[IM] Ideeën paard herdenken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovecappie

Ideeën paard herdenken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 18:16

Hallo iedereen..

Ik heb gezocht maar kon alleen topics vinden over het verdriet verwerken. Maar ik zoek net even iets anders...

Vanmorgen is het paardje van mijn beste vriendin ingeslapen. Ik ken haar al 10 jaar, en zij kon dat beesie al voordat ze mij kon.
Hij was dan al oud, maar alsnog totaal onverwachts overleden. Acute koliek... Maar nu is mijn vraag, wat kan ik voor haar doen?
Natuurlijk er voor haar zijn en met dr praten, maar ik wil meer doen. Ze is mn beste vriendin en ze was er ook voor mij toen ik mijn pony kwijt raakte.

Op dit moment kan ik even niet helder nadenken dus probeer ik of jullie ideetjes hebben... Ze heeft al een paardenhaararmband van m, een canvas foto hangt ook al in dr kamer. Iets in die richting zal dus opzich nog wel kunnen maar dan wel net iets specialer, want de 'normale versies' heeft ze al. Natuurlijk kan het nog veel uitgebreider maar verder dan dit kom ik op dit moment niet echt...

Hopelijk hebben jullie leuke ideetjes!

Liefs Tessa

Pluttersput

Re: Ideeën paard herdenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:20

Heel simpel. Maar wat dacht je van een kaarshoudertje? Ik heb er hier ook een staan, en als ik er behoefte aan heb brand ik een lichtje voor mijn overleden knollies (en anderen). Zijn ze toch weer even herdacht. Ik heb een simpele, betonnen met uitgesneden hartjes...

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:25

Kettinkje met zijn naam in het hangertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:27

Ik heb vroeger voor mijn haflingermerrie een speciaal plekje gemaakt in mijn ouderlijk huis. Heb daar al haar prijzen bij elkaar gezet, een mooie foto van ons samen, een oud hoefijzer van haar incl bijhorende nagels, en ook een stukje hoef. (volgens mij heb ik bij het bezoekje van de hoefsmid ooit eens wat dingen bijeen geraapt :P ) Je kan ook iets moois maken met de staart.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:28

Toen vorig jaar onze hond plotseling dood ging, kreeg ik een heel erg simpel kaartje van mijn beste vriendin. Simpel maar zó verschrikkelijk doeltreffend!! Kaartje heb ik nog steeds, ik lees de tekst niet want daar kan ik niet tegen :')

Wil er alleen mee zeggen dat het meest simpele gebaar soms ook enorm gewaardeerd word...

Kaartje kwam overigens met de post, geheel oververwacht. Dus extra leuk!

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 18:48

Dankjullie wel voor de ideeën! Klinkt inderdaad super leuk. Had ook ergens in een topic hier op bokt gelezen over een vuurpijl afsteken met oud en nieuw met zijn naam op de stok geschreven. We vieren oud en nieuw sowieso samen, dus dat lijkt me ook een leuk idee om te doen. Maar dan idd nog iets anders voor op dit moment, aangezien oud en nieuw natuurlijk pas over 3 weken is.

Met deze ideeën ga ik zeker iets doen! Ik wacht nog even andere reactis af...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:55

Toen mijn hond stierf, waardeerde ik een kaartje enorm.
Verder heb ik een heel mooi kettingje gehad met een hartje en daarin het haar van mijn 2 honden. Is me heel dierbaar.

En een poos terug kreeg ik van een lieve vriendin een hangertje met een engeltje eraan en de tekst ; angels watching over me now. deze hangt nu bij haar foto. Is me ook heel dierbaar.

Misschien heb je er iets aan.
Heel veel sterkte!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:40

Wat lief dat je daaraan denkt! Een kaart of boekje waar jij een mooie tekst inschrijft zou ik prachtig vinden.

Ik heb heel verschillende herinneringen voor de overleden paarden. Meestal kom ik in de maanden erna vanzelf iets tegen dat echt bij dat paard past. Het is echt een ritueel voor me om iets passends te kopen. Zo heb ik o.a. een mondgeblazen fruitschaal, maar ook een stenen paard en een enorme zilveren slavenarmband als herinneringen.

Allemaal prachtige dingen, maar een simpel boek is me het dierbaarst. De persoonlijkheid van uw paard van Linda Tellington-Jones waar ik voorin schreef: "19/6/96 Als herinnering aan een heel bijzondere persoonlijkheid waar ik o zoveel van geleerd heb: C..." Dat was echt mijn horse-of-a-lifetime en dat boek gaat nooit weg (schoot zelfs even vol toen ik net de letterlijke tekst opzocht). En het kan gelukkig niet stuk gaan zoals fruitschaal en paard :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:50

Misschien een een scrapboek een idee.
Een boek wat je met leuke foto's en creatieve uitspattingen van jou vriendin en haar paard.....of misschien wel van jullie beide en de paarden.
Álles wat paard gericht is of wat voor je vriendin en haar paard belangrijk was kun je daar inplakken.
Zeker omdat je dan met iets komt wat niet alleen op haar paard slaat maar ook een hele paardenperiode van jullie beide betreft maakt zo een cadeau extra dierbaar.....ook omdat jij het geknutseld hebt.

