afgelopen zondag kwamen onze Sita en Chris aan. Sita was wel dun... Chris was ook afgevallen, maar Chris kon het hebben. Voor Sita hebben we een muslie gekocht..net even wat meer dan basis brok, maar niet teveel, even opbouwen. Ze was niet fit...en niet wakker... onze chris (fjord) was meteen goed helder en fris en zag alles wat er nieuw was...Sita volgde hem op de voet terwijl zij normaal de baas was.
ergens zat ons het niet lekker....veel te dun...niet allert...maar dat is ook logisch want ze hebben er net een reis van 30 uur opzitten en alles is anders....het heeft even tijd nodig.
Gister ochtend werden wij door de stal houder gebeld dat Sita koliek verschijnselen had...wij er meteen heen en de dierenarts erbij... ze was aan de diarree en een beetje onrustig... niet slaan naar de buik en ook niet zweten. de DA noemde het...flink van slag.... logisch dachten wij... transport...ander eten...andere omgeving...dat heeft even tijd nodig. ze heeft injecties gehad, daarna was ze rustiger en ging op een gegeven moment na een borstel beurt van mijn kant lekker in in stro liggen. Ik ben toen naar huis gegaan om later weer te komen. Mijn man is nog geweest tegen een uur of 6 s´avonds en toen stond ze en snuffelde wat aan het magere luzerne voer wat we op aanraden van de da hadden gekocht. maar eten deed ze nog niet. later toch weer een bericht van de stal houders dat ze het toch niet vertrouwden. mijn man er weer heen.... ze lag.... maar was wel allert op hem... de DA gebeld die toch zei dat we haa mochten laten liggen als ze geen koorts had... dit was ook ons gevoel. Zolang er geen zweet of koorts was zou ze het zelf moeten doen. later toen de stalhouders nog keken stond ze weer.....
helaas vanochtend vroeg het telefoontje dat ze het niet heeft gehaald..... onze topper...is vannacht overleden... is er zomaar tussenuit gepiept...... echt heel naar... ze heeft zo veel voor ons gedaan..uren en uren hebben wij op haar de prachtige omgeving van midden Portugal laten zien aan toeristen! ze vond het prachtig!! in galop de bergen op! af en toe `spoken` ontwijken.... heerlijk in de Portugese zon mogen zonnebaden na het werk.... ´s ochtends hinnikend stond ze samen met haar maatjes op ons te wachten.......... en nu zomaar ineens?? is ze weg.... zo raar....zo vreemd? ze mocht maar 15 jaar worden.........