[IM] Dag nummer 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dag nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:49

Nadat ik maandag nog heel blij een topic over nummer 2 bros had gemaakt :
[KS-ITP] En nummer 2 Bros!

Kwam ik vandaag op de zorgboerderij , ik zag dat mijn favo pony anders stond en 2 dames aan het voerhek. En Snicker lag achterin zowat dood , ik als een gek naar haar toe en snapte er niks van.. Dus een mede client kwam langs en blijkbaar was haar bevalling op gang gekomen en zij vermoedelijk een maiden en hij lag verkeerd en we vermoeden dat ze er de hele nacht al lag tot om half 8 iemand kwam :(:) Toen is alles in sneltrein gegaan en hebben ze MilkyWay er al dood uitgetrokken , zijn oogje al open en zijn mond ook snakkend naar lucht binnen in Snicker.

Arme Snicker had het gewoon hartstikke zwaar en kreeg ik pas om 13:00 weer in de benen. De DA nog langs geweest en gekkenhuis , mijn nummer 3 is naar de sterren naar de MilkyWay wat in het thema past. Het was een prachtige bonte mannetje , jammer dat hij niet langer dan 1 dag op deze wereld mocht blijven ;( En dat op mijn verjaardag , dat is gewoon zo zuur. Maar de merrie had ook geen melk of uier , compleet verrasd waren we ook want we dachten ook dat er niks in zat...

http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... lkyway.jpg
Dag MilkyWay , ga maar lekker je ontvouwen op de eeuwige weilanden Y;( (kan als schokkend worden ervaren , maar is alles wat er van hem is ;( )

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:53

He bah, wat een nare ervaring en wat triest dat het zo moest gaan voor de merrie, wens je sterkte en de anderen
die ook voor Snicker zorgden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:16

Ja en vooral dat de merrie niet omhoog kwam , heb maar de achterhand opgetild want die deed het steeds niet.. Heb zo gejuicht en een traantje gepinkt toen ze eindeliijjk stond.

Die arme meid heb en had het zo met haar te doen , en ze was zo blij toen ik haar opgetild had en ze eindelijk weer staan kon..Ze is volgens de DA ook nog niet zo oud want ze heeft nog melktanden , ja was even flink heavy zo na de komst van Bros en weer een reminder dat het ook fout kan gaan.

Haar verzorgster zat in de pyjama vanochtend bij haar , die vondt het wel lastig om mee om te gaan. Ik heb gelukkig alleen het verhaal gehoord en niks gezien , ja alleen het stukje vet (zo goed had hij het dus daarbinnen , lag een klompje vet spul iets in de box) en MilkyWay (die ze verstopt hadden maar ik moest en zou hem zien )..

Denise1984

Re: Dag nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:23

Jeetje heftig. Jammer van het veulen hij is prachtig :(. Sterkte :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:41

Trouwens.....Gefeliciteerd.......

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:47

happy b-day voor you

(het veulen was wel erg mooi)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:51

Wat enorm naar zeg :(:)
Heftig dagje! Hoop dat je nog wel van je verjaardag hebt kunnen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:38

Dankje allemaal...

Ja Esther wel wat , nadat de merrie overeind stond ben ik een blokje om gegaan met de gebruikelijke pony die ik gebruik en kwestie van het van je afzetten en genieten van je verjaardag , hoe raar die ook begint...

Mootje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:55

Wat heftig !
Heel veel sterkte !

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:57

heel veel sterkte en ook vooor de merrie en gefeliciteerd

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:01

takkie_muis schreef:
ja alleen het stukje vet (zo goed had hij het dus daarbinnen , lag een klompje vet spul iets in de box)

Dat is het veulenbrood geweest als ik het zo hoor.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:39

Dankjullie.. De merrie doet het opzich goed en staat soms even met het koppie omlaag in de box. Soms komt een andere merrie even langs haar of wij gaan haar even 'troosten'in ons opzicht rouwt ze wel om haar veulen. Wel is ze nog zwak van achter en achter hoeven krabben gaat ook niet dan valt ze zowat om , ze wordt goed bijgevoerd want er is niks van haar over..

Ja die Barvrouwke :)

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:20

O wat jammer. Was een mooi veulen!
Weet je zeker dat dit de doodsoorzaak was? Wij hebben af en toe ook een dood kalf en dan kijk ik of de haren loszitten dan zijn ze namelijk al langer dood. Bevallen van een dood dier gaat sowieso zwaarder omdat het niks meer meegeeft. Snakkend naar lucht heeft hij ook niet gedaan zuurstof gaat nog via de navelstreng. Ik denk persoonlijk dat het veulen er niks van heeft gemerkt. Maar het blijft natuurlijk super rot om mee te maken.
Sterkte Y;(

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:36

Wat erg zeg! Sterkte Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:52

Wou er niet aan zitten alleen voor de.naam zijn sexe..

Dankjullie , de merrie is vel over been en nog licht down. Ik doe alles eraan om haar er boven te krijgen!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:20

Wat rot! En dat allemaal op je verjaardag. Heel veel sterkte.