Een mooi herinnering boek aan jullie vriendschap met mét jullie paarden samen.
Als jou vriendin dan straks een omaatje van 80 jaar is zal ze daar nog met heel veel plezier in terug kijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:52

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 22:06

Dankjullie wel! Ik heb net even op de hema site gekeken voor een foto album, maar ik kwam erachter dat ik met de foto's die ik zelf heb niet verder kom dan 2 pagina's ... En ik wil het wel graag als verassing/onverwachts doen, dus dan zou ik evt aan dr zusje kunnen vragen of ik vandeweek wanneer mn vriendin niet thuis is even in kan breken op dr computer om wat foto's eraf te halen, maar dan heb ik het album hooguit pas over een week...
Heb ook ff op greetz gekeken voor een kaartje, die ga ik sowieso zometeen versturen maar die heeft ze ook dan waarschijnlijk maandag pas binnen.
Heb ook nog gedacht aan een telefoonhoesje met een mooie foto erop, maar dat heb ik 2 jaar geleden al voor dr verjaardag gegeven. Alhoewel dat voor dr oude telefoon was dus ze dat hoesje niet meer kan gebruiken, vind ik het toch een beetje 'standaard' om weer een hoesje te geven.

Ga dr denk ik voor nu maar een heel lang whatsapp berichtje sturen met allemaal mooie herinneringen etc. Ik app natuurlijk al 2 dagen lang met dr vanaf dat ie liggend in zn stal is aangetroffen tot nu, achter elkaar door maar ik denk dat een mega lang bericht wel 'pakkend' is :)

En dan krijgt ze maandag hopelijk de kaart binnen, en voorderest... Anyone more suggestions? :D
Alles is welkom! Ben al super blij met de reacties die ik tot nu toe heb gehad. Super bedankt iedereen!

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 22:12

RaafSmits schreef:
Misschien een een scrapboek een idee.
Een boek wat je met leuke foto's en creatieve uitspattingen van jou vriendin en haar paard.....of misschien wel van jullie beide en de paarden.
Álles wat paard gericht is of wat voor je vriendin en haar paard belangrijk was kun je daar inplakken.
Zeker omdat je dan met iets komt wat niet alleen op haar paard slaat maar ook een hele paardenperiode van jullie beide betreft maakt zo een cadeau extra dierbaar.....ook omdat jij het geknutseld hebt.

Een mooi herinnering boek aan jullie vriendschap met mét jullie paarden samen.
Als jou vriendin dan straks een omaatje van 80 jaar is zal ze daar nog met heel veel plezier in terug kijken.

Ach dit lees ik nu pas! Wat een enorm leuk idee. Ik heb op de deur van mijn slaapkamer nog steeds een tekening hangen die we samen hebben gemaakt van onze paardjes. Ik weet nog zo goed wanneer dat was, de avond van de dodenherdenking in 2010. We moesten lang wachten en stil zijn omdat de dodenherdenking was, en toen hadden we besloten onze paardjes te tekenen. Toen der tijd hing mijn hele deur vol met posters en foto's en had ik de tekening erbij gehangen. Ondertussen heb ik alles eraf gehaald, behalve de tekening. Die hangt er nog altijd... Heb je misschien een leuk idee om daar wat mee te doen? :)

LadyMadonna schreef:
Een klant van mij maakt hele mooie herdenkings kralen van glas
http://www.westwood-creations.nl/c-1185 ... ngskralen/

Wauw erg mooi zeg! Die onthoud ik zeker! Bedankt!
Laatst bijgewerkt door lovecappie op 12-12-14 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:12

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:16

timokyana schreef:
Toen mijn hond stierf, waardeerde ik een kaartje enorm.

Inderdaad.
Een persoonlijk kaartje met een lieve tekst erin is het meest waardevol. Je kan nu alleen maar laten weten dat je aan haar denkt.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:22

Ik heb door een bokker een gehaakt knuffelpaardje van mijn overleden pony laten maken :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:53

Misschien heel raar.Maar een placemat met een foto.Dan kan ze elke keer als ze aan tafel eet haar paardje zien.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:28

Tekening (ik maak ze ook zelf :-p ), en dan inlijsten.
Halstertje, touwhalster, naambordje, fotoboek maken, etc etc.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:40

Wat je vooral kunt doen voor je vriendin is het niet te snel "vergeten". Ook na een paar maanden nog eens vragen hoe het met d'r is en of ze het al een plekje heeft kunnen geven.

Ik ben zelf twee paarden kwijt geraakt in korte tijd en al gauw spreekt niemand er meer over. Alles gaat door en dat is ook prima, maar mijn leven is toch nooit meer zo leuk als toen ik ze nog wel had. Zoiets ben je niet na een paar maanden al kwijt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:31

Dat niet snel vergeten is idd een goede, het is fijn als mensen na een hele lange tijd nog eens over 'het 'dier praten en herinneringen ophalen.

Ik herken ontzettend wat je schrijft Jessix, de wereld draait door maar voor jou staat hij stil. Voor mij nu meer als een jaar geleden,maar mis ze nog elke dag ontzettend en denk er nog dagelijks aan. Sterkte!