Ze had al een tijdje cushing/PPID en had daarvoor medicijnen gekregen sinds een paar weken. Deze medicijnen hebben een aantal bijwerkingen zoals diaree, verminderde eetlust etc. Helemaal achteraan stond koliek.
Helaas moet ons prachtige paard dát paard zijn die dat moest krijgen..
Ik was met school een week naar Londen geweest, en toen ik vrijdag ochtend terug kwam en naar onze paardjes ging was er iets goed mis. Na een half uurtje was iedereen erbij en was het duidelijk dat onze lieve Kwinta acute koliek had.. Ze moest geopereerd worden, maar dit was onmogelijk in haar toestand. Ze kon niet meer staan, en haar ogen draaide constant naar binnen.
Het was voor ons duidelijk dat het beter was haar te laten gaan... Het was echt een verschrikkelijk moment, en we zullen haar naar 8 jaar ook écht nooit vergeten. Ze is zoveel veranderd, positief, maar qua gezondheid ook negatief.
Als afscheid heb ik ook nog even een filmpje voor haar gemaakt, ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
Rest in peace lieve lieve Kwinta... Ze zou maandag 27 mei 21 worden, helaas zal dit niet gebeurden..