[IM] Mijn paard hangt aan de muur.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Mijn paard hangt aan de muur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 00:59

Bijna letterlijk. Stukje manen, stukje vacht, halster met de haren er nog op, hoofdstel met het speeksel er nog aan en de foto's natuurlijk. En ik ben er apen trots op! :D ookal klinkt het een beetje vies haha.
Beter missen dan nooit gekend te hebben!

Leukertje

Re: Mijn paard hangt aan de muur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:13

en wat wil je hiermee zeggen? >;)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:14

Nou TS, show een foto van je muur creatie!

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:16

Ja nou ben ik benieuwd ook!
Waar is de foto??

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:22

Hier ook TS!
Altijd fijn om nog iets tastbaars te kunnen zien of ruiken van je maatje. ;)

Chapeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:22

sterkte met het verlies van je paardje :(:)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 01:26

TADAAAAA. Daar hangt Diata!!
Hij is nog niet helemaal af maar ik ben er super trots op. Klinkt best raar want had haar liever nog een tijdje bij me gehad, maar al vanaf haar 3e was ze in de familie! Toen mijn opa overleed had ik haar gekregen. Helaas 3 maanden later ging ze dood, maar wel na een heel verwend lui leventje geleid te hebben van maar liefst 33 jaar!

Afbeelding

Oftewel ;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jetsje op 13-08-14 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:29

Ziet er gezellig uit, brengt me op ideeën!
Mooie kleuren ook in je kamer voor zover ik kan zien, komt mooi overeen!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:31

Mooi gedaan, TS!
Heb je haar staart bewaard? Ik heb de staart van Calimero nog in mijn zadelkamer hangen, met daarnaast een foto van hem.
Op mijn slaapkamer hangt nog een canvas, zijn halstertje, z'n trensje en z'n dekentje.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 01:37

Nee helaas alleen het vlechtje wat er hangt, dat was van haar manen. Ik was echt te overstuur om ook nog op het idee te komen dat ik haar staart kon bewaren. Ik was trouwens dolgelukkig dat ik officiële toestemming kreeg om haar te mogen begraven. Dus alsnog is ze voor mijn gevoel altijd bij me, want na mijn opa zijn dood kreeg ik van m'n vader ook nog eens het land! Dus ze ligt echt op mijn land legaal begraven. Blijer kon je mij niet maken (achteraf) want de laatste wens van mijn opa is in vervulling gegaan. En misschien dat hij er ook wel voordat hij overleden is ervoor gezorgd heeft dat dit zo kon. Zielig hem wel voor aan! ( hij had ook een vergunning voor Diata dat zei tot aan haar dood in een idioot groot natuur gebied mocht staan in de zomer maanden)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 01:40

Guess_NH schreef:
Ziet er gezellig uit, brengt me op ideeën!
Mooie kleuren ook in je kamer voor zover ik kan zien, komt mooi overeen!

Dankje, ik moet zeggen mijn muur heeft geholpen bij de verwerking. Door de foto's en spullen ben ik me gaan beseffen dat ik geluk heb gehad dat ik haar heb gekend.

En wat die kleuren betreft, dat is nog niet af. Met dag licht komt de vorige kleur er nog door heen.
Ik heb mijn Diata muur donker grijs en de rest nu wit :) (mijn moeder heeft het 10 jaar geleden rood met groen geschilderd toen we hier kwamen wonen :') was er zo klaar mee)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:40

ArinaDiaat schreef:
Nee helaas alleen het vlechtje wat er hangt, dat was van haar manen. Ik was echt te overstuur om ook nog op het idee te komen dat ik haar staart kon bewaren. Ik was trouwens dolgelukkig dat ik officiële toestemming kreeg om haar te mogen begraven. Dus alsnog is ze voor mijn gevoel altijd bij me, want na mijn opa zijn dood kreeg ik van m'n vader ook nog eens het land! Dus ze ligt echt op mijn land legaal begraven. Blijer kon je mij niet maken (achteraf) want de laatste wens van mijn opa is in vervulling gegaan. En misschien dat hij er ook wel voordat hij overleden is ervoor gezorgd heeft dat dit zo kon. Zielig hem wel voor aan! ( hij had ook een vergunning voor Diata dat zei tot aan haar dood in een idioot groot natuur gebied mocht staan in de zomer maanden)

Daar mag je inderdaad heel blij mee zijn. Goed om te weten waar ze ligt, waar ze haar rust vindt. ;)
Mijn vriendje is opgehaald door Rendac, helaas.
Heb zelf trouwens ook niet besloten de staart te houden. Ik stond te janken als een boze peuter, terwijl mijn schoonzus alles in werking zette. Zij heeft z'n staart afgeknipt.
Altijd heftig, zo'n plots overlijden.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 01:45

Ik wou nog even delen, dat ze echt een heerlijke hang lip had. Die bewoog echt heel erg als je er tegen aan kwam hahaha.

