Hij was op , moe en had veel pijn.
Nikkels heb ik in Januari 2012 overgenomen van de manege waar ik hem altijd reed. Hij was ziek geweest ( tumor aan penis) en had geen plezier meer in het manegewerk. Omdat verder zijn kansen nihil waren heb ik hem overgenomen , met de bedoeling hem een goed oude dag te gunnen met leuke bosritjes , beetje mennen en zo nu en dan een lesje met mij.
Tot december 2012 ging het goed , tot we bij een wasbeurt toch wel iets verontrustends vonden. DA van Kliniek Emmeloord is geweest , op donderdagmiddag . Na overleg met chirurg Ten Braake is hij op maandag 17 december geopereerd. Toen is de penis voor een 80% geamptuteerd. PLassen ging allemaal nog goed, wel moest Nikkels hierna 4 weken boxrust. Hierna rustig wandelen en vervolgens rustig weer wat rijden ........Super herstel...
Een week of 6 geleden ging hij vocht vasthouden, wederom de DA op visite, uitschachten , niets te zien....alles schoon , netjes mooi roze..
rectaal onderzoek ook goed. Bloed , ook niets verontrustends. OK, veel wandelen en plastabletten, van 5 naar 10 naar 15 naar 20 tabletten , werkte niet.
Wat nu.......Da weet het ook even niet , veel overleg geweest met Da en Internis op kliniek... Mogelijk toch uitzaaingen in lymfeklieren...even aan kijken...langzaam toch wat longeren, maar lopen werd steeds vervelender en Nikkels ging achteruit .....in gewicht en levenslust.
Vorige week donderdag zijn mijn man en ik naar kliniek gegaan voor een overleg om over verschillende opties te spreken. Afgesproken dat ze maandag nog een keer zouden komen om uit te schachten en rectaal onderzoek te doen. Vanaf vrijdag ging Nikkels heel hard.....nagenoeg geen ruwvoer meer eten en lopen al helemaal niet meer....Maandag werd de afspraak om diverse redenen de afspraak verzet naar dinsdag. Toen de DA en Internist kwamen schrokken zij van wat zij zagen , kleine 100 kilo lichter en zichtbaar pijn en vooral moe. Nikkels wilde niet meer.
Ik heb toen het besluit genomen om hem te laten gaan. Dit kon niet die zelfde middag, er moest natuurlijk het een ene ander geregeld worden.
En wat wilde ik.........Nik mocht in geen geval verder pijn hebben , dus vandaag dat moment aan de pijnsttillende medicatie.
hij ging wat eten en lopen....
Op Hemelvaartsdag kwam de DA in de middag , prachtig weer , hij is de hele dag lekker verwend met slobber en lekker poetsen en kroelen.
in zijn eigen weide mocht hij inslapen........hij ging mooi rustig neer, maar heeft wel een extra spuit moeten hebben om weg te raken.
wij zijn blij dat Nikkels op deze rustige manier mocht gaan.
Maar oooh wat zullen wij hem missen.....HIj heeft ons zoveel vertrouwen gegeven en liefde.....trots op de dingen die wij met hem mochten doen, die niet voor mogelijk werden gehouden...