[IM] Ik mis je Lisa :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyxmax

Ik mis je Lisa :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 21:46

In januari 2012, werd door een kennis & een vriendin wouden helpen bij het verzorgen van hun 6 paarden, dit wouden wij maar al te graag! We gingen 3 x per week er naar toe om de paardjes te poetsen, rijden ,longeren en alles wat daarbij hoort. Na een maandje zou er een nieuw paard komen, Lisamber een bonte kwpn merrie uit 1993 SamberxFrieda. Ik zou haar 3 x per week gaan rijden en helemaal gaan verzorgen! Toen ze aankwam bleek ze een vurig paardje te zijn, wat ik wel leuk vond. Ze was heel snel en koppig tijdens het rijden, en we gingen er aan werken dat het beter zou gaan, na 1,5 maand liep ze al super, mooi nageeflijk ect. Ook reden we 1 x per week buiten en deden we vrijheidsdressuur. Ze was echt mijn droompaardje!

In begin mei waren we aan het rijden, na het instappen draafde ik aan. Lisa begon heel raar te hijgen in draf, dus ik ging maar weer even stappen,lange teugel, 5 minuutjes later pakte ik de teugels weer op en draafde aan, weer het zelfde geheig.. Ik ging de eigenaar halen en die kwam even kijken, die zij dat t een allergiese reactie was en ik gewoon door kon rijden.De volgende dag was het nog steeds niet over en werd er besloten een dierenarts te bellen, die zij dat ze er met een week antibiotica zo weer bovenop zou zijn, en ik mocht gewoon rustig een beetje rijden.. Zo gezegd zo gedaan, maar een week later was het noch steeds niet over, en het geheig werd erger,niet maar alleen als ze ging draven, maar ook als ik dr stond te poetsen of als ze op stal stond te eten.. Op 6 mei was ik met dr buiten aan het stappen, en maakte we wat foto's .. Later bleek dat dit de allerlaatste keer zou zijn.. Op 8 mei kwam ik weer op stal, maar Lisa was er niet, dus ik ging op zoek naar de eigenaar maar er werd me gezegd dat die met Lisa naar de dierenarts waren.. Dat was geen goed teken, maar toch even een ander paard gezadeld en een rondje gereden. Net toen ik klaar was met afzadelen kwam de trailer aanrijden, ik hoorde Lisa's geheig al van ver af , de trailer stopte en ik haalde Lisa er uit en zette haar op stal, en knuffelde haar. Toen kwam de eigenaar, die vertelde me dat ik maar beter afscheid kon nemen omdat waarschijnlijk de laatste x zou zijn dat ik drr zach.. Uren lang bij dr gezeten en heel veel gehuild.. Het bleek zo te zijn dat er iets in haar nek verlamd was geraakt en dat over haar luchtpijp heen was gevallen waardoor het steeds strakker dicht werd geknepen.. De volgende dag (9 mei) kwam ik uit school, en belde de eigenaar op, ze was ingeslapen Nooit zal ik dr vergeten ...

Het is inmiddels al bijna een jaar geleden, maar ik mis haar noch steeds elke dag, noch steeds is ze de achtergrond op mijn laptop & mobiel.. Ik ben wel gestopt met het verzorgen van de andere paarden omdat het te veel werd met school en Lisa zo erg miste ..

BOKTMANDYY

Re: Ik mis je Lisa :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:21

Jeetje meid, verschrikkelijk, heel veel sterkte met dit verlies. Y;( Y;(

HarriesHorse

Re: Ik mis je Lisa :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:23

Ach meissie... Wat naar!
Sterkte zeg.. :(:)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:33

Heel veel sterkte :(:)
Ik weet precies hoe het is, en mijn paardje is ook op dezelfde datum overleden..