Afbeelding

Volgens mij heeft ze op deze foto een vies oog. Dit komt omdat ze vanaf haar geboorte al een ziekte heeft waardoor ze heel slechtziend was. En er dus troepjes uit kwamen. Als je het schoonmaakte zat het er binnen 5 minuten weer, was echt zielig. Vaak voor dierenbeul uitgemaakt hierdoor terwijl mensen niet eens wisten waarom ze dat had. Dus ik denk zet het er gelijk maar even bij!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:47

ArinaDiaat schreef:
Ik wou nog even delen, dat ze echt een heerlijke hang lip had. Die bewoog echt heel erg als je er tegen aan kwam hahaha.

[ Afbeelding ]

Volgens mij heeft ze op deze foto een vies oog. Dit komt omdat ze vanaf haar geboorte al een ziekte heeft waardoor ze heel slechtziend was. En er dus troepjes uit kwamen. Als je het schoonmaakte zat het er binnen 5 minuten weer, was echt zielig. Vaak voor dierenbeul uitgemaakt hierdoor terwijl mensen niet eens wisten waarom ze dat had. Dus ik denk zet het er gelijk maar even bij!

Mijn merrie van 23 heeft dat "hangprobleem" ook. Zit altijd een partij etensresten in joh.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 01:50

JoopC schreef:
Daar mag je inderdaad heel blij mee zijn. Goed om te weten waar ze ligt, waar ze haar rust vindt. ;)
Heb zelf trouwens ook niet besloten de staart te houden. Ik stond te janken als een boze peuter, terwijl mijn schoonzus alles in werking zette. Zij heeft z'n staart afgeknipt.

Wel heel fijn dat er iemand bij je was! Echt goed dat ze op dat idee kwam!
Mijn oom was aanwezig met z'n gezin. maar die stond alleen maar domme foto's te maken en grapjes. Dus ik had alleen geit Kim om me rustig te houden.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 01:51

JoopC schreef:
ArinaDiaat schreef:

[ Afbeelding ]

Mijn merrie van 23 heeft dat "hangprobleem" ook. Zit altijd een partij etensresten in joh.

Hahaha gelukkig had Diaat dat niet, noujaa alleen met de slobber dan.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:53

ArinaDiaat schreef:
JoopC schreef:

Wel heel fijn dat er iemand bij je was! Echt goed dat ze op dat idee kwam!
Mijn oom was aanwezig met z'n gezin. maar die stond alleen maar domme foto's te maken en grapjes. Dus ik had alleen geit Kim om me rustig te houden.

Het was goed dat ze er was. Ze moest zelf afscheid nemen, maar haar beestje werd ingeslapen.
Ik vond die van mij gewoon levenloos in de weide en dat hakte erin. Ik was alleen toen ik hem vond, maar heb haar als eerst gebeld. Heel fijn om een nuchter iemand naast je te hebben die af en toe even die arm over je schouder drapeert en even zegt dat janken heel gewoon is op zo'n moment. Niet dat de make-up al op mijn knieën zat, maar goed.

Jammer dat er zo om werd gegaan met het verlies van je paard. Dat is helemaal niet fijn, al helemaal niet omdat je dan meestal het gevoel hebt dat je niet je emoties kwijt kunt. Ik hoop dat er later wel goed gereageerd is? Waarom maakt men eigenlijk foto's bij het sterven/dood vinden van een paard?

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 02:00

Ik heb haar niet gevonden. Het allerergste, ze was nog niet dood toen mijn oom de DA had gebeld. Ik werd pas gebeld toen ze dood was. Vond ik ook heel kwalijk.

