Na een geweldige periode van 12 jaar zal ik afscheid moeten nemen van mijn lieve, lieve merrie. Moor heb ik gekocht toen ze bijna 7 jaar oud was. Ik was een laatbloeier, maar van Moor heb ik zoveel geleerd, en we hebben samen zoveel gedaan, maar nu is het tijd om afscheid te nemen.
8 jaar geleden hebben we een prachtige hengst uitgezocht en haar laten dekken, hieruit is een geweldig leuk hengstveulen geboren. En was was ze een goede moeder! Helaas heeft ze 5 jaar geleden door een trauma een zenuwbeschadiging in haar rug opgelopen waardoor ze atactisch is geworden. Na een lange periode heeft ze toch een behoorlijke balans kunnen vinden en hebben we nog heel plezier met haar beleeft. Zo is ze nog lespaard geweest voor ons koetsiersbewijs, ze vond dit een van de leukste dingen wat betreft werk. We hebben nog heerlijke buitenritten gemaakt, vooral veel met de kar.
Zo af ten toe kreeg ze een terugval, maar ook daarvan herstelde ze altijd weer redelijk snel en goed.
Tot vorige week. Het is helemaal mis! Ze staat als de toren van pisa en het is gewoon een wonder dat ze niet omvalt. Maar hierdoor heeft ze zoveel energie nodig en vraagt ze zoveel van haar voorhand, dat deze ook overbelast wordt, dat het niet eerlijk meer is t.o. haar om haar nog langer te laten leven. Ik heb besloten haar te laten gaan. Vanavond nog bij haar geweest, en ik merk dat ik de juiste beslissing heb genomen. Ze geniet vanavond nog heerlijk van de wei, morgenochtend komt de DA om haar te laten inslapen. Vijf jaren langer dan verwacht hebben we van haar mogen genieten, Moor is nu 19 jaar oud.
Gelukkig heb ik haar zoon, net zo'n geweldig karakter als zijn moeder. Maar ooo wat zal ik haar gaan missen. En met mij nog vele anderen die op haar hebben mogen rijden, achter haar hebben mogen rijden of gewoon van haar mochten genieten.
Moortje, meis, dank je wel voor alle mooie jaren en de band die we samen mochten hebben.
Sterkte! Een moedige beslissing, maar oh zo moeilijk
meganx
Geplaatst: 24-07-13 20:15
Erg veel sterkte gewenst !
biancatjuh27
Geplaatst: 24-07-13 20:17
heel veel sterkte morgen, ik vind het een moedig besluit
barrymuis
Geplaatst: 24-07-13 20:18
Het blijft niet gemakkelijk om deze beslissing te nemen. Maar als ik dit zo lees heb je de juiste beslissing genomen uit liefde voor je paard. Houden van betekend soms ook los laten. Ik wens je morgen heel heel veel sterkte.