[IM] Robin, ik zal je nooit vergeten maatje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DmNqUe

[IM] Robin, ik zal je nooit vergeten maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 17:35

Na lang twijfelen heb ik toch besloten om een topic te openen omdat ik het even van me af wil schrijven.
Robin, ja wat heb ik daar allemaal wel niet over te vertellen, robin was mijn verzorgpaard, je was een grote lomperik, op buitenrit een watje maar in de bak kon je er wat van. Knuffelen en poetsen vond je heerlijk en kon je uren van genieten. misschien dat ik je daarom ook altijd zwart uit de wei haalde ipv wit.
Het maakte me allemaal niet uit als ik maar lekker tijd met je door kon brengen.
Tot op de dag van 16 december je in een keer onregelmatig liep tijdens de les. In stap niet maar in draf liep je toch niet helemaal lekker.
gelijk afgestapt en even met je gestapt en je maar weer op stal gezet en eventjes rust gehouden.
na ongeveer 3 dagen hebben we even gekeken hoe je liep nou daar was zeker niet over te spreken. je zakte door je benen heen van de pijn.
We hebben de dierenarts erbij gehaald en die heeft rust voorgeschreven en iedere dag 10 tot 15 minuten met je op het harde stappen.
Dit hebben we 6 weken gedaan en daarna is de dierenarts er weer bij geweest. ze heeft ons erop gewezen dat het misschien nog wel een tijdje kon duren omdat we niet precies wisten wat het was. Dus hebben we ongeveer 2 a 3 maanden iedere dag gestapt op het harde. wat een hell was dit voor je want je wou zo graag springen en gek doen en het liefst zo hard mogelijk door de weide crossen.
Op 30 maart de dag voor mijn verjaardag hebben we besloten naar de kliniek te gaan de lingehoeve omdat je nog steeds niet helemaal rat was. het werd wel steeds beter maar je was er gewoon nog niet helemaal.

Hier even het verslag van wat we daar allemaal hebben meegemaakt :

Naja trailer laden ging perfect liep netjes met mij mee de trailer op en dus onderweg naar lienden gegaan.
Daar aangekomen hebben we ons eerst gemeld en toen mochten we hem in de rust/wacht stallen zetten.
Dus robin heeft daar ongeveer 10 minuutjes lekker gestaan en hij vond het allemaal prima niks eng alles op zijn dooie gemakje nou helemaal fijn.

Daarna kwam echt een super aardige man die ons vandaag zal helpen naar ons toe stelde zich netjes voor en wij het verhaal vertelt hoe en wat.
Toen wou hij eerst natuurlijk zien hoe hij liep dus eerst moesten we achtjes gaan lopen.
Afbeelding

Toen kon hij al wel het een en ander zien maar natuurlijk nog niet precies wat er aan de hand was.
Toen moesten we met robin op een rechte lijn heen en weer draven en toen zag hij al dat hij echt niet goed liep.
Hier heb ik een filmpje van.
http://www.youtube.com/watch?v=pvt5vi97 ... e=youtu.be

Hierna ook nog de buigproef gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=FUCjAqKz ... e=youtu.be

Toen ze dat allemaal gezien hadden wou die meneer ( erik ) gelijk een röntgen foto!.
Meneer robin was nog steeds heerlijk relaxt en vond het allemaal prima. Hij vond het wel heel erg spannend om de röntgen ruimte in te lopen, Maar ook dit ging goed en hij stond er in. Hij was wel toen hij er eenmaal instond heel erg gespannen en we hebben hem met 2 man vast moeten houden omdat hij anders aan de voorkant er weer uit zou denderen. ( allemaal sissende geluidjes en veel apperatuur )
Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's hebben ze bekeken maar konden het net niet goed zien door de ijzers. Dus bij het linkervoorbeen het ijzer eraf gehaald door de hoefsmid.
daarna mocht robin weer terug de röntgen kamer in maar vond het dit keer helemaal niet zo leuk meer haha :p
Hier kreeg hij een soort klei in die hoef omdat dat dezelfde substantie had als iets in de hoef dus zo konden ze eventuele afwijkingen heel erg goed zien! hij matchte zelfs met zijn halster haha roze klei :D
Afbeelding

Nou de foto's waren gemaakt en het goede nieuws was er op de foto's was niks verkeerds te zien qua breukjes scheurtjes of iets vreemd was dus helemaal goed.
Op naar het volgende. We gingen een echo maken van het been. En toen is de ellende eigenlijk een beetje begonnen.
Hier kreeg hij een plaatselijke verdoving waardoor ze gingen kijken waar de pijn zat. (zo'n soort verdoving kun je een beetje vergelijken met een verdoving bij de tandarts ) Was niet zo'n fijn prikje maar wat deed hij het geweldig.
Afbeelding

