[IM] Dag Toetie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Dag Toetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 13:33

De zomervakantie begon z0 lekker, Het afgelopen jaar hard moeten bikkelen om mijn premaster te halen maar zoals het eruit zag zou ik alle vakken gaan halen en zou ik in de vakantie eindelijk weer lekker fanatiek kunnen gaat rijden met mijn lieve meisje.
Ik heb Whauw 6 jaar gehad, ze was een nakomeling van Osmium x Nocturn (lamour).
Whauw en ik waren over het algemeen lekker aan het trainen zoals het ons uitkwam. Ik vind het rijden en trainen ontzettend leuk, het hele wedstrijd gebeuren hoeft voor mij niet zo.
Zo deze zomer zouden we ook weer lekker aan de slag gaan. na haar weer een beetje opgepakt te hebben en een sprongetje gemaakt te hebben (ik ben geen springheld maar had bij whauw wel het vertrouwen zo af en toe een sprongetje te maken dus deden we dit er af en toe bij, whauw leek het ook leuk te vinden) liep ze niet helemaal rad. op de volte in de bak was weinig te zien, op de harde ondergrond wel dus lekker rust.
Na 2 weken was het niet echt slechter ook niet heel gek veel beter. Al met al veel bezoeken gehad van dierenartsen en na 2 maanden dokteren was er uiteindelijk op de foto slecht nieuws te zien. Whauw had sesamoidose en hoefkatrol. Vooral de sesamoidose was in zo'n ver stadium dat ik helaas afscheid heb moeten nemen van mijn lieve meisje..

Ik ben haar heel dankbaar voor alle mooie jaren die ik met haar gehad heb, ik heb zo ontzettend veel van haar geleerd ze zal altijd mijn nummer 1 blijven.. Rust zacht lieve toet..

hier een leuk overzicht van ons door de jaren heen.

De dag van ophalen hier komt ze net uit de trailer, echt nog een babypaardje. <3
Afbeelding

Tis een beetje een donkere foto. maar dit is 1 van de eerste keren dat ik los op haar zat. Hier liet ze alles nog leuk toe, totdat ze er genoeg van had. ik ben nog nooit bang geweest voor een paard maar man ik scheet echt 7 kleuren bij haar toen.
Afbeelding

Maar al met al is het goed gekomen, dit zijn foto's van die zomer erna. Hier was het vertrouwen weer hersteld :D
Afbeelding
Afbeelding

Whauw was een erg gecompliceerd paard, ik had geregeld onenigheid met de stalbaas omdat hij haar niet op de wei durfde te zetten, ik kon dan elke dag zelf naar stal om mijn paard buiten en binnen te
zetten. Toen achteraf ook nog bleek dat voldoende voeren schijnbaar ook heel moeilijk is hebben ik en nog 3 andere vriendinnen besloten de boel in te pakken.
Mijn paard wordt daar nu nog steeds als staatsgevaarlijk neergezet tegenover mensen die mij niet kennen. mijn paard is op deze foto dus zo mager vanwege het voer probleem.
Afbeelding

hier op de nieuwe stal, lekker weer oefenen
Afbeelding
We begonnen ook wat moeilijkere oefeningen mee te nemen, hier vind ze het nog wel wat moeilijk en komt wat tegen de hand
http://www.youtube.com/watch?v=i1USBJIW ... PqXlYTsYOg
http://www.youtube.com/watch?v=PGe8Cy_r ... PqXlYTsYOg

Ondertussen trainen we vrolijk door en wordt mijn meisje steeds sterker
Afbeelding

Vriendin kon heel goed foto's maken dus bij een aanbod zeg je dan natuurlijk geen nee :D
Beetje heet worden we er echter wel van
Afbeelding
Afbeelding

lol op een onderling verkleed concour
Afbeelding

waar we ook gingen springen
Afbeelding
Afbeelding

en mennen hahah
Afbeelding

ik vond tijdens het stalconcour het springen best spannend, maar toch ook well leuk dus probeerden we dit wat vaker te doen, echter met een dressuurzadel gaat dat niet dus ons springtenu
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=ZGG5bKjb ... PqXlYTsYOg
http://www.youtube.com/watch?v=T30k4npt ... PqXlYTsYOg

en nog 1 van de laatste momenten toen ze nog volop in training stond voor mijn studie drukte. Dit is nog een beginsel beetje kijken wat ze aanbied.
http://www.youtube.com/watch?v=WTJF154Y ... PqXlYTsYOg

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:39

sterkte!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:40

Heel erg veel sterkte, wat een prachtig paard en wat een prachtige foto's, gelukkig heb je mooi herinneringen aan haar!

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:41

Heel erg veel sterkte!

Wat heb jij haar trouwens erg goed verzorgd, ze is heel erg veranderd na foto 1!

DeMaJai

Re: Dag Toetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:44

Heel veel sterkte
Wat zag ze er goed uit

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:25

Veel sterkte.

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:04

Hee emmy.
Ik wil even zeggen dat ik en zeker heel veel anderen respect hebben voor wat whauw erbij bereikt hebben.
Je hebt dr nooit opgegeven en voor dr door t vuur gegaan. Zoveel mensen die tegen je zeiden dat whauw gevaarlijk was dat je nooit fatsoenlijk wat met dr zalkunnen.
Maar jij hebt van whauw n lief paard gemaakt waar soms zelfs kleine kinderen op konden.
Ik had het je niet nagedaan, en weet zeker dat heel veel andere mensen haar allang hadden opgegeven.
Je weet dat je hier altijd welkom bent en wekomen snel bij guines kijken.
We hopen dat je net zoveel plezier van hem hebt als dat je met whauw had.
Groetjes je nichtje.