Ze was een Schimmel ,Volbloed-Arabier ,merrie, van toen 25 jaar oud.
Ze stond er om bekent dat ze niet de braafste was!
Omdat ze al vele ruiters van haar rug af gooide!
1ste x zag ik je in de wei was spontaan verliefd op jou ogen...

zo vertrouwd ik ging er van uit dat we lekker gingen wandelen poetsen en lekker vertroetelen maar jij wilde meer je ontplofte nog van de energie en het temperament wat er van af straalde
ons 1ste ritje

Het voelde zo vertrouwd onder jou hoe hard je ook wilde in galop we waren een team

Het ging zo goed.
Tot dat we ontdekte dat het minder ging je had rotstraal in je hoef. Maanden van dokteren en pijn en verdriet ik was zo vaak als ik kon bij je! Hoe zwaar je het ook had ik zag aan je ogen je vecht en je komt er boven op!

Je hoeve werden steeds beter je galoppeerde zonder pijn door de wei toen je me zag mijn hart ging te keer! Toen we weer gingen zadelen je was zo blij had ik je nog nooit gezien hoe graag je weer wilde lopen zo trots was je net zo als ik!

Altijd het vuur in je ogen we reden en verzorgde zo 8 jaar lang tot dat je 33 werd.

Toen was er een tijd waar ik nooit op hoopte dat die zou komen.
Je glans je vuur het je ogen verdween je leek het op te geven.
Het ging steeds achter uit.
Het was op.
Niet meer (willen) eten alleen maar liggen in de wei het einde zat er aan te komen.
Dat was net voor de winter ik en je baasje wilde je dit niet aan doen zo door de winter sukkelen.
We besloten je in te laten slapen.
De dokter kwam je zag je al aan komen je ging staan en keek me nog een keer aan die blik vergeet ik nooit meer. Je kreeg de spijt en eerst liet je het nog niet toe krabbelen zo als je bent je niet laten kennen. Maar dat was voor korte duur...

Lieve Peggy ik zal je nooit meer vergeten je blijft voor altijd in mijn hart en gaat er nooit meer uit.
Mijn leermeester mijn alles mijn beste vriendin elke dag moet ik nog een traantje om je laten.
Je was niet zo maar een paard je was zo bijzonder!

Kon je me nog een keer aan kijken een keer die blik van het is goed...

Jou ogen staan altijd vrolijk,
En je verliest nooit de moed,
Jou bruine oogjes,
Bekijken de wereld zo goed
Neem me mee naar dat land,
Dat bestaat als ik in jou ogen staar,
Die blik in je ogen,
Brengt mij daar
Mijn lieve paardje,
Mijn trouwe maatje,
Soms ondeugend maar toch lief,
Je hebt mijn hart gestolen,
Jij bent mijn hartendief.
ik mis je oogjes, ik mis je manen, ik mis je gekheid en je maffe gedrag, ik zal je nooit vergeten, ik mis je nog elke dag...Peggy