het is alweer 1 jaar en 3 maanden geleden dat mijn beste vriendin, mijn grote topper op een verschrikkelijke manier om het leven gekomen is..
Brenda kwam op 15 september bij ons, ik was zo blij, wat een geweldige pony! Brenda was 'beleerd' en moest nog verder ingereden worden, we hadden veel plezier met elkaar en Brenda ging erg vooruit! omdat Brenda toch wel erg dik werd haar maar op laten voelen door de dierenarts, en wat we al dachten: Brenda was drachtig! op 19 maart 2010 heeft ze een supermooi bont veulentje gekregen, Flora! Brenda en ik pakten het rijden weer op en we gingen naar priveles op een pensionstal. Ook heb ik haar meegenomen naar impulswedstrijden. Onze band werd steeds sterker, als ik haar uit het land haalde gallopeerde ik op haar met een halster door het land, ze was mijn allerbeste vriendin! Ik heb nog nooit zo'n speciale band met een paard gehad!
14 augustus zou ik een week op ponykamp met Brenda naar Drenthe, ik had er zo'n zin in! Zaterdag alles klaargezet en mijn toppertje nog even lekker gereden. Zondag vroeg het andere paard al gereden, en rond 12 uur gingen we naar de boerderij om Brenda op te halen. we laden de spullen in en hadden de trailer al achter de auto, ik zou Brenda uit het land halen, maar toen ik in het land kwam was Brenda er niet.. Ik schrok en liep eigenlijk op gevoel al naar de sloot, daar lag ze, met haar hoofd onder water.. huilend naar stal gerend maar het was klaar, je was er niet meer.. Brenda haar halster is tussen haar achterijzer geschoven toen ze stond te jeuken in het land (met achterbeen aan haar hoofd), hierdoor stond ze op 3 benen en is ze door de stroomdraad de sloot in gevallen, waar ze met haar hoofd onder water niks meer kon. Wat een verschrikkelijke dood, dit verdiende je niet! je had al een hekel aan water.. met die gedachten werd het verdriet nog erger, dit had Brenda niet verdiend...
We hebben haar uit de sloot gehaald en ik ben de volgende dag nog bij je geweest om je staart en voorpluk af te knippen en je halster af te halen.. ik kreeg een enorm schuldgevoel; had ik je maar op stal laten staan, of je andere halster om gedaan (wat ik eerst wel zou doen) die zou geknapt zijn..
De volgende dag ben ik nog met een fries naar Drenthe gegaan, ik wou het eerst niet, maar voor de afleiding zou het toch wel goed zijn.. 's nachts kon ik niet slapen, ik dacht ik alleen maar aan Brenda, Het was net of Irene (de fries) mijn verdriet voelde, ze was zo lief!
Brenda heeft maar 9 jaar mogen worden, ze had nog een heel leven voor zich..
een vriendin heeft dit filmpje gemaakt:
inmiddels heb ik het toch een plaatsje kunnen geven, maar vergeten kan ik nooit.. Ik denk elke dag aan Brenda, en ze blijft mijn beste vriendinnetje!

met tranen over mijn wangen heb ik dit topic gemaakt.. Ik mis je topper, rust zacht!
12-04-2002 ----- 14-08-2011