn dat we dezelfde passie hadden! Als ik iets niet wist of niet snapte legde hij me dat wel even uit. Of de verhalen die hij tegen iedereen vertelde over vroeger, dat vond ik altijd zo leuk om te horen! Gelukkig heb ik daar nu mijn oma nog voor, die verteld die verhalen ook nog steeds. Zo leuk!!