[IM] Dag lieve deugniet...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Dag lieve deugniet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 00:36

Il mio Amore, La mia Vita, Il mio Futuro. Calimero. 24-5-2009 - 21-8-2013.

Vandaag is ook mij het overkomen. Mijn liefje, collegaatje en pronkstukje is niet meer.

De paarden staan al een tijdje bij de buurman omdat ons weiland wordt opgeknapt. Het is gezellig in de wei. Calimero werd zondag al goed ontvangen samen met zijn maatjes Fleur en Whisper. De twee prachtige Arabieren mochten hem wel. Vanmorgen zag ik hem nog vrolijk dollen met een van de weidemaatjes. Ik had het er nog over met de buurman. 'Schattig hè?' Iedere morgen kijk ik even en tel ik ze. Vijf moeten het er zijn. Vanmorgen telde ik ook en ik telde er weer vijf. Met een gerust hart ging ik lekker op stap. Biosje pakken en wat eten met vriendinnen. Nadat ik thuiskwam ging ik weer even tellen en kijken hoe het ging. Ik telde er vier en ben naar de buurman gegaan. Papa volgde. Ik ben alleen gaan kijken, liep langs de kant van de sloot in de hoop dat ik hem zou kunnen redden als hij misschien in de sloot gekukeld was. Onder het zoeken in de sloot merkte ik opeens een bol buikje. Ik draaide me om, vond het lijkje van Calimero. Alles stond even stil. Ik heb geschreeuwd om papa. De buren schrokken zich rot, een andere buurvrouw vertelde me later dat ze bang was dat ik van mijn paard gevallen was. Papa is naar me toe gerend en heeft me meegenomen. Ik was gebroken. Thuisgekomen liet papa me zitten en heb ik een glas water gekregen. Papa belde direct mijn oom: de boer. Ik heb direct mijn schoonzus gebeld. Zij heeft ook afscheid moeten nemen van haar trouwe makker. Mijn oom is al een tijdje op vakantie, dus komt zijn vervanger. Tevens leraar aan de agrarische school. De diagnose is acute koliek. Meteen schiet het door mijn hoofd: dit is jouw schuld. "Jij hebt hem verkampt naar een ander weiland met veel meer gras dan hij gewend is." Mijn schoonzus vertelde me dat ik er niets aan kon doen. Toch voelt het zo. Later heeft papa de trailer achter de Volkswagen gekoppeld. Ik mocht er niet bijzijn wanneer hij ingeladen werd, maar ik moest hem nog even zien. Even voelen. Ik heb hem gesmeekt of het toch mocht. Ik heb hem hooguit dertig seconden gezien toen ik hem vond, daarna ben ik meegenomen naar huis. Ik mocht toch mee. Mijn broer is gekomen en samen met papa en Jan, de vervanger van mijn oom, hebben ze Calimero erin "gesleept". Mijn schoonzus hield me vast, en dat deed me goed. Het voelde als iets wat ik met haar deelde. Ik ben nog snel naar papa toegegaan en heb hem gevraagd voor het huis nog even te stoppen. Ik wilde zijn staart hebben. Als ik de toekomst weer terugga naar de viool of cello, hoop ik dat mijn vaste vioolbouwer een strijkstok met zijn haren voor mij kan maken. Jan heeft de staart netjes afgeknipt en hij is met papa en Niels Calimero weg gaan brengen. Ik bleef met opa, oma en mijn schoonzus achter.

Wat doet het pijn, als je beseft dat je kleintje er niet meer is. Van de drie kanjers die ik bezit, is dit mijn "favoriet". In de periode dat ik depressief en kapot was, stond hij er toch. Met die trouwe oogjes kwam hij dan aanhuppelen. Hij zegt niks terug, en dat is misschien ook wel fijn. Dit klinkt cliché, dat weet ik. Maar het is wel zo. Morgen, wanneer er een nacht voorbij is, zal ik het pas echt beseffen. Nu is het nog te vers. Het ergste aan dit hele verlies vind ik dat ik er niet bij was toen hij trappend van de pijn lag te creperen op de grond. Als ik op tijd was geweest had ik hem misschien wel kunnen redden. Want zeg zelf... 4 jaar is toch veel te jong? Ik heb Calimero nog mogen aanraken. De een walgt ervan om een overleden dier aan te raken, maar ik vond er troost bij. Ik heb over zijn kop gestreken en gezegd dat ik trots op hem was en gelukkig van hem heb mogen genieten. Samen met mijn schoonzus ben ik dus naar huis gelopen. Ik ben achteraf ontzettend blij dat zij erbij is geweest, samen met mijn broer. Dus lieve Reinita, ik heb veel aan je gehad. Nogmaals bedankt. Mijn broer heeft geholpen met het brengen naar de boerderij, omdat hij daar opgehaald zal worden door Rendak. Toch fijn dat hij het doet, dacht ik.

Het schrijven van dit alles heeft me goed gedaan. Het nare beeld van de oogjes van mijn vriendje en de galmen die ik hoorde toen ik schreeuwde zullen me even niet meer loslaten, maar dit helpt toch een stukje met het verwerken. Het is nog zo onwerkelijk...

Bedankt, lieve Calimero. Ik ben trots op je. De ster die ik vannacht zag, is de jouwe geworden. Hij glinsterde zo mooi, net zoals je oogjes, net zoals je mooie zomervacht en net zoals je net gelakte hoefjes.

Bedankt voor het lezen.

Afbeelding

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:43

Oh wat erg, maar hier kan je nou eenmaal niets aan doen. Zoiets kan iedereen overkomen, heel veel sterkte en mooi geschreven. :(:)

Shirley

Re: Dag lieve deugniet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:46

Wat een verschrikkelijk triest verhaal en wat moet je geschrokken zijn toen je 'm vond ...

Heel veel sterkte met het verlies van je knappe ventje :(:)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 00:54

Bedankt, Franka en Shirley.
Ik kan er gewoon nog even niet bij. Vooral het schrikken toen ik hem vond, inderdaad...

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 01:03

O :(:)
Zo jong en dat het zo heeft moeten aflopen. Zeker voor jou.. Je lieve pony'tje zo vinden. Sterkte. Y;(

bentee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 01:13

wat verschrikkelijk.. ik krijg tranen in mijn ogen! onwijs veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies ! :(:)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 01:27

Wat verschrikkelijk om je vriendje zo te moeten vinden. ;( Ik kreeg het ook even moeilijk bij het lezen van je stuk.
Ongelooflijk veel sterkte de komende tijd :(:)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 01:56

Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om hier een gepaste reactie op te verzinnen... Toch hoop ik dat een 'simpele' reactie van een onbekende bokker je enigszins kan troosten.

Sterkte met het verlies !

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 04:09

Bijzonder bedankt voor de lieve berichtjes.
Het doet me goed.

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:16

Veel sterkte met het verlies.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:36

Ik schrok net al van je app... Jeetje wat erg zeg :( ik wens je heel erg veel sterkte, en je mag me altijd een bericht sturen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:38

Mooi geschreven joop! X

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 07:44

Dankjulliewel!

Emmy; zal ik doen. We appen nog.
En Sax: dankjewel. :)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:14

Heel mooi geschreven. Blijft verschrikkelijk om mee te maken.
Een overleden dier aaien wat je lief was is nooit vies. Ik heb toen een manegepaard zo voor bet laatst gezien onder een zeil en ik heb toen alleen maar gehuild.
Ik wens je super veel sterkte! Xx :(:)

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:21

Sterkte met het verlies!

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:31

Heel veel sterkte

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:35

Jeetje.. Tranen in m'n ogen... Wat moet verschrikkelijk zijn om je beste vriendje zo te vinden :(:)
Heel veel sterkte :(:) Y;(

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:05

Joop een 4 jarige pony achtermoeten laten, zo erg en doet zoveel verdriet
Een pomy wat veel te jong is om te sterfen,
Wat veel te jong is om pijn te moeten lijden.

Ik las je app, ik huilde, ik vond het zo erg voor je.

Als jij over ponylief praatte was het altijd met humor erin,
Je vertelde altijd hoe trots je op haar was, ook al ging het iets minder.
Ik geloof dat jij en je pony een super band hadden..
Weet je meid, je kunt hier niks aan doen.
Dit gebeurd volgends de matuur en daar kun je niks aan veranderen :(
Jij kunt ook niet 24/7 bij je pony zijn, stel dat er wat gebeurd.
Er kan altijd wat gebeuren en meestal is dit helaas op de onhandigste momenten ;(

Meid ik ben er voor je en je kunt me altijd bellen/appen of wat dan ook ♡

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:12

hierboven geld ook voor mij lieve joopie.. Calimero is vast ook heel trots op jou geweest.
Lieverd ik ben er voor je en ook mij kan je altijd een berichtje sturen, wat er met jou maatje is gebeurt is echt verschrikkelijk.. :(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:56

Jeetje meiske wat een schrik :(:) En wat naar dat je hem zo hebt moeten vinden.... Ik denk dat het goed is geweest om hem daarna nog even te zien. Is toch een ander beeld. En wat een mooi idee om van zijn staart een strijkstok te laten maken, zo blijft hij toch een beetje bij je. Heel veel sterkte, en hopelijk vervagen de nare beelden snel voor mooie herinneringen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 10:44

Bedankt allemaal voor de lieve reacties.
Ik ben vanmorgen, voordat Rendac Calimero mee zou nemen, nog even wezen kijken.
Ik heb dat hoefje weer vastgepakt en heb zo een half uurtje gezeten. Voor het laatst even met mijn vent.
En daarna heb ik bijgeslapen, eindelijk slapen na een nacht niet kunnen slapen van het huilen.
Toen ik wakker werd, werd ik ontvangen in een zee van condoleances, sterkte-wensen en lieve berichtjes.
Dat doet een mens goed.

Bedankt allemaal.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:21

Nogmaals sterkte, die tranen zullen wel blijven stromen de komende dagen ... :(:)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:23

Heeeel veel sterkte, wat zul jij ook geschrokken zijn zeg, ontzettend veel sterkte, en een hele dikke knuffel :(:)

ruth310

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:27

lees dit echt met een brok in mn keel..
sterkte ! :(:)

Sabineee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:31

oohh wat erg! de tranen sprongen in mn ogen! heel veel sterkte! Y;(