[IM] Limber, mijn new forrest....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamba

Limber, mijn new forrest....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 21:58

Helaas een dagje te laat geplaatst...

Gisteren (4-1-14) was het dan zover.....
de dag dat de laatste eigenaren ervoor hebben gekozen om mijn lieve limbertje op 7 (bijna 8) jarige leeftijd in te laten slapen.... nu alweer een jaar geleden

Mijn terugblik op limber
Mei 2011 was het dan zover! ik kreeg een pony!!
de dag na mijn verjaardag (20mei) gingen we naar een pony kijken,
een 6 jarige new forrest ruin van ruim 1.56 (ik denk dat hij groter was)
en voor ik het wist stond ik met het paspoort in mijn hand!! *\o/*
die woensdag (25-05-2011) was het dan zover!!!
hij kwam aan op de manege, natuurlijk gelijk wat foto's geschoten
Afbeelding

Even gek doen:
Afbeelding

We moesten van alles voor hem aanschaffen, we kregen er namelijk niks bij...

Toen we dan eindelijk alles bij elkaar hadden gingen we trainen,
We kregen elke week privé les van Jasmijn, en trainden de rest van de week voor ons zelf.

Ook gingen we natuurlijk het bos in, want we stonden op nog geen 5 minuten van
Montferland af.

Maar hij begon te klieren....
Ik kon hem niet meer naar de wei brengen....
Want hij trok zich los, al op het erf, terwijl de wei nog niet eens in zicht was.
Afbeelding
Zo af en toe ging het wel goed, maar meestal niet.

Hij begon steeds meer te klieren, ook wilde hij niet meer in de buitenbak rijden.
als ik dat toch deet rende hij telkens overal voor weg, en dan was hij niet meer te stoppen.
dan was het zitten blijven en wachten tot hij stopt.

Totdat wij het bos in gingen. Ik erop en mijn moeder er te voet langs.
Er was niks, HELEMAAL NIKS, geen mensen, geen honden, nog geen blaadje wat wapperde.
Maar limber ging er vandoor.... bult op, dan een slange weggetje af, tot ik hem op een gegevenmoment voor een bankje kon sturen. Ik wachtte even, en hij voelde weer relaxt. Dus ben ik rustig terug gestapt.
Tot we weer bij het einde van het slange wegetje aankwamen. Hij ging steeds sneller dribbelen, voelde gespannen en stond op ontploffen.
mijn moeder ging midden op het pad staan, en ik stuurde hem tegen een boom, toen hij rustig deed probeerde ik hem rustig verder te sturen, maar dat was de grootste fout die ik heb gemaakt. Hij rende er als een idioot vandoor. Ik schreeuwde MAM AAN DE KANT!!!!!!!!! hij scheurde als een idioot langs haar heen, we gingen het slangepaadje weer omhoog, dan de eerste bult naar beneden.....en toen de tweede....
Ik weet niet of er hier mensen zijn die wel eens in montferland hebben gereden? maar daar gaan de bulten niet \ maar | onder aan de laatste bult bleef hij staan. Mama heeft hem vast gepakt en we zijn samen terug naar de manege gestapt....

Dat was de druppel, hij moest weg.....het was te gevaarlijk om zo door te gaan....
dus kwamen er kopers, het leek een leuk ouder stelletje die voor hun zoon een pony zochten,
die mensen leken heel aardig, en eerlijk....
maar dat was maar schijn.....
Deze mensen bleken handelaren te zijn, en na nog geen 2 weken vonden we hem terug op internet
Afbeelding

Ik wist dus niet meer waar hij was...en al was hij een DRAAK van een pony....ik hield wel van hem.....
Meer dan een half jaar heb ik niet geweten waar hij was, waar hij stond, en of hij überhaupt nog in leven was.....
Tot ik ergens in oktober hem WEER op internet zag staan....

ik heb die mensen een mailtje gestuurd met de vraag Waarom?!
ik kreeg een mail terug dat zij mij die week daarvoor hadden gezocht!!
Ongelofelijk!
Veel contact gehad met die mensen, en veel van mijn ervaringen met hun gedeeld.
ik zou langs komen om te komen kijken, maar op die dag was het zulk slecht weer...dus we zouden het in het nieuwe jaar doen.
tot ik 2 weken niks meer van ze hoorde, en geen reactie meer kreeg....
ik vreesde voor het ergste.....
En mijn vermoede werd bevestigd.....04-01-2013 hadden ze de moeilijke beslissing genomen om hem te laten inslapen....
Waarom? omdat hij aan 1 oog blind was en aan de andere misschien ook blind zou worden. ze waren bang dat hij dan alleen nog maar vervelender zou worden en bang waren voor een ongeluk....
Nog steeds vind ik het DOOD maar dan ook DOOD zonde dat ze mij dit niet van te voren hebben gemeld....
ten eerste omdat ik graag afscheid van hem had willen nemen...
en ten tweede dan was ik hem komen ophalen en had hij hier lekker in de wei mogen komen staan... ik was met hem bezig gegaan, en geprobeerd om hem te helpen leren omgaan met zijn blindheid....
en als dat niet was gelukt? Ja dan hadden we alsnog de keuze kunnen maken om hem te laten inslapen.

Nu denk ik nog wel eens Wat als? Wat als ik hem had meegenomen naar de gompert? Wat als ik dit had gedaan? maar daar is het nu te laat voor.....

Lieve limber, ik zal je nooit meer vergeten, en als de tijd daar is zal ik je weer zien!
Afbeelding

wanneer je een reactie plaatst hou je het dan wel een beetje netjes?

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:16

Achjee!
Wat een verdrietig verhaal en banketstaaf van die handelaren! :(:)
Kan me voorstellen dat je dit niet zag aankomen, je wilt toch het beste voor je paardje ook al is het een draakje }:) (en geloof me...daar weet ik alles van, van draakjes..)
Erg jammer dat je niet de kans hebt gekregen afscheid te nemen of hem terug te kopen..zonde zonde.. :(

Sterkte! Y;(

hmm..merk dat het l woordje hier banketstaaf wordt...

Zamba

Re: Limber, mijn new forrest....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:02

ik blijf het nog steeds erg jammer vinden...vooral om het feit dat ik vind dat elke pony een 2e kans moet krijgen, alleen heeft limber deze nooit gekregen. en ik vind dat we het hadden moeten proberen om hem te leren omgaan met zijn blindheid.

P.S. Dankje

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:14

Sterkte... Ik denk dat je hier niks aan kon veranderen... Jammer dat de mensen je niet voordat hij een spuitje kreeg hebben benaderd...

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:17

Heel veel sterkte Y;(

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:30

thnx

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:17

NF --> IM

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:32

Ach wat sneu, en wat een prachtige pony zeg!

Het eerste wat ik dacht na het lezen van je stukje......had hij bij jou misschien al last van zijn zicht waardoor hij ging klieren. Misschien was hij wel heel erg onzeker.... Maar ja daar kan je nu niks meer aan doen. -O-

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 14:21

idd, en nu denk je wat als?