Tjaa.. wie had dit ooit gedacht? Dat het zo zou aflopen.. en op de manier waarom het zo moest aflopen.. Je was nog geen jaar bij mij, maar onze band was zo sterk. Wij zouden het samen gaan maken, we waren samen 1. Alles ging geweldig. 5 december had ik nog bedacht om een keer een wedstrijdje doen. Ik was altijd zo blij met jou, zo ontzettend trots op je! Tot de die ene dag kwam.. 7 december. We waren met zn allen gezellig aan het rijden in het bos, we hadden zoveel lol. Tot dat je ineens begon te hinken, dus ik stapte af, kijken wat er aan de hand was. Terwijl ik je aan de hand had wou je steeds ervandoor gaan.. je kreeg een soort stroomschokken. na een halfuurtje ging het wel weer dus weer opgestapt. Zo dom ben ik geweest. Je kreeg weer die schokken en begon te rennen, ik trok je om om je rustig te krijgen. maar meisje.. je had echt pijn. Je bleef galopperen bokken en steigeresn. maar ik bleef aardig lang zitten. maar na een tijd raakte ik vermoeid en viel ik met een dubbele salto zo op mn hoofd. en jij? jij rende in paniek weg. logisch eigenlijk. we hadden je terug gevonden bij een manege en daar hadden we je opgehaald met de trailer. op stal da meteen laten komen en die dacht dat t een scheur was. dus boxrust en metacam. na 2 dagen werd je been dikker en je at niet. zo kon t niet langer. weer gebeld. de 10e lieten we een echo maken. oliebol! heel je pees lag van zn plek af. we kregen te horen dat dat nooit meer goed zou komen. en als het zo was, dan zou het bij elke misstap weer t zelfde verhaal zijn. hoeveel ik ook om je gaf, en ik wist dat ik niet zonder je kon. kon ik het ook niet aan dat je met zoveel pijn zou leven. de 11e ben je ingeslapen. het was mijn eigen keus en ik ben er zelf ook bij geweest.. meisje.. wat mis ik je. maar ik ben blij met het idee dat je geen pijn meer hebt. (ik zal later een foto van dr invoegen via computer) R.I.P Merrón 11'12'13..
Graag zou ik je laten terugkomen, nog een dagje met je doorbrengen. Een laatste keer. Nog een keer hard knuffelen. Nog een kans krijgen om te zeggen hoeveel ik van je hou!