Achja ik weet niet, in de tussentijd dat er gewacht moest worden op de graafmachine ben ik 2 uren allen met haar geweest. Heel heftig. Meer gehuld dan bij andere begrafenissen, van opa's enzo. En die 2 uren zijn me ook heel dierbaar.

Wil ook graag een appelboom "op haar" planten. Droom voor in de toekomst :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 02:05

ArinaDiaat schreef:
Ik heb haar niet gevonden. Het allerergste, ze was nog niet dood toen mijn oom de DA had gebeld. Ik werd pas gebeld toen ze dood was. Vond ik ook heel kwalijk.

Achja ik weet niet, in de tussentijd dat er gewacht moest worden op de graafmachine ben ik 2 uren allen met haar geweest. Heel heftig. Meer gehuld dan bij andere begrafenissen, van opa's enzo. En die 2 uren zijn me ook heel dierbaar.

Wil ook graag een appelboom "op haar" planten. Droom voor in de toekomst :D

Ach, wat naar!
Het meeste pijn doet toch wel bij mij dat ik hem niet bij heb kunnen staan op het moment dat hij mij nodig had en dat ik hem niet vaarwel heb mogen zeggen. Dat steekt, maar aan de andere kant weet ik dat hij me het nooit kwalijk genomen zou hebben. Daarvoor was de band te hecht.

Die twee uren zijn ongetwijfeld heel dierbaar geweest zijn. Ik baal dat ik maar twee minuutjes afscheid heb kunnen nemen. Mijn vader, die uitvoerde dat paardje werd ingeladen en weggebracht, wilde liever niet dat ik dat zou doen. Toch nog even mijn hand op die schouder gelegd en dankjewel gezegd voor het harde werken. - pff, even traantjes wissen hier achter de pc
Die nacht uiteraard niet geslapen en ben toen om vijf uur naar de boerderij gefietst waar zijn lijkje lag te wachten op Rendac. Even nog dat voetje vastgehouden en geaaid. Pijnlijk om alleen het voetje te hebben, maar troostend dat ik nog even bij hem mocht zijn.

Die appelboom gedachte is prachtig. Wish I could do that. ;)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 02:12

Echt zo treurig om een dier te verliezen waar je veel van houd.
Mijn ouders hebben zich er niet mee bemoeit, en hebben me laten doen wat ik moest doen.
Ik mis het zo, een paard hebben. Ze is nu 1,6 jaar dood en kom ook niet zo vaak meer op m'n land. Weet gewoon niet wat ik er moet doen. Dus begin nu weer naar andere paarden te kijken :) in de hoop dat ik net zo'n lieve tegen kom als Diaat :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 02:18

ArinaDiaat schreef:
Echt zo treurig om een dier te verliezen waar je veel van houd.
Mijn ouders hebben zich er niet mee bemoeit, en hebben me laten doen wat ik moest doen.
Ik mis het zo, een paard hebben. Ze is nu 1,6 jaar dood en kom ook niet zo vaak meer op m'n land. Weet gewoon niet wat ik er moet doen. Dus begin nu weer naar andere paarden te kijken :) in de hoop dat ik net zo'n lieve tegen kom als Diaat :D

Ik had er vijf op één weide lopen en de liefste werd gekozen door het lot. -O-
Als ik je een tip mag geven voor het uitzoeken van een paard: neem de tijd. Ik moest direct iets hebben wat helemaal hetzelfde was en waar ik meteen nachten bij in de stal kon gaan liggen janken. Zo gezegd zo gedaan, nieuwe pony aangerukt. Beestje bleek veel te jong voor mij te zijn en we hadden weinig klik. Dat maakt het zuur en dat maakt dat je je maatje nog erger mist. Gelukkig is mijn mannetje wat gegroeid en zijn we nu goede maatjes. Hij mag al richting het Calimero-gehalte...
Het moeilijkste voor mij is, is dat er geen een zoals Calimero is en zal komen. Daarom geef ik Vladimir ook een kans, maar het zure moment zal je altijd bij blijven.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 02:25

Ik ga ook zeker geen overhaaste beslissingen nemen. Paard wat ik ga bekijken binnenkort is 2 jarige Bels. Moet sws eerst de stal en hooischuur verbouwen want in de gewone stal gaat ie niet passen. En bij twijfel niet doen :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 02:32

Precies!
Veel succes, en wellicht plezier. ;)