Maar toen. Hij moest weer 10 minuutjes in de rust stal staan om de verdoving een beetje in te laten werken en daarna moesten we weer in een rechte lijn heen en weer draven om te kijken of hij dan minder kreupel liep.
We haalden hem uit stal en robin viel gewoon bijna om!!! Hij was totaaaaaal zijn coördinatie kwijt en wist echt helemaal niet meer waar hij mee bezig was en leek net of hij in een ander wereldje was.
Dus saskia aandraven met hem en heen en weer lopen maar hij liep heelleemaal te zwabberen over de straat heen en viel iedere keer bijna om en toen sas hem stop wou zetten lukte dat niet hij denderde gewoon door net alsof hij ons niet zag.
uit eindelijk hebben we hem met 3 man stil weten te krijgen en moesten we door naar het stukje waar ze gingen scheren omdat ze anders de echo niet goed konden maken.
Nou robin was helemaal panisch en druk en hyper en wist geen raad met zijn eigen benen. Erik zei echt van nou dit heb ik serieus waar nog nooit meegemaakt.
Dus ze hebben hem een kalmerend middeltje gegeven zodat hij iets rustiger werd en dat ze hem goed konden scheren.
Ze worden dus een beetje suf ervan en sukkelen een beetje in maar blijven altijd gewoon netjes rechtop staan.
Maar omdat robin zo heftig reageerde op die vorige plaatselijke verdoving hebben ze hem veel minder gegeven als een normale dosering.
Nou echt hij kakte helemaal in hij kon zijn evenwicht maar moeilijk bewaren.
Toen ze ging scheren moesten we hem echt tegen houden omdat hij tegen het meisje aan ging hangen die hem aan het scheren was.
Afbeelding
Uiteindelijk gelukt en ze kon rustig verder gaan met scheren.

Maar robin begon dus echt super ver in te kakken en op een gegeven moment viel hij dus om!!! hij zakte in een keer neer maar kon zichzelf nog net op tijd herpakken en bleef net maar dan ook net staan. Hier een foto net voordat hij inzakte het was zooo zielig hoe hij erbij stond helemaal trillen enzo.
Jij die matcho man altijd stoer doen was nu 1 hoopje niks helemaal te trillen en te zweten. Hij zocht helemaal steun aan de muur.
Afbeelding

Hier waren we wel een beetje geschrokken omdat dit nooit gebeurd en hij had zelfs een mindere dosering.
Maar toen mochten we naar de echo kamer een half uur later want hij moest eerst wat wakkerder worden voordat hij daarin mocht.
Nou alles verliep weer rustig en relaxt en we gingen de echo kamer in.

Naja helemaal gelukt en konden we dus naar de echo kamer. ( blauwe bandje zit in zijn staart zodat ze weten dat hij verdoofd was)
Afbeelding

Beentje netjes geschoren en gel erop , dag mooi sokje haha agja groeit wel weer aan.
Afbeelding

Toen echt ineens kwam er een beetje gestommel voorbij van een ander paard en robin raakte compleeeet in paniek. Dus toen zijn patrick en ik rustig naar buiten gegaan en hebben ze hem uiteindelijk met een praam rustig kunnen houden.
Hij was echt zichzelf niet meer.
Hierna hebben we de diagnose gehad :

Hij heeft aan de achterkant van zijn knieholte ( loopt een pees van boven naar beneden ) een oppervlakkige scheur in de buigpees.
Nu moet robin een half jaar op rust en hij krijgt speciaal beslag en dan moeten we terug komen en eigenlijk weer hetzelfde doen.
Dus naja weer naar de hoefsmid en de ijzers er allemaal af (hij is gelijk helemaal bekapt )
Hij heeft nu dit beslag voor ( achter niks meer omdat we een half jaar echt helemaal niks met hem mogen doen )
Afbeelding

Ik ben het zelf niet op de foto's die met hem loopt want ik heb de foto's gemaakt.

Helaas heeft het allemaal niet zo mogen zijn en is robin op dinsdag 24 mei opgehaald.
Ik heb er nog steeds heel veel moeite mee, ik kan het niet geloven mijn lieve mannetje, mijn gekke aapje die altijd wel even gek of lomp moest doen.
je bent er niet meer...
hopelijk vind je nu de rust die je verdiend en ik zal je echt nooit gaan vergeten ventje.
Een van de laatste keren rijden.
Afbeelding

een echte allemans vriend, mijn nichtje en haar beste vriendinnetje reden er zo mee weg!
Afbeelding

gek genoeg was nooit genoeg haha! ook tijdens een van onze laatste foto's
Afbeelding

en toen was daar de laatste fotoshoot, wat was dit moeilijk
Afbeelding

Heb net de sleutelhanger gekregen die net af is. ben er ontzettend blij mee.
Afbeelding

sorry voor het lange verhaal maar wou het graag van me afschrijven.
R.I.P robin

leeuwtje

Re: [IM] Robin, ik zal je nooit vergeten maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:39

Wauw wat mooi geschreven! Ik weet helaas hoe het is, maar dit is gewoon niet eerlijk! Hel veel sterkte ermee!! :(:)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:01

Het is allemaal niet eerlijk meid. :(:)
Koester de mooiste herinneringen met hem en geniet van de uitvergrootte foto's! :)
En nogmaals: de sleutelhanger is echt prachtig!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:17

Pff, heb tranen in men ogen meid.
Heel mooi geschreven en wat een prachtig aandenken heb je nu.

Heel veel sterkte meid :(:) Hij zal altijd in je hart zijn en je zult hem nooit vergeten.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:18

*Traantjes door herkenbaarheid*

Ging hij niet vooruit tijdens de revalidatie?

Prachtige sleutelhanger! Wens je heel veel sterkte bij het verwerken van dit grote verdriet.

Onze ruin is vanaf januari aan het revalideren van een scheur in zijn sesambandje. Er lijken 60 dagen in een maand te zitten en de vooruitgang gaat zo vreselijk langzaam. Ups en downs, bloedplasma behandelingen, ortopedische ijzers, shockwave en 24 uur boxrust. Van een levendig naar een depressief paard. Hij heeft een vechtlust en een wil waar je u tegen zegt.........dus we blijven hopen. Inmiddels naar ons eigen gevoel geluisterd en hem op de weide gezet, en z'n ijzers eraf getrokken. Hij knapt de laatste 3 weken harder op, dan de afgelopen 5 maanden. Gisteