[IM] Oma Fanny is niet meer....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanke_k

Oma Fanny is niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 01:20

Na 2,5 jaar van haar pensioen te hebben genoten is Fanny op vrijdag 4 oktober ingeslapen.

viewtopic.php?f=217&t=1673673 misschien kennen jullie haar nog van dit topic :)

12 jaar geleden stapte er een druk eigenwijs meisje op een witte pony, het ging niet zo mooi deze pony was lang niet zo snel als het meisje wou. En bovendien wel erg koppig!
Maar de manege eigenaresse vond dat het meisje het niet mocht op geven, dus de volgende keer gewoon weer op die 'stomme witte pony'.
Weken, maanden verstreken en die 'domme witte' pony werd mn maatje. Langzaamaan leerde we mekaar kennen, zowel onder het zadel als in de omgang leek ze te ontdooien. Ze werd minder nukkig in de stal en tijdens het opzadelen en ik kon zelfs zonder zweep rijden.
Tot het punt dat we hele lessen uitreden zonder zadel en zweep, iets waarvan mn toenmalige instructrice me aan het begin van de les nog verzekerde dat het echt niet ging lukken, en dat ik dat heus niet vol zou houden!
Jaren verstreken en dat eigenwijze drukke meisje groeide, maar de witte pony groeide helaas niet mee. De manege eigenaresse vond het toch echt wel tijd dat er eens een grotere pony gezocht werd! Maar elke mogelijkheid die langskwam werd weer aan gegrepen om toch meer weer even op de rug van die witte pony te kunnen klimmen. Totdat zo'n 7 jaar geleden het echt niet meer mocht!
Afbeeldingzo'n 7jaar geleden
Door de jaren heen is Fanny mijn maatje, mn vriendin en mn miss bitch geworden!
De tegen de meesten zo nukkige pony, begroette me altijd met een vriendelijke hinnik. En ik probeerde haar zo vaak mogelijk te zien, minstens 3dagen in de week liep ik op de manege rond en Fanny's stal werd nooit overgeslagen.
Ik kan me de woede en frustratie nog goed herinneren als andere ruiters in mijn ogen niet netjes met Fanny omgingen, daar kon ik me zo verschrikkelijk boos om maken, want het was MIJN meisje!

Een aantal jaren geleden in een gesprek met de manege eigenaresse genoemd dat ik graag wou dat Fanny haar pensioen bij mij zou doorbrengen. En als iemand Fanny zou moeten hebben, dan was ik dat wel! Aldus de manege eigenaresse.

2,5 jaar geleden kwam eindelijk die dag! Op 28 mei 2011 mocht ik Fanny eindelijk officieel de mijne noemen, ik was door het dolle heen!
Afbeelding
Tijdens haar 'pensioen' nog een hoop meegemaakt, met mn nichtje naar een schriktraining op mijn oude stageadres in duitsland, met haar verzorger Nick rijden, op buitenrit en zelfs onderlinge wedstrijdjes gereden.
Nick kreeg een eigen pony en Fanny's pensioen begon echt, haar benen werden minder er sinds eind winter 2012 is Fanny niet meer gereden.
Afbeelding
Vorige winter begon mn eens zo vrolijke pony af te takelen, ze was onder behandeling voor Cushing waar ze eerst heel goed op reageerde. Maar die winter takelde ze af, ze raakte in zichzelf gekeerd en sloot zich af van de buitenwereld, als ze een goede dag had kon ik nog contact met haar krijgen maar meestal reageerde ze amper. Toen de beslissing genomen; we gaan er nog een mooie zomer van maken, en mocht ze in de aanloop naar de winter weer minder worden, dan doe ik haar niet nog een winter aan.
Afbeelding
Ik heb de hele zomer niet mn Fanny van vorig jaar gezien, en in de aanloop naar de winter werd ze weer minder, ze werd stijver, kreeg meer last van dr benen en begon zich weer iets in zichzelf te keren.
Voor mij allemaal genoeg aanwijzingen dat het mooi geweest was, ze gaf zelf heel duidelijk aan dat ze er klaar mee was en dat het van haar niet meer hoefde.
Afbeelding
Ruim 12 jaar heb ik enorm van deze eigenwijze eigenzinnige maar superlieve schimmel mogen genieten, en het laatste wat ik voor haar kon doen, dat heb ik gedaan!

It takes a strong person to hold on to something when things get rough,
but it takes an even stronger person to let go , as a last act of pure love. (aldus mn zusje)

Afbeelding

Als je dagen zonder inhoud zijn en het lichamelijk niet meer gaat,
dan is het goed, dan mag je gaan.

Als het licht in je ogen dooft, en het vuur in je hart verdwijnt,
dan was het mooi, dan is het klaar.

Bedankt voor alles wat je mij hebt geleerd, over verantwoordelijkheid en vertrouwen.
het is goed, je mag gaan.

Bedankt voor de onvoorwaardelijke liefde die je me gaf, elke dag weer.
het was mooi, het is klaar.

Ik ga je missen maar het was mooi en je mag gaan.©

Afbeelding

Ik ben zeer dankbaar voor al die jaren dat ik van haar heb mogen genieten. En vooral voor de laatste 2,5 jaar dat ik haar zo dichtbij kon/mocht hebben. Ook omdat ik zo de mogelijkheid heb gekregen om wat terug te doen voor die pony die mij zoveel vreugdemomenten heeft laten beleven. En waar ik zo zielsveel van houd.
Fanny heeft zo'n 28 jaar mogen worden.

_nvds

Re: Oma Fanny is niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 06:25

Jeetje wat rot allemaal. Sterkte!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 06:29

heel veel sterkte met dit verlies

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:29

Mooi verhaal, heel veel sterkte met het verlies van je vriendinnetje.

Kimdestiny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:31

Heel veel sterkte toegewenst ..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:36

Wat een geweldig toppic en toch ook verdrietig.
Super die band die jullie hadden dat zie je op de foto.
En heel erg goed wat je voor haar allemaal hebt gedaan, ze had het niet beter kunnen treffen.
Sterkte.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:44

heel veel sterkte!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:46

Heel veel sterkte!

LoveMusic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:41

Veel sterkte, erg verdrietig...

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:46

Ook hier nog maar even een reactie. Respect Hanke voor in mijn ogen een zeer goede en liefdevolle beslissing. Fanny heeft geluk gehad met haar pensioen bij jou!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:50

Wat jammer.....maar wat heeft ze het goed gehad bij jou :j
En liefde is ook laten gaan _/-\o_
Heel veel sterkte met het verlies van Fanny Y;(

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:14

Jeetje wat heftig, maar wat fijn dat ze nog bij jou van dr pensioen kon genieten!
Veel sterkte, en respect voor je beslissing! Y;(

Ik ken Fanny nog van vroeger (manege NIOP, 20 jaar geleden). Fijn om te lezen dat ze zo goed terechtkwam en zo oud is geworden :)

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:45

Volgens mij heeft ze zicht geen beter pensioen kunnen voorstellen als bij jou..
Heel veel sterkte!

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:46

Heel veel sterkte |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:49

Oh wauw. Wat heb je dat ontzettend mooi en liefdevol geschreven zeg. Ze had geen mooiere plek kunnen krijgen als bij jou en haar verzorger Nick.

Vooral het zinnetje "Ik ga je missen maar het was mooi en je mag gaan.©" vind ik erg mooi, daar kreeg ik even een brok van.

Heel veel sterkte met dit verlies en grote gemis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:53

Pff tranen schieten erin , van penny pony tot je eigen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:54

Heel veel sterkte!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:58

Wat heerlijk als een pony zo een laatste adres mag hebben. En die winterfoto (met die roosjes in de manen)... Daar kan ik echt van ontroerd raken.

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:34

Ik las het al op Facebook. Heel veel sterkte nogmaals!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:41

jesito schreef:
Wat een geweldig toppic en toch ook verdrietig.
Super die band die jullie hadden dat zie je op de foto.
En heel erg goed wat je voor haar allemaal hebt gedaan, ze had het niet beter kunnen treffen.
Sterkte.

Hier zelfde.

Heel veel sterkte en wat een lieve pony.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:46

Wat heb je dat mooi beschreven zeg, jullie band spat daar vanaf ! De twee foto's waar ze haar bol tegen je aan heeft zijn echt heel intens !!
Ze heeft een geweldig pensioen gehad zo te lezen, nu wacht ze je op daarboven :j

Heel veel sterkte :(:)

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:48

Pff :( , wel erg fijn dat ze nog zulke mooie laatste jaren heeft gehad bij jou! Mooi verhaal heb je geschreven en je mag trots zijn op je schimmeltje! Sterkte met het verwerken :(:)

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:49

Heel veel sterkte!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:50

Heel veel sterkte Y;( .
Ik heb ook de beslissing genomen om volgende week mijn pony met cushing te laten inslapen. Heb het gevoel dat het de juiste beslissing is..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:51

Veel sterkte met het verlies :(