[IM] hoe verwerk ik het?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

josienJ

hoe verwerk ik het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 22:43

Hee, sinds mijn trouwe shetlander is overleden, huil ik echt om alles.
Ik kan makkelijk over haar praten in het openbaar, huil bij niemand, heb zelfs niet bij mijn ouders of beste vriendin uitgehuild omdat ik dan gewoon niet huil. De dag erna was ik gewoon op school en heb ik zelfs gelachen, een week later begon het dan ook pas door te dringen.
Maar ik huil nu elke avond in mijn bed, en ik kan zelfs bij icarly huilen, ws zelfs spongebob.
Hoe doen jullie dit?

ps. Hebben jullie ook het gevoel dat je beter had gekund? Dat je een slechte eigenaar was..

josienJ

Re: hoe verwerk ik het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 23:01

36 mensen hebben geen antw ;p

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:03

Tijd heelt alle wonden.. :(:)

josienJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 23:06

Maar hoelang dan nog, elke dag word het erger..

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:09

Dat is een hele logische reactie, je hield misschien zoveel van je beestje dat het niet tot je doordrong dat ze weg was! En als het dan wel tot je doordringt moet je bij het minste huilen, een logische reactie dus! Niks vreemds aan met iets anders (een pony die verkocht werd) heb ik dat ook wel eens gehad, eerst praat je er over en lijkt het je niets te doen maar als je terug denk aan de momenten moest ik ook vaak huilen. Waarom voel je je zelf een slechte eigenaar? Ik denk dat het misschien is omdat je heel veel om de pony gaf en je het beste voor haar wilde en dat je dan bij je zelf na gaat of je het wel goed genoeg voor je bent geweest? Maar dat hoeft niet want je hebt je best gedaan toch?

Wat helpt is huilen als je daar behoefte aan hebt, met iemand praten als je dat wil en uitleggen hoe je je voelt misschien begrijpen ze je dan beter, en wat ik heb gedaan toen mijn eerste pony werdt verkocht is een boekje maken met de leukste foto`s herrinderingen,prijzen, en kopieëen uit het paspoort! Ook heb ik een aantal spulletjes die me aan haar deden denken bewaard.

Ik hoop dat je er wat hebt!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:11

Het is de realiteit van het leven, dat er een eind aan komt. Natuurlijk voel je je belabberd, dat je meer had kunnen doen, of anders. maar dat weet je niet en misschien was het dan ook niet goed geweest.
Als je je best gedaan hebt, kun je niet meer doen. En verdriet slijt, probeer je gedachten te verzetten, ga dingen doen en herinner je de leuke tijden die je met je shet hebt meegemaakt.
Sterkte...

josienJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 23:14

dressuur518 schreef:
Dat is een hele logische reactie, je hield misschien zoveel van je beestje dat het niet tot je doordrong dat ze weg was! En als het dan wel tot je doordringt moet je bij het minste huilen, een logische reactie dus! Niks vreemds aan met iets anders (een pony die verkocht werd) heb ik dat ook wel eens gehad, eerst praat je er over en lijkt het je niets te doen maar als je terug denk aan de momenten moest ik ook vaak huilen. Waarom voel je je zelf een slechte eigenaar? Ik denk dat het misschien is omdat je heel veel om de pony gaf en je het beste voor haar wilde en dat je dan bij je zelf na gaat of je het wel goed genoeg voor je bent geweest? Maar dat hoeft niet want je hebt je best gedaan toch?

Wat helpt is huilen als je daar behoefte aan hebt, met iemand praten als je dat wil en uitleggen hoe je je voelt misschien begrijpen ze je dan beter, en wat ik heb gedaan toen mijn eerste pony werdt verkocht is een boekje maken met de leukste foto`s herrinderingen,prijzen, en kopieëen uit het paspoort! Ook heb ik een aantal spulletjes die me aan haar deden denken bewaard.

Ik hoop dat je er wat hebt!

Hee, ik denk dat ik ook zoon boekje ga maken. Heb al wel een tafeltje in mijn kamer met kaarsjes en foto's.
Bedankt, hopen dat het snel weer over gaat!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:16

Misschien is het ook wel dat je jezelf eerst tegenover iedereen flink hebt gehouden, en als je daarna dan ergens alleen zit, dat het verdriet dan bovenkomt. Dat gebeurt gewoon als je heel veel van je pony hield.
Je hoeft je niet schuldig te voelen als je afleiding zoekt door iets leuks te doen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:12

pfff nou ik jank ook om alles sinds ik m'n kater kwijt ben (een week) en dan vooral als ik alleen ben, dan mis ik hem gewoon het ergst en hoef ik mijn gevoelens niet in te houden tegenover m'n vriend (die wil niks anders dan mij gelukkig zien) dus dan laat ik het ook maar gewoon gaan omdat het eruit moet...en het hoort bij het verwerkings proces het realiseren wat was en wat is om vervolgens door te kunnen gaan met het leven....

Indianen hebben er een mooi gezegde over....tranen reinigen de ziel.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:59

ik ben sinds bijna 2 weken ook me verzorg paardje veloren.
maar ik heb een filmpje gemaakt met alle foto's enzo en nog de tekst er bij geschreven wat ik voelde en dat werkte echt.
ik huil niet meer maar mis hem onzettend:(

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:28

Iedereen verwerkt zijn verdried anders, da's iets heel persoonlijk.
Op z'n eigen tempo, niets overhaast.
't Moeilijkste vind ik het accepteren, dat ze niet meer terug komen.
Zolang dat niet is gebeurt kan je niet starten met het verwerkingsproses.
Met de tijd zal de pijn verminderen.

Je kan een heel mooi plekje voor haar maken in je kamer, met foto's & wat spulletjes van haar.
Ik heb een doos, vol met spullen en herinneringen. Elke keer als ik het moeilijk heb, doe ik die open & denk ik aan al onze mooie tijden.
Mijn kamer hangt ook nog vol met foto's enz.

Je moet 't altijd positief proberen zien. Heb ik haar een mooi leven gegeven? Ze heeft nu geen pijn meer.
Wrm zou je een slechte eigenaar zijn geweest als je altijd 't beste hebt gedaan voor haar?
Schuldgevoel helpt je niet met verwerken, geloof mij.

Uit het oog, maar niet uit het hart.
Sterkte.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:00

Mijn oude paard is al 11 jaar dood en ik heb nog van die dagen, dat ik heel erg verdrietig ben.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:05

Dit herken ik zó goed. Gelukkig is mijn paardje nog altijd bij me, maar ik heb dit met een andere trouwe viervoeter gehad, namelijk mijn ond.

Daarmee ben ik het eens met Nynke55 ... Het is de realiteit van het leven..

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:39

ik heb ook een keer een afscheid moeten nemen(hij was verkocht). normaal was het 1 dagje depresief, maar ik wist dat dit erg werdt voor mij. omdat ik een hele erge band met hem had dus een uur voor dat hij weg ging heb ik zijn staart geknipt dus had ik een lokje haar in een schilderij gedaan met tekst en een foto op de vitrine kast gezet. en ze halster touw erbij gehangen en ze prijzen(hangen ernog steeds)

p.s. mischien helpt dit?!