Altijd heb ik het ergens geweten, jij zou nooit oud worden. Altijd een zorgenkindje geweest. Maar dat het onverwachts zo snel zou gaan, zag ik niet aankomen.. April 2014 kreeg hij maanblindheid aan één van zijn ogen. Na alle ellende waren we inmiddels een half jaar verder en werd zijn oog rustig. Gelukkig maar, want vanwege zijn hartprobleem was opereren geen optie.. Maar tegen de tijd dat zijn oog rustig begon te worden, kwamen er andere klachten opspelen.

Vele bokkers hebben mee gedacht en zo gingen wij, op naar de kliniek. Vele onderzoeken gedaan, vele dierenartsen hebben mee gedacht. Uiteindelijk besloten dat jij gewoon vroeg van je pensioen mocht gaan genieten, want er was geen oorzaak te vinden. Maar ook dat was ons niet gegund. Want zo snel als de klachten vanaf Oktober kwamen opzetten, zo snel ging jij achteruit. En heb ik de moeilijke beslissing genomen om jou op 8 Januari te laten gaan, voor het leven echt lijden zou worden.

Mijn grote vriend is niet meer.. Mijn soulmate, once in a lifetime horse. Tot het einde stond hij aan mijn zijde, zo trouw als hij altijd was. Strekte zijn neusje uit en gaf een kus, 'want baasje, het is goed zo'. Rustig is hij heen gegaan, maar wat een verschrikkelijke leegte die overblijft..

With heavy heart and a tear in my eyes,
after all these years, I must say goodbye.
Please understand, I've done all I could,
if there was anything I could do, you know I would.
I'm sitting right here, gently rubbing your ears,
while I talk to you softly, trying to hold back the tears.
The memories you gave me, I'll never forget,
especially the ones of the day we met.
One last hug and one last kiss,
you have no idea how much you'll be missed.
To look into your eyes this one last time,
you tell me it's ok...you know it's your time.
Close your eyes now and go to sleep.
We'll pray to the Lord, your soul he'll keep.
Go in peace now, my good friend,
I'll stay right here with you, until the end.

Mijn grote paardenliefde heeft net geen 16 jaar mogen worden.
Until we meet again
Mijn ontzettend grote dank naar Nikki de Kerf, welke last minute ons nog voor de allerlaatste keer heeft kunnen vastleggen. Elke foto, stuk voor stuk prachtig. Waarvan in dit topic een willekeurige, kleine selectie. Want kiezen was te moeilijk..