Mensen zullen we denken: wie is Mika?
Nou dat was dus de pony die ik een maand op proef had.
Alleen bleef dat van Paljas nog knagen en kon ik niet optimaal van Mika genieten.
Een vrouw bij ons op stal heeft hem toen gekocht en zo bleef hij toch in de buurt.
Dat was 2 jaar geleden. Mika was nu al een paar weken kreupel en ze konden
maar niet vinden waar het vandaan kwam. Hij bleek kanker te hebben aan z'n piemel
en dat kon alleen weggehaald worden door 'm om te bouwen. Nou dat wilde ze sowieso niet
maar hij had er ook nog geen last van dus dat was een kwestie van wachten tot het doorzette.
Uiteindelijk een scan van z'n been gemaakt en hij had dus een kiste linksvoor bij het gewricht van zijn kogel (een vergroeiing van het bot).
Doordat dat bot dus raar aan elkaar is gegroeid zijn er een aantal bloedvaten afgekneld geweest
en zat er dus een inwendig gat in Mika's kogel.
Dus het was einde verhaal en is hij maandag 15/04 ingeslapen :c.
Het was echt mn knuffel vriendje en ga 'm dan ook heel erg missen...
Nou dat was dus de pony die ik een maand op proef had.
Alleen bleef dat van Paljas nog knagen en kon ik niet optimaal van Mika genieten.
Een vrouw bij ons op stal heeft hem toen gekocht en zo bleef hij toch in de buurt.
Dat was 2 jaar geleden. Mika was nu al een paar weken kreupel en ze konden
maar niet vinden waar het vandaan kwam. Hij bleek kanker te hebben aan z'n piemel
en dat kon alleen weggehaald worden door 'm om te bouwen. Nou dat wilde ze sowieso niet
maar hij had er ook nog geen last van dus dat was een kwestie van wachten tot het doorzette.
Uiteindelijk een scan van z'n been gemaakt en hij had dus een kiste linksvoor bij het gewricht van zijn kogel (een vergroeiing van het bot).
Doordat dat bot dus raar aan elkaar is gegroeid zijn er een aantal bloedvaten afgekneld geweest
en zat er dus een inwendig gat in Mika's kogel.
Dus het was einde verhaal en is hij maandag 15/04 ingeslapen :c.
Het was echt mn knuffel vriendje en ga 'm dan ook heel erg missen...