Mijn hoofd is leeg en vol tegelijk en zit vol mist...
Geen gedicht komt in me op, geen liedje, gewoon niks en alles tegelijk.
Gisteren heb ik om kwart voor 9 mijn trouwe vriend Jim moeten laten inslapen op de gezegende leeftijd van 29j.
Hij kreeg gisterenmorgen een hersenbloeding, was heel verward. DA zei van het even aan te kijken en haar namiddag terug te bellen. Namiddag leek hij beter, hij liep weer wat rond en had gedronken. Dus goede hoop.
Helaas mocht het niet zijn, 's avonds was hij heel erg verslechterd, hij at niet meer, dronk niet meer en stond er apatisch bij.
Ik had hem altijd beloofd als hij niet meer zou eten (dat was zijn grootste plezier, hij at door koorts en pijn heen, at altijd) hij mocht gaan. Nu was het tijd. Ik kwam op stal en hij kwam nog iets tegen mij en mijn man zeggen en ging toen liggen om te sterven. Hij was heel rustig. Ik heb dadelijk de DA gebeld, we hebben hem op gekregen, hij nam afscheid van zijn maatje en wandelde mee naar buiten.
De DA was aangekomen en luisterde naar zijn pols, die was heel erg hoog, hij was in shock aan het gaan, hij was er klaar voor. Hij is buiten ook nog gaan liggen terwijl de catheter werd geplaatst, helemaal niks voor Jim, hij was altijd zo fel als de DA er was.
Hij gaf aan dat het goed was geweest.
Hij is rustig gegaan met ons allemaal erbij, ik heb hem gezegd dat het goed was en dat hij mocht gaan, geen pijn meer voor hem.
Ik wil nog zoveel schrijven, maar het komt er niet uit, enkel tranen...
Jim: oude grommelpot, gekkie, mijn maatje, jaszkula's vriend, eten voor alles, bokbeest, karakterkop, steenhard, fier, mooi, mijn alles.
Wij gaan je missen vriend!!