Mickey is geboren op 2 juli 1984. Wij hadden haar gekocht als 26jarige pony. Het was een D-pony van 1,48m, een merrie. Toen we haar bij ons op stal kregen, was ze broodmager. Ook haar kaak was gebroken De dierenarts had 2 ijzerdraadjes in haar mond gezet, en het groeide weer mooi aan. Ze is bij ons ruim 150kg aangekomen. Ze was mijn eerst pony en ik ging met haar 1x in de week naar de les. Ze vond alles super. Door de weeks maakten we altijd buitenritjes en dat vonden we geweldig. We waren zelfs 2 x eerste geworden met dressuur en springen. Door jou werden we clubkampioen dressuur en allround. We waren ook samen op ponykamp geweest waar we lekker door het water crossten. Na een jaar haar bij ons te hebben gehad, moest ze volgens mijn tante (wie Mickey voor me had gekocht) worden verkocht omdat er een nieuw paard voor me kwam. Een fries. Ik was helemaal verdrietig omdat ik ten eerst Mickey niet kwijt wou en ten 2e ik nooit op een fries wil rijden. Mickey kwam eerst in een andere wei te staan zodat er ruimte gemaakt kon worden voor de fries. Ik kwam er elke dag na school. Ik had er geen hoofdstel of zadel liggen, maar wij konden prima zonder. We hadden onze eigen renbaan gemaakt om de moestuin en oooh wat ging jij hard voor zo'n oude pony ! Je werd verkocht naar Zwolle wat toch wel echt ver was voor mij. Het waren lieve meiden waar je bij kwam te staan, dus dat deed me goed. Ze hebben veel plezier met je gehad. En toen ik laatst bericht kreeg dat ze je hebben moeten laten inslapen, brak dat me toch wel. Ik had je 2 jaar alleen maar kunnen zien op foto's die die meiden voor me maakten, maar je was zo belangrijk voor mij, dat ik alsnog in tranen uitbarstte. Op de foto zie je mijn eerste rondje met Mickey. Je had meteen mijn hard gestolen. Niet op je uiterlijk maar door dat oh zo lieve innerlijk.
Lieve lieve Mickey ik vergeet je nooit, you're my guardian angel.
2-7-1984 ~ 23-12-2013