[IM] Lieve Kurre.. RIP Maart 1, 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

X_Angel_X

Lieve Kurre.. RIP Maart 1, 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 01:12

7 maanden geleden kocht ik mijn paardje Topi.
Ik had een fantastische wei gevonden voor hem waar hij bij 3 andere ruinen terecht kwam..
Een van die ruine was dus de oh zo lieve Kurre.

Kurre stond daar al 2 jaar, een oud dressuur paard die daar van zijn pensioen kwam genieten..
Zo een lieve grote zwarte teddy beer.
Hij was altijd de rust zelve, maar hij stond wel op z'n strepen naar de andere paarden toe.
Normaal moest mijn pubertje naar hem luisteren en jaagde hij hem ook weg als ik er toe kwam met een zak vol lekkers voor de paardjes.

Sinds november had ik een zeer goede band met hem gekregen..
Ik was 's avonds toen het donker was naar de paarden gegaan,
Ik had net een miskraam en ging troost zoeken bij men paardje.
Kurre kwam toen ook gezellig naar ons toe, maar deze keer niet om men paard weg te jagen, maar om iedereen die m'n paard wou wegjagen op afstand te houden. Dit had ik hem nog nooit weten doen.
Hij stond met z'n neus tegen men rug en als een van de andere paarden te dicht kwam ging hij er naartoe om ze dus weg te houden.
Zodat ik even ongestoord aandacht kon geven aan mijn paardje, volgens mij voelde hij het echt wel aan dat ik er nood aan had.
Nadien kwam hij ook zelf om eens een stevige portie aandacht.
Sinds dien is dus mijn liefde voor hem enorm aangesterkt.

Z'n eigenares deed zelf eigenlijk niets meer met hem, dus heb ik ze nadien gevraagd of ze het erg vond dat ik me van tijd tot tijd eens bezig hield met hem (borstelen en knuffelen, rijden wou ik niet gezien hij al 2 jaar niet meer onder het zadel was geweest).
Ik kreeg er toestemming voor dus wanneer ik tijd had gaf ik hem ook eens een stevige borstel beurt.

In tijden dat ik het moeilijk had ging ik hem knuffelen, ik vond er best men troost wel in.
Niet dat het niet zo is bij mn eigen paardje, maar mn paardje is nogal een nerveus geval en blijft niet makkelijk stil staan. Kurre wel, hij was rustig, bleef mooi staan en gaf zo ook aandacht terug.
Hij was echt een schat van een paard, mn oudje.

2 weken geleden ging hij heel slecht, hij was fel vermagerd, hij zonderde zich af en at bijna niet meer, hij stond ook enorm mank..
Ik dacht echt dat hij ging sterven.. Gezien ik wel eens gehoord heb dat paarden dat doen als ze gaan sterven.
Ik ben hem nog eens goed gaan knuffelen, de eigenares van de wei had hem net eten gegeven in de stal waar hij stond (het zijn open stallen achteraan de weide, ze kunnen binnen en buiten wanneer ze willen).
De dag nadien ben ik terug gaan kijken en hij stond weer in de groep te knabbelen op het hooi..
Was ik blij!
Ik ging dagelijks kijken naar hem en het leek beter en beter te gaan. Ik zag echt vorderingen, hij at weer normaal, hij was bijgekomen, hij mankte niet meer, hij deed sociaal.. Echt weer de oude Kurre.

Afgelopen woensdag kreeg ik een bericht van de eigenares van de weide dat Kurre vrijdag word ingeslapen..
Mijn wereld storten in. Ik ben zo snel als mogelijk naar de weide gegaan om Kurre te knuffelen.
Ik had men vriend naar de eigenaar van Kurre laten bellen om te vragen hem over te kopen (ik wou dat paard niet kwijt).. Na 10 minuten bellen kwam het er op neer dat ze Kurre niet wou verkopen.
Vrijdag ben ik van school weggebleven om naar de wei te gaan.
Kurre nog eens lekker geborsteld en een laatste heerlijke maaltijd bezorgd met wortels, appels, oud brood en een paar koekjes.
Ik heb hem de hele tijd staan knuffelen.
Tot de eigenaar er was en de dierenarts nadien ook..
Om hem dan vredig te doen inslapen..
Ik vond het zo verschrikkelijk om te zien..
Ik had in feite niets beseft, ook niet toen hij daar lag te slapen..
Pas bij het laatste spuitje waarbij z'n ogen dof werden en z'n ademhaling ook stopte besefte ik dat ik men oude vriend echt kwijt was en kreeg ik ook effectief men klop daarvan..
Het is gedaan, het is voorbij..
Een half uur voordien waren we nog gezellig aan het knuffelen.. En nu zal ik het nooit meer kunnen doen..
De tranen schieten me nog steeds in de ogen..
Zeker als ik zijn levenloze lichaam daar zie liggen. Ik heb zo lang staan staren in de hoop dat hij weer zou ademen en tot leven komen..

Lieve Kurre, misschien kende ik je niet zo heel lang, maar je hebt toch een speciaal plekje in men hart verovert..

Ik mis hem zo :'(
Zeker omdat hij in mijn ogen nog zo goed was, hij had geen pijn, hij at weer goed, hij was weer bijgekomen..
Maar ja, baasje zal er wel een reden voor hebben dat het toch zo triest moet eindigen zeker... :'(

CarinaR

Re: Lieve Kurre.. RIP Maart 1, 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:13

Sterkte met verlies van je vriendje.
Een DA laat een paard niet zo maar inslapen. Zal vast iets aan de hand zijn geweest. Maar het blijft rot.

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:20

Wauw.. Echt heel veel sterkte ! :(:)

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:23

Ahh wat sneu.. Heel veel sterkte! Y;( :(:)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:42

Wat triest dat je afscheid hebt moeten nemen van je vriend :(:) .
Maar vergeet niet dat laten leven niet altijd de aardigste oplossing is, een paard dat het zo zwaar heeft als jij omschrijft (kreupel en invallen) heeft duidelijk pijn. Soms is het dan voor het paard het beste hem uit zijn lijden te verlossen. Liefde is soms ook loslaten, en ik heb zo'n vermoeden dat dat de reden was voor zijn baasje om hem te laten gaan.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:00

Mooi geschreven, Kurre heeft nog een mooie band met jou gehad, en jou ook getroost.
Mooie herrineringen ookal was de tijd tekort.....
Het zal toch niet voor niets zijn deze beslissing.

Heel veel sterkte in ieder geval gewenst met je speciale vriendje....

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:05

als de eigenaar hem niet wil verkopen, draait het niet om geld. Dus dat ie misschien te goed zou zijn..

Veel sterkte. Helaas houd een paadenleven ergens op.

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:11

sterkte Y;(

X_Angel_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 16:00

Dank jullie wel allemaal!

Ergens blijf ik erbij dat het te vroeg was, moest hij er nog aantoe zijn zoals hij 2 weken geleden was (afzonderen, vermageren, manken, niet meer goed eten) dan zou ik heb beter hadden kunnen accepteren denk ik.
Maar gezien hij nu niet meer mankte en weer gezellig in de groep stond te eten en hij aanzienlijk weer was aangekomen vind ik het gewoon raar dat hij zogezegt niet te redden zou zijn.
Maarja dat zal een deel van mijn manier van rouwen zijn denk ik waarom ik zo denk.
Het is voor mij al een zware periode (6 jaar geleden is men beste vriendin vermoord) en nu komt dit er nog bij.. Misschien denk ik er over een week wel wat nuchterder over en kan ik er ook bij dat hij 'op tijd is ingeslapen' maar nu heb ik het er gewoon nog verschrikkelijk moeilijk mee denk ik :'(..

X

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:07

Wat geweldig dat de liefde tussen jou en hem zo sterk werd!
Sterkte! Y;(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:10

Je hebt hem een paar heerlijke laatste maanden gegeven. Denk daar aan! Veel sterkte dit verlies te verwerken. Je was net bezig een verlies te verwerken en daar heeft hij je bij geholpen. Jullie hadden mekaar echt nodig die maanden. Dat voelt zo'n paard aan.