Door stal edda was ik helemaal verliefd op ijslanders en het was ook nog eens bij mij in de buurt. Dus een mail gestuurd en ik kon wel een keer bij haar les kijken.
Die dag zag ik je voor het eerst, Die grote dikke beer Alskaer, ik dacht toen nog, wat zou het leuk zijn om op hem te mogen rijden.
En die eerste dag dat ik op stal kwam bij Nynke, mocht ik op jouw rijden. en het was echt een super buitenrit. je was lekker voorwaarts en een beetje eigenwijs, wat ik er leuk vond.
daarna volgden er nog veel meer leuke ritjes met jou.
een paar weken geleden is Alskaer in zeer korte tijd snel afgevallen. Zijn dunne darm was opgezet, eiwitwaardes niet goed en iets met de bloedcellen niet. Ze wilden een kijk operatie doen omdat het op een zeer zeldzame IBD ziekte leek die tot nu toe alleen bij ijslanders voor kwam. Ze kennen maar 5 gevallen. Maar omdat de tandarts geweest was en er ook een scheur in een kies zat heeft Nynke ze daar ook meteen naar laten kijken. Hij stond nu toch in de kliniek. Het was het best om hem eruit te halen dus hebben ze dat eerst gedaan. Omdat ze een kijkoperatie er achteraan een beetje te veel vonden moest hij eerst hier van herstellen. daarna leek het even beter met je te gaan.
Vorige week ben je toch weer naar de kliniek gebracht voor de kijkoperatie. Het afgelopen weekend ging het nog goed volgens je baasje. Maar door de kijkoperatie kreeg je een fikse buikvlies ontsteking. Je moest met spoed geopereerd worden. een uur later was je er helaas niet meer

Lieve Alskaer rust zacht.
en Nynke heel veel sterkte met dit grote verlies.