Ze zeggen dat liefhebben soms ook loslaten betekend. En dat heb ik gedaan. Gisteren heb ik je laten gaan, omdat ik vreselijk veel van je hou.. Meer dan in woorden uit te drukken, meer dan je in staat bent om van iemand te houden.

Ik moet dankbaar zijn voor de fantastische tijd die ik met jou heb gehad, maar liefst 10,5 jaar ben jij mijn maatje, steun en toeverlaat en absoluut de liefde van mijn leven geweest. En dat ben je nog steeds.
Maar weet je wat de werkelijkheid is, Karlos? Ik voel me verscheurd, mijn hart is uit mijn borstkas gerukt en verpletterd, ik voel me leeg, incompleet..
Ik was veel liever egoïstisch geweest door je bij mij te houden..

Wat wij samen hadden is onbeschrijflijk, uniek en iets wat je maar 1 keer in je leven tegen komt...
Daarom ben ik dankbaar, vreselijk dankbaar.
De allermooiste momenten in mijn leven heb ik met jou beleefd. En dat neemt niemand mij meer af.
Ik heb vreselijk mooie, lieve, grappige maar soms ook verdrietige momenten met jou gekend.
Want zeg nou zelf! Wie kan nou zeggen dat hij/zij bijna met paard en al is verdronken?
Of onvrijwillig vanuit stilstand en omgedraaid in het zadel over een hek van1.20m is gesprongen en is blijven zitten (min of meer ? Of in pyjama zonder zadel, hoofdstel en cap (sorry pap en mam!) in rengalop over de Veluwe is gecrossed in de schemering? Ik kan dat zeggen!
En dit is maar een kleine greep uit wat ik met je beleefd heb. Ik kan een boek over jou schrijven.

Je was een bijzonder paard, mijn pennymeisjesdroom vanaf het moment dat ik je zag.
Ik kwam voor een ander paard kijken en ik nam jou mee naar huis. Iedereen verklaarde mij voor gek! Wat moest ik met een karrenpaard van bijna 12 en maar 1.64m met een enorm dikke shetlandervacht (helemaal toen je afgekeurd werd op je straalbeen)?!
Maar ik was op slag verliefd. Cupido had een voltreffer!
We hebben ze allemaal het tegendeel bewezen en een flink poepie laten ruiken.
Wij waren een team, een eenheid, een perfecte match. Wat ik dacht deed jij, wat jij voelde vertaalde ik.

Iedereen die ik met jou liet kennismaken was weg van je. Jij hebt vele harten gestolen naast die van mij en ook dat voelt bijzonder..
Ik ben trots op jou en voor alles wat jij voor mij gedaan en betekend hebt, alles wat ik van je geleerd heb, verdien jij een standbeeld..

Rust zacht, lieve kanjer, vriend, liefde van mijn leven tot over een paar jaar...

Karlos is 22 jaar geworden. Daarvan heeft hij de laatste 4 jaar met pensioen gestaan.