[IM] De hemel heeft er weer een schitterend sterretje bij..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

emr

De hemel heeft er weer een schitterend sterretje bij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:46

Afbeelding

Ik plaats niet snel wat op bokt maar dit moet er toch even uit. Het gaat allemaal zo snel en je staat zo machteloos. Rond een uurtje of 5 werd ik geroepen door een stalgenoot dat er iets niet goed was met een van de fokmerries in principe schrok ik er niet zo van ik was er een uur geleden nog geweest om hooi te voeren in vergelijking met gister was er niks veranderd. De DA was gister nog langs geweest niks ernstigs, dikke speekselklieren verder niet toen de stalgenoot zei dat er 2 mensen in de wei stonden en de merrie bewegingloos op de grond lag begon ik me langzaam voor te bereiden op het ergste. Niet iets voor haar dacht ik zo, normaal was ze niet gediend van vreemden in de wei. In de wei aangekomen was het eigenlijk al voorbij ik kon niks meer doen behalve de eigenaar bellen. Zo'n akelig gezicht hoe ze langzaam verstijfd en niet meer reageert op niks niet. Zo sneu voor haar pas 3 maanden oude veulen. De perfecte moeder kon je haar wel noemen, kwam je aan het veulen dan kwam je aan haar. D'r kleine meisje staat nu op stal samen met het andere veulen. Ze zijn allemaal rustig en staan lekker op hun hooi te knabbelen niet wetende dat haar moeder nooit meer terug komt.

Rust zacht dappere meid, gevochten tot je niet meer kon. We zullen goed voor je kleine zorgen.. :+:

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:47

Sterkte... :(:)

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:49

ah! Wat erg, heel veel sterkte!

PrimaDonna_

Re: De hemel heeft er weer een schitterend sterretje bij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:19

Pff heftig zeg!
Heel veel sterkte met het verlies en ook sterkte met het 'opvoeden' van het veulen, arm ding...

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:22

sterkte met het verlies!

spiranca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:30

Jee zeg, wat een klap, zo plotseling..sterkte, en ook met t veulen

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:47

ahhh tranen in mijn ogen, wat sneu. sterkte met het verlies en opvoeden van het veulen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:49

Is nooit leuk om zo een paard te moeten verliezen... Sterkte de komende tijd.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:50

Vreselijk.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:03

heel veel sterkte en zo onverwachts ook .. vreselijk ook voor het veulentje.. dikke knuf voor dat kleintje

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:07

Zo dat is dan snel gegaan als je er net nog geweest was, heb je enig idee wat de reden is geweest??

Erg veel sterkte gewenst en succes met de verdere opvoeding van het veulen, misschien heeft ze steun aan de andere merrie....

emr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 18:17

kally schreef:
Zo dat is dan snel gegaan als je er net nog geweest was, heb je enig idee wat de reden is geweest??

Erg veel sterkte gewenst en succes met de verdere opvoeding van het veulen, misschien heeft ze steun aan de andere merrie....

Ik gok dat ze te weinig lucht kreeg, ze ademde wel heel zwaar en haar speekselklieren waren érg dik waardoor ze slecht kon ademen. De kans dat ze een abces binnenin had bestond ook nog. Zeker weten doen we het allemaal niet. De veulens staan nu samen in een stal er is vandaag veulenbrok gebracht en dat eten ze gelukkig goed. Zo sneu we hebben een andere schimmel die een beetje op der moeder leek ze werd er helemaal blij en opgewonden van. Ze probeert bij het andere veulen te drinken maar ja daar hangt wat anders onder.. :=

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:57

Jeeh, wat snel allemaal gegaan. Ontzettend veel sterkte.
Hopelijk word het veulen 'groot' gebracht door de andere schimmel.