[IM] The hardest part of a battle is accepting that it's over....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jill_

The hardest part of a battle is accepting that it's over....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 14:50

Een paar dagen verder maar nogsteeds voelt alles zo onwerkelijk.. Op 5 februari heb ik de moeilijkste beslissing ooit moeten maken. Ik heb mijn allerbeste maatje moeten laten gaan..

Het begon allemaal 4 jaar geleden, ik zocht een leermeester, en die vond ik. Op 1 februari 2009 was jij dan eindelijk van mij.. Wat was ik gelukkig! Je gaf het allemaal niet cadeau en was een echte vos met streken, maar ik vond je geweldig. Al snel zijn we gaan starten en vliegensvlug vlogen we de klasses door. Ondertussen zijn we ook lekker wat gaan springen en crossen, we moesten van ver komen, want een mietje was je wel een beetje..
Steeds meer vertrouwen kregen we in elkaar en wat kon ik ervan genieten als we weer een stapje vooruit gingen. In die 2,5 jaar hebben we zoveel mooie dingen meegemaakt, lekker getraind, een band opgebouwd en vooral heel veel plezier gehad.

Eind september 2011 kreeg je droes gevolg door een luchtweginfectie.. En ongeluk komt helaas nooit alleen, toen je net van het een hersteld was volgde alweer het andere. Na een heel traject met kliniekbezoeken was de prognose niet zo positief.
Maanden liep ik naast je, maar we bleven hoop houden. Helaas kwam het moment dat jij zelfs je koppie liet hangen. Jij was niet meer mijn blije maatje, nee ik zag je veranderen in een hoopje ellende. Lopen wilde je niet meer. Op zondagavond hebben we je weer naar de kliniek gebracht. Niet veel later volgde dan het nieuws waar we al maanden zo bang voor waren. Hij was zo geblesseerd aan beide achterbenen dat elke stap hem pijn deed. Het was nog knap dat je zo lang bent doorgelopen, maar dat deed je op karakter, want dat had je zeker...

Er was geen andere beslissing meer mogelijk.. We hebben zoveel gedaan maar deze strijd konden we niet meer winnen. Hij was er altijd voor mij, en nu moest ik er voor hem zijn...De laatste momenten waren bijzonder, je was zo vrolijk en voor de laatste keer heb ik je nog even flink verwend. Daarna ben je heel rustig gegaan, je kon niet meer.

Wat is het verdriet en de leegte groot.. Het zijn de kleine dingen die mij elke dag weer wakker schudden dat hij er echt niet meer is. Het oude brood ligt al dagen klaar om mee te nemen naar stal en bij elke zonnestraal ben ik al bijna naar hem onderweg. En dan volgt iedere keer het besef dat het niet meer hoeft, want mijn allerbeste vriend is daar niet meer om mij op te vrolijken..

Wat zal ik hem verschrikkelijk missen.. Bedankt voor alles kanjer.. Rust zacht..

20-04-2001 - 05-01-2013

Afbeelding
http://img716.imageshack.us/img716/8136/imagezfke.jpg

Een filmpje met onze mooie momenten samen, wat ben ik blij met al deze mooie herinneringen..

JorisDy

Re: The hardest part of a battle is accepting that it's over....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:54

:(:) Ontzettend veel sterkte meis. Wat een verdriet.

Gekke lieve knappe Free, een bijzondere pony.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:55

Heel veel sterkte :(:) ... ik heb ook een traantje weg gepinkt bij het lezen van je verhaal nogmaals heel veel sterkte!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:55

Wat een knappe pony was het..

Echt super veel sterkte. :(:)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 18:31

Bedankt, bijzonder was hij zeker..
Net een brief op de mat, naar aanleiding van een kliniekbezoek van 5 december. 'Hoe presteert de pony op dit moment'? Pijnlijk.. :\

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:57

:(:). Ik kreeg mijn sterkte met het verlies kaartje op mijn verjaardag en daarna opende ik een happy birhtday kaart

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:34

Sterkte lieve Jill.
Ik weet nog wel dat we samen lief in de manegelessen reden en die keren dat je weer eens naast Ceddy op de grond lag..
En nu.. Je hebt zoveel geleerd van die lieve Free in die 4 jaar tijd! Echt daar mag je trots op zijn!
Je hebt hem nooit in de steek gelaten, die keren dat je weer slecht nieuws kreeg en er weer naast moest gaan lopen ipv erop kon zitten.
Echt een super moeilijke beslissing heb je moeten maken, maar wel het allerbeste!

Super veel sterkte Jill en ik hoop dat jij binnenkort weer een beetje het geluk aan jouw kant hebt!

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:38

Heel veel sterkte meid :(:)

KarinT82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:24

Wat een prachtig beestje was het en wat heb je een supermooi, ontroerend filmpje gemaakt...
Heel veel sterkte...

arabica_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:59

Wat een knapperd!! Ongelooflijk veel sterkte toegewenst met het verlies van je Free.....Hij is nu echt vrij.....en jij moet zonder hem , maar met heel veel mooie herinneringen verder.....

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:06

Prachtig filmpje!
Super veel sterkte :(:)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 08:56

Wat verdrietig. sterkte

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:36

Heel veel sterkte!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:42

Sterkte,

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:13

wauw, wat waren jullie bijzonder samen!

Heel veel sterkte met dit zware verlies :(:)

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:17

Sterkte :( was een mooi paardje.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:38

Ik heb echt gehuild om je filmpje, wat erg voor je, en wat ontroerend..
Heel veel sterkte, kan me echt niet voorstellen wat een pijn jij moet voelen.. :(

:(:)