Nicole schreef:Pff verschrikkelijk.. Heel veel sterkte!
Hoe denken jullie dat ze ineens zo omgeslagen is?
Ze was 7 jaar oud, heeft vanaf 3 jarige gekoerst, bij haar vorige trainer ook best vaak dus ze is denk ik bijna elke week de vrachtauto op en af gegaan. Bij ons ook elke week( trainen op Duindigt) en naar de koers. Ze kwam de laatste koers die ze liep met schaafplekken op haar heupen van de auto af. We hadden niks gehoord, ze had dus echt alleen maar staan duwen. Op de terugweg heeft ze helemaal niks gedaan, niet erger geworden en weer niks te horen op de auto. Toen dachten we nog aan hengstigheid, daar mee aan de slag gegaan. Volgende week zetten we haar op de auto, nou wat er toen gebeurde was echt niet normaal... Ik heb wel gelezen van de paniek reactie: Freeze, Fight, Faint... Die heb ik in levende lijve mogen zien. Wij haar eraf gehaald, vanaf toen op allerlei manieren( zowel medisch als gedrag) aan de gang gegaan, maar niets hielp. Het ergste vond ik dat het zich ook verplaatste naar buiten de vrachtauto. Ze ging hangen als ik een tuig wilde opleggen, reageerde heel erg vreemd op andere paarden en wilde soms haar box niet meer in.
Het was gewoon mijn paard niet meer.....Stond ze te zweten en te trillen als een rietje, werd helemaal gestoord en maakte zichzelf helemaal stuk, tot liggen en op een gegeven moment zelfs 'ophangen' in de auto aan toe...
Ik ben echt 6 weken heen en weer geslingerd, dan ging het weer een dag met allemaal toeren en truukjes goed en dan dacht ik het gevonden te hebben en de volgende dag moest je rennen voor je leven omdat ze je door de flap heen probeerde te raken...