Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb het nu 3x meegemaakt met eigen paarden en alle drie is het hetzelfde gegaan. Eerst kregen ze een versuffer/spierverslapper. Dat vond ik altijd het rotste stuk, omdat ze merken dat ze "om gaan vallen" en daar tegen proberen te vechten. Door de hoge dosering kunnen ze er niet tegen vechten en werden de paarden heel gecontroleerd omgetrokken, dat deed ik samen met de dierenarts. Vooral dat stukje vond ik altijd naar, omdat het toch zo'n groot dier is en ze eventjes kijken van: wat overkomt mij nou. Vanaf het moment dat ze liggen was alles rustig. Ik ben erbij gaan zitten, bij het hoofd en heb ze alle drie huilend en aaiend laten gaan. Ze gingen steeds zwaarder ademen en kreunen en toen waren ze weg. Dat laatste stuk maken ze eigenlijk al niet meer echt mee, ze zijn dan al onder "narcose". Veel sterkte!
dat heb ik niet als naar of traumatisch ervaren. De andere paarden gingen gewoon vrij rustig, soms trapt er een nog wat bij het vallen maar feitelijk merken de paarden daar niks van.
Waratje schreef:Geef duidelijk aan bij de DA hoe je paard is (karakter en gezondheid), dan past de DA eventueel de hoeveelheden aan.
Doodsstrijd is absoluut niet nodig, dat zie ik persoonlijk als een fout van de DA.
Paard waar ik bij was dat het insliep was er zelf ook klaar voor, die omarmde het juist, ging heel rustig.