[IM] Mijn lieve Joy (1991-2011)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rochlie_

Mijn lieve Joy (1991-2011)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 22:20

Mijn 20-jarige KWPN'er Joy werd in maart 2011 ingeslapen. Hij had al jaren last van artrose (sinds zijn twaalfde) maar hij heeft nog heel wat mooie jaren doorgebracht op de wei, met zijn vriendjes. Ik kon hem uiteraard niet meer rijden, af en toe wandelen lukte wel nog, tot het laatste jaar.
De laatste maanden werden namelijk veel te zwaar voor hem. De koude winter had hem erg verzwakt, hij bleek een lichte ruis op zijn hart te hebben en hij kreeg meer last van de artrose. Toen hij nauwelijks nog at en overdag meer neerlag in de weide dan dat hij rechtstond, heb ik besloten om hem uit zijn lijden te verlossen.
Zijn laatste dag heb ik met hem doorgebracht in de wei, hij lag zowat de hele tijd met zijn hoofd in mijn schoot. De beslissing nemen was niet moeilijk, omdat hij zoveel pijn had. Hem effectief afgeven was echter heel zwaar. Hoewel ik al jaren niet meer echt met hem had kunnen rijden, en ik hem daardoor misschien niet altijd genoeg aandacht gegeven heb, ben ik altijd van 'm blijven houden. Ik heb vaak gedacht om hem naar een opvanghuis te brengen, maar ik mocht er niet aan denken dat hij ergens slecht behandeld zou worden. Ik denk dus dat hij toch wel een mooie oude dag gehad heeft. :)

Afbeelding

Joy op z'n laatste dag: erg vermagerd
Afbeelding

NathalieK

Re: Mijn lieve Joy (1991-2011)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:55

Het klinkt zeker alsof hij een hele fijne oude dag gehad heeft bij je :)
Sterkte nog...

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 18:14

Dank je, heel aardig van je :)

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:17

Mooi paard, je hebt het beste voor hem gekozen. Sterkte!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:19

fijn dat je voor je paard hebt gekozen is de juiste beslissing geweest, hoe moeilijk dat ook geweest zal zijn.. hoe gaat het nu met je?

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 18:25

@charlotte20: Mooi was hij zeker, met zijn speciale kleurtje! :D

@love_Soraya: Het is nu bijna een jaar geleden en ik heb ondertussen een nieuw paardje dat veel aandacht vraagt, dus het gaat wel weer beter. Ik denk natuurlijk nog vaak aan hem: ik heb hem gehad van mijn 13 tot mijn 20ste, dus we hadden toch een speciale band. Zeker omdat ik van hem zoveel geleerd heb :)