[IM] Ik mis je nogsteeds Wonder.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Ik mis je nogsteeds Wonder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:53

In 2007 leerde ik je kennen, ik was nog maar een klein dametje, met 3% ervaring in de paarden.
Je was al oud, en je had al een grijs koppie. Je eigenaar zei dat je 23 was.
Ik mocht je verzorgen,
mijn grote verzorgpony, van 1.45. Je zwarte lange manen en je mooie bruine stralende vacht.
Het was perfect. Ik leerde op je rijden. Ik leerde alles van jou.

Je kon nogal knorrig zijn, kwam ik aan op stal, begroette jij mij met je oren in je nek. Bijten noch trappen zou je nooit doen, maar chagerijnig zijn...? Dat kon je als de beste. Gelukkig veranderde het ´boos kijken´ in een laag diep hinnikje als ik aankwam.
Toen ik op je mocht rijden was het helemaal feest. Je was een pittig dier, aldus de eigenaar. Ik geloofde het niet, maar eenmaal op jou in de bak, maakte je de gekste sprongen. Het was gewoon de overtollige energie die je toen kwijt moest. Wat heb ik gelachen. Ik heb sowiso denk ik alle hoeken van de bak gezien, en ik denk dat ik ondertussen ook wat zand heb gehapt! In 2008 deed ik een springwedstrijd op je.
We sprongen 1 m hoog. O wat was ik toen trots. Met een bigsmile zat ik op je rug... Je deed niet zo gek meer tijdens het rijden. Ook begonnen we met grondwerk en vrijheidsdressuur. Jij vond het moeilijk en ingewikkeld maar na lang oefenen deden we allen naturel. Je kon flemen, buigen, steigeren, zitten, liggen, ja knikken, nee schudden, gapen, jambette, spaanse pas, splagaat, volgen, bokken, voetjes optillen, op het blok, en nog meer. Vooral het volgen was leuk, want we gingen naar buiten met alleen halster, (omgeving bos gelijk aan huis). Tuurlijk paste ik goed op, en jij moest altijd wel geintjes uithalen.

In 2009 begon ik met rijden met alleen halster. Je vond buitenrijden nog het leukst denk ik. Want met halster, stond je direct stil, en at je je buikje rond met gras. Maar na lang volhouden, liep je toch. Na de rengalop was je wat druk, en bokkerig, maar ik hield je in. In 2009 rond maart ging ik ook zonder zadel, ik wou helemaal naturel op je rijden. Je vondt het fijn en ik ook. Eind 2009 reden we alleen nog maar met neckrope. Wat was dat spannend! De 1e x dat ik buitenging rijden was geweldig. Ook hebben we een springwedstrijd met neckrope gereden, maar wel met zadel. Ik was zo trots op je.

In 2010 was je in een keer kreupel. Je bleef slecht lopen, iedere x achter elkaar. Liep je 3 dagen goed, liep je daarna weer heel slecht. Je struikelde over je benen en toen de DA kwam, had je atrose, in je linker en rechterhoef. Ik was geschrokken. Toch hield de eigenaar jou aan. Je werd een knuffelpony. Ik kwam iedere dag langs om jou te verwennen, te knuffelen. Soms, liep je heel goed, en dan mocht ik van de DA rustig gaan rijden, stap. Heerlijk vond jij dat. Maar in Oktober kreeg jij een rare bobbel bij je koker. Je stond hele tijd in een plashouding en je wou niet lopen. Ook deed je raar met je achterhoef. Hij was warm, en zag er niet goed uit.
We belde de DA weer, en die wou je in de kliniek hebben. Bij je achterhoef werd straalkanker geconstateerd. Ook die bobbel op je koker was kanker.
Toch ging je weer mee naar huis, zodat ik afscheid van je kon nemen. Je zou naar de groene weides vertrekken.

Op 3 November 2010, kwam de dierenarts je een spuitje geven. Je was van al je pijn af. Het was beter zo.

Lieve Wonder, mijn trouwe vriend, Ik mis je nogsteeds, met heel mijn hart.

Respect als je het hele verhaal hebt gelezen.

Gwahir

Re: Ik mis je nogsteeds Wonder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:58

Een mooi verhaal, je zult je Wonder altijd herinneren, maar hopelijk kun je vooral aan de mooie dingen denken die jullie hebben beleefd. Sterkte!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:00

Sterkte met dit verlies :(:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:04

jeetje respect voor jou hoe jij het vertrouwen van dit paardje hebt gewonnen! wat onwijs mooi om te lezen zeg! wat jammer dat je niet langer mocht genieten van hem! sterkte......hou je herinneringen levend he! want daar mag je zeker trots op zijn!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 09:07

Dankjewel!
Ik zal hem altijd blijven herinneren, zoals hij was.
Mijn dikke oude chagerijn!

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:19

Sterkte..

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 11:05

Dankjewel xx

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:13

Wat leuk om te lezen dat die"oude chagerijn"zo veranderde en wat heb je hem nog veel geleerd op die leeftijd,
je ziet je bent nooit te oud om te leren ook dieren dus....

Hele mooie herrinneringen en zo houd je Wonder toch levend ookal is het in gedachte...
Alsnog heel veel sterkte met het verlies, maar wees blij dat je hem hebt leren kennen...

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:29

Sterkte!

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:29

Sterkte! Wonder klonk als een perfect maatje voor jou! :(:)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:32

Y;(

Paco_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 04:24

Sterkte met het verlies....