Hallo bokkers,
nooit gedacht dat ik hier zo snel een topic zou gaan openen.
Maar toch heb ik er nu even behoefte aan.
Vorige week woensdag, 4 maart 2015 is de leukste, liefste en meeste eigenwijze shet Jolmer ingeslapen.
Aan haar heb ik mijn boktnaam ook te danken.
Vanaf dat ik net begonnen was met paarden en paardrijden verzorgde ik Jolmer en haar vriendinnetje Kylie al. Dit is nu zo´n 13 jaar geleden. 13 jaar is het een ongelofelijk mormel geweest,maar oh wat een leuk mormeltje was het zeg. Een echte bulldozer, overal doorheen, zeker toen ik nog klein was.
Maar ik vond haar geweldig.
Afgelopen jaren ben ik wat minder bij de 2 dames geweest, druk met school, eigen paardjes, sinds 1,5 jaar heb ik een vriend, dus tijd had ik niet echt voor ze.
Ik probeerde ze ook te ´vergeten´. Ze betekenden zoveel voor me, dat ik mezelf wilde beschermen.
Jolmer werd steeds magerder, ze wankelde steeds meer. 2 jaar geleden is de dierenarts eindelijk geweest en kwam er leverbot uit de onderzoeken.
Pff leverbot, ooit wel eens over gehoord, maar is het zo ernstig? Dat is toch te verhelpen?
Geeft dat zoveel problemen?
Nu, 2 jaar later werd het duidelijk..
Ja dat kan zoveel problemen geven. Haar lever was flink aangetast.
Ze werd steeds magerder, kwam echt geen grammetje aan.
Afgelopen week viel ze steeds om, ze had Kylie nodig om op te steunen.
2 weken geleden kreeg ik een berichtje dat ze er over nadachten om dr in te slapen en vorige week dinsdag kreeg ik een berichtje dat het de volgende dag zou gaan gebeuren.
Ik ben blij dat ze niet meer vervoerd is met de trailer, zoals eerst het plan was, maar dat ze gewoon bij haar eigen weitje is ingeslapen.
Lieve Jolmer, geniet ervan daarboven. Lekker veel eten, lekker door bulldozeren, en vooral lekker eigenwijs blijven!
Hier nog een aantal foto´s die mijn vriend(ricie op bokt) gemaakt had de zondag voordat ze werd ingeslapen