Een nachtmerrie voor iedere paarden gek,
Ik plaats dit topic voor mijn lieve haflinger Sjaggy, hij is 2 jaar terug
verongelukt, hij is de weg op gerent en gevallen.. we hebben er alles aan gedaan, maar we hadden geen keuze,
Sjaggy zijn hak/knie was gebroken, ik kon mij oren niet geloven toen de dierenarts
ons kwam vertellen dat het nooit meer goed zou komen, ik kon niet egoïstisch zijn, we moesten ons maatje
laten gaan, om kwart voor 9 s'avonds is hij rustig ingeslapen en gestorven in mijn armen, zijn laatste adem, zijn laatste kusje..
De zelfde avond is hij opgehaald en naar de Breborgh gegaan, de volgende dag hebben we afscheid van hem genomen in het crematorium,
hij lag er mooi bij, onze lieve Sjaggy, we zullen je nooit vergeten..
Ik heb Sjaggy als 10 jarig meisje gekregen, hij was 3 jaar en wist alleen wat een zadel op zijn rug was, meer niet.
De volgende dag toen hij bij ons was liep ik al met hem op de weg, zo groen dat we waren, zo veel vertrouwen dat we in elkaar hadden.
Na veel vallen en opstaan, leren en doorgaan zijn we stapje voor stapje samen verder gekomen, we moesten het van elkaar leren,
Na wat jaartjes oefenen hadden we een hechte band, we begonnen met dressuur, reden ons eerste proefje, en we begonnen aan vrijheidsdressuur, de jaren zijn voor bij gevlogen, ik heb zo veel van Sjaggy geleerd, een beter paard had ik mij niet kunnen wensen.
Bedankt Sjaggy voor alles, still my proud. 12-02-05 - 02-10-11