[IM] Helaas heb ik je niet meer levend gezien lieve Jappeloe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maiateck

Helaas heb ik je niet meer levend gezien lieve Jappeloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:27

Hier mijn verhaal met de trieste afloop, jappeloe ik mis je sorry dat het zo ging :(

2 jaar geleden heb ik helaas mijn 2 pony's moeten verkopen Rosita en Jappeloe (paspoort naam Charlie)
al snel bleken ze doorverkocht ik heb 2 jaar lang gezocht,
google afgezocht, bokt afgezocht en marktplaats.
advertentie's gezet en noem het maar op.

Mijn advertentie liep bijna af (alweer) en had de hoop opgegeven toen ik weer een reactie kreeg.
Al vaker kreeg ik berichtjes die uiteindelijk op niks uitliepen dus ik dacht dat gebeurt ook bij deze.
Ik kreeg een email over Rosita dat zij vermoedelijk op de manege stond in friesland ik kreeg de link erbij van de manege.
Toen ben ik gelijk gaan vergelijken en jaa ze leek er wel erg op maar kon verder niet wijzer worden en hield het een beetje op afstand.
Ik probeerde de manege te bellen maar kreeg telkens geen gehoor en ben de site gaan uitpluizen.
Zo kwam ik erachter waar ze Rosita hadden gekocht dus die heb ik snel gebeld en het bleek om mijn rosita te gaan.
Helaas kreeg ik ook te horen dat ze Jappeloe hadden gehad maar hij was inmiddels ingeslapen.

Ik barsten in huilen uit ookal had ik het wel gedacht en was ik blij dat rosita nog leefden deed het zo'n pijn die bevestiging te krijgen.
Ik voelden me zo rot en schuldig en vind het zo erg jammer dat ik hem nooit meer kan zien.
Ik heb gelijk de manege gebeld en morgen wordt rosita verkocht aan een vriendin van mij zodat zij een goed en rustig leventje krijgt.
Ik heb dit gedaan voor mijn lieve paardje Jappeloe.

Ik ben erg blij dat Jappeloe en Rosita samen zijn gebleven tot hij ter overlijden kwam.
Ik zal je missen vriendje!

Afbeelding

jiehaaa

Re: Helaas heb ik je niet meer levend gezien lieve Jappeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:24

Wat jammer dat je je maatje niet meer hebt kunnen zien! Waarom is hij ingeslapen?

maiateck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:25

wat ik begreep hoefbevangen maar was een beetje vaag weet het nog niet precies zeker

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:28

Ze hebben hem vast niet zomaar laten inslapen. Maar dat maakt het niet minder verdrietig. Sterkte ermee!

maiateck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:53

ze zullen er vast een goede reden voor gehad hebben inderdaad, dankjewel!

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:28

Sterkte Chris Y;(

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:01

wat afschuwelijk dat je er op zo,n manier moet achterkomen dat je maatje er niet meer is.hoefebevangenheid is een rotziekte.heel veel sterkte ermee.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:04

Ik vind dat deze 2 een liefdevolle tehuis had, ook al was het een manege, ze zijn wel samen gebleven tot 1 van deze 2 overleed.

Dat moet je toch troosten en zeker nu er eentje ingeslapen is en dus geen lijdensweg hoefde af te leggen met de hoefbevangenheid.

maiateck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 18:20

Bedankt allemaal, @ragdollcat klopt op de recreatieboerderij hebben ze het zeker goed gehad alleen jammer dat de koper van af mij het zo heeft gedaan ze had gezegd me op de hoogte te houden vond ze overigs ook niet erg en ze toch zonder enog contact heeft weggedaan maar met trots kan ik zeggen dat rosita op dit moment wordt gebracht naar een super plek en mag jappeloe lekker rusten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:37

Tja, verkocht is verkocht en dan heb je er niets meer over te zeggen.

Ook al beloven ze je van alles, heel vaak komen ze de beloftes niet na.