[IM] Rust zachte lieve Aldato

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Rust zachte lieve Aldato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:50

Aldato, rust zacht lieverd! Aldato was een oude pony, die anderhalf jaar met pensioen was op Manege De Goudse Hout. Hij had chronische cushing en kreeg daarbij ook nog hoefbevangenheid. Hij heeft al een hele tijd met cushing op stal gestaan en het ging altijd heel goed, maar nu konden we hem niet meer pijnvrij door het leven laten gaan. Afgelopen maandag is hij ingeslapen.

Het ging zo:
Afgelopen zaterdag had ik hem nog in de bak zien staan. Ik dacht, het gaat de goeie kant op, hopelijk gaat het over! Hij had toen al hoefbevangenheid. Ik had nooit gedacht dat hij ingeslapen werd. Bij een andere pony is het wel door de hoefbevangenheid gekomen, dus ik dacht dat het deze keer ook zo was.
Zondag was de manege niet open. Maar er stond toen ook nog niks op Facebook. Ook maandagmiddag nog niet. Afgelopen maandag had ik les. Mijn vriendin had om 5 uur les en had Aldato nog in zijn stal zien staan. Ik had om 7 uur les en ik wist het niet meer. Of hij nu in zijn stal stond of niet meer. Vanochtend kwam mijn moeder mijn slaapkamer in. We hadden een leuk gesprekje en daarna vroeg ze: Weet je het al van Aldato? Nee, hoezo? Hij is ingeslapen! Ik schrok, want ik had het nooit gedacht. Ik barste in huilen uit.
Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik een pony mocht verzorgen. Want de laatste zaterdag van zijn leven, heb ik hem nog verzorgd! Ik was zo verdrietig. Ik keek op Facebook en ik had verwacht dat er stond, ingeslapen aan hoefbevangenheid. Maar nee, door zijn chronische cushing had hij te veel pijn. Ik ben blij dat hij uit zijn lijden verlost is.
Voor alle verzorgers van Datie, veel sterkte!

Aldato, ik ga je zo supererg missen! Ik blijf voor altijd aan je denken!

Liefs van je af en toe verzorgertje Binkie_Eline