Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Heel vervelend maar ik vind wel dat je de da onterecht beschuldigd, vergiftging zal hij niet aan gedacht hebben in eerste instantie. behandelen tegen koliek zou elke da in die situatie doen. Je schrijft dat ze in de tuin begraven zijn, verander dat even want volgens mij mag dat niet in Nederland. Heeft de da nog gezegd door welk gif ze gedood zijn? Sterkte.
Just_Roos schreef:bigone schreef:Heel vervelend maar ik vind wel dat je de da onterecht beschuldigd, vergiftging zal hij niet aan gedacht hebben in eerste instantie. behandelen tegen koliek zou elke da in die situatie doen. Je schrijft dat ze in de tuin begraven zijn, verander dat even want volgens mij mag dat niet in Nederland. Heeft de da nog gezegd door welk gif ze gedood zijn? Sterkte.
Weet ik, maar het is toch wel een dierenarts en hij had bij de 2e controle er misschien toch wel aan kunnen denken. Wij zouden het helemaal niet geweten hebben, nope niks gezegd, ze hadden de darmen nodig maar we wouden niet 2 dooie ponies in de trailer meeslepen dus vandaar. En bedankt.
sjattukuh25 schreef:als eerste heel veel sterkte met het verlies van je twee pony's. ik vraag me echter wel af of ze niet ergens iets van esdoornbladeren/zaden gegeten hebben? dit omdat rond eind oktober november veel paarden zijn
overleden aan atypische myopathie. paarden die besmet raken met de symbiotische schimmel die alleen kan overleven middels de esdoornbladeren en zaden zullen in 90% van de gevallen binnen 72 uur overlijden. koliekverschijnselen zijn nl de eerste symptomen die ontdekt worden vandaar dat veelal een veearts op het verkeerde been gezet word. dat de veearts je niet gezegd heeft dat hij achteraf wist dat ze dood ging lijkt me logisch, om op voorhand al te gaan roepen dat het einde oefening is zonder alles uit de kast getrokken te hebben lijkt me nogal erg voorbarig als je nooit exact weet hoe dergelijke situatie verloopt. neem terug contact op met de veearts en vraag wat de waardes waren van de spierenzymen, leverwaarde en de hemoglobine. Niet alleen een verhoogde leverwaarde duidt op vergifiting, een enorm verhoogde waarde van de spierenzymen duidt mede icm de leverwaarde en de hemoglobine op AM.
nogmaals veel sterkte met dit verlies.