[IM] Roos & Pablo, Pablo & Roos nu alleen nog Roos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Roos & Pablo, Pablo & Roos nu alleen nog Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 13:55

Afbeelding
Deze foto heb ik vrijdag 13 juni op mijn Facebook gezet. Enkel en alleen met de tekst Good bye my love good bye.

Ik was 21 jaar, woonde samen en was nogal eigenwijs. Mijn bijrijdpaard werd ingeslapen en ik zei ik ga een paard kopen. Ik wilde een fjord. Pablo was de eerste waar we gingen kijken. Ik vond het echt leuk, maar zei wijs tegen de mensen dat ik meer paarden wilde zien om een juist beeld te krijgen. Een aantal paarden later toch voor Pablo gekozen. Afspraak gemaakt en joehoe niks geen ongeluk op vrijdag de 13de september in 2002. Pablo werd goedgekeurd en mocht mee naar Starnmeer. Wat een lief paard, binnen 24 uur reed ik een rondje polder met hem (uiteraard zonder cap indertijd) Ik heb hem wat vervloekt in het begin als hij gewoonweg de rijbaan uit draafde. Maar gaande weg ging het beter. We hebben zoveel van nederland gezien, zoveel vrienden gemaakt in de fjordenwereld. Endurance een paar keer gereden en veel gewoonweg buiten rijden toen ik eenmaal zelf vervoer had. Ook hebben we hem weer ingespannen na lange tijd. Kwestie van kar er achter en gaan, geen probleem. Hij heeft ook met mijn zijn ABOP proeven gelopen en is daarmee model geworden (op de keuring al voorlopig model). Vooral in het bos was hij erg op zijn plek. In 2010 is hij naar een fjordenwereldlid gegaan om daar lekker in het bos te rijden/mennen etc. Ik heb toen een tuigpaard gekocht. Voor beiden een juiste beslissing. Maar heel eerlijk hoe fijn vond ik het dat ik hoorde dat hij terug kwam naar mij. We kregen de paarden bij huis dus geen probleem. Ik hou echt van deze pony bizar gewoon. Helaas werd hij in februari 2013 kreupel, foto's laten maken in april en jawel spat linksachter. Vorig jaar zomer werd hij wel wat beter, echter in de afgelopen winter heeft het mij vele nachten rust gekost. Want wanneer is het genoeg? Meerdere mensen hadden me gewaarschuwd dat hij wel kreupeler kon worden door de spat. Bij de een duurde het proces een halfjaar bij de ander veel langer. Hoe lang moet je aan zien dat je paard wat zo vreselijk graag loopt en dramt in een rustig bedeesd paardje veranderd. Maar goed, toch doorgezet en alles gedaan om het hem comfortabel te maken. Enkele weken geleden werd hij slechter, ik dacht dat hij in een gat op de wei gestapt was. Even een paar weken medicijnen erin om hem erdoor heen te helpen. Echter dat ik 12 juni vroeg of mijn man de paarden op de paddock kon zetten appte hij mij terug. De dames staan op de paddock Pablo wilde niet. Prima, hij kon wel gras gebruiken. Ik kwam laat thuis en pablo stond bij het draad. Eten gegeven en manlief zij dit is niet goed roos. Mijn lieverd kon ook niet meer op zijn rechterbeen staan. Ik ben nog uren bij hem gebleven, samen liggen in de paddock tot 1 uur 's nachts. Ik had hem wat meer medicijnen gegeven. Maar om 6 uur was er nog niks veranderd. Op dat moment moest ik het besluit nemen. Die dag zou aan al zijn lijden een einde komen. Tranen met tuiten heb ik gejankt die dag. Wie ben je dan wel niet om zo'n besluit te nemen.
Alles geregeld met de DA en rendac. Het was mooi weer en ik ben de hele dag bij hem in de wei geweest gewoon liggen en poetsen. Voordat de DA kwam heb ik hem de laatste wortels en appels gegeven. Tot de laatste adem lag ik tegen hem te praten. Mijn lieve Pablo ik mis je zo ;(

MerleSimone

Re: Roos & Pablo, Pablo & Roos nu alleen nog Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:57

Kippenvel van je verhaal :( Heel veel sterkte, ik weet helaas hoe rot het is om je maatje te moeten verliezen :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:01

Sterkte met het verlies van je maatje. :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:01

Als je dit besluit moet en kunt nemen ben je beste baas ter wereld. Er is van hem gehouden, heel veel zelfs zo te lezen en hij was op. Dan is er niets meer dat je kunt doen, dan hem laten gaan. Sterkte met het verlies.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:07

:(:) Dikke knuffel Roos, en wat is het lastig voor je geweest hem zo te zien. Ik ben blij dat ik een tijdje van hem heb mogen genieten met boscrossen, wat een fantastisch paard!
Laatst bijgewerkt door Lennox op 25-06-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:07

Heel veel sterkte! , ik moet morgen helaas mijn maatje in laten slapen.

Zo te horen heeft jouw Pablo een fijn leven bij jou gehad en je hebt een goede beslissing gemaakt zo, hij zal je dankbaar zijn dat hij geen pijn meer hoeft te hebben

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:15

Sterkte!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:23

Pablo zal altijd jou vriendje blijven, ook nu hij niet meer bij je in het land loopt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:26

Zelfs ik die Pablo niet heb gekent jou ook alleen maar via de mail. Ik heb tranen in mijn ogen.
Maar ben heel trots op je dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Natuurlijk is het moeilijk maar het krijgt een plekje uiteindelijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:42

Pffff, Ips, vind het zo erg voor je, jouw beste vriendje, jouw Pablo.
Tranen als ik de foto zie en je/jullie verhaal lees.

Heel, heel veel sterkte met dit grote verlies :(:) :(:)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:43

Sterkte!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:47

Je eerste paard, vergeet je nooit, zeker niet zo een als Pablo...
Super dat hij nog terug heeft kunnen komen naar jou, helaas ging dat laatste jaar niet over rozen....

Je kan in ieder geval terug kijken op het delen van je geluk met een heerlijk fjordendier, waarmee je zoveel samen gedaan hebt.

Heel veel sterkte.....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:51

Roos.... |( ;(
Pablo is voor altijd in je hart....ik hoop dat je het met de tijd een plekje geven kunt..

Het is het moedigste en moeilijkste besluit geweest ooit voor je....maar respect dat je zo gehandeld hebt !!
_/-\o_

Sterkte.....

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:54

Roos wat erg!!! Heel veel sterkte met het verlies van je lieve maatje!!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:57

Sterkte. Je hebt een heel dapper besluit genomen. :(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:05

Sterkte

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:09

Tranen in mijn ogen hiervan, heel veel sterkte! Y;(

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:04

Soms is "Houden van" "laten gaan", als het niet meer gaat.

:(:) :(:) :(:)

Hele dikke knuffel van ons allemaal. :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:08

Wat heb je het prachtig opgeschreven en wat zul je hem vreselijk missen.... Heel veel sterkte

cobyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:53

ik weet hoe het voelt, maar ik denk dat je zelf weet dat dit het beste was voor hem.
je zult hem vreselijk missen, maar je hebt het goed gedaan.
sterkte in de komende tijd

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:54

Heel jammer dat het zo moest gaan, maar je hebt alles gedaan wat mogelijk was en helaas kon het niet meer. Je zal nog veel aan hem worden herinnert, mooie herinneringen maar die doen nu nog even pijn. Heel veel sterkte komende tijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:38

Met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen. Wat een moeilijk, maar vooral ook dapper besluit. Zo vreselijk om te zien dat het niet meer gaat. Maar je hebt alles voor hem gedaan. Heel veel sterkte!!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:36

Heel, heel, heel veel sterkte Roos!

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:48

Heel veel sterkte toegewenst :(:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:17

Sterkte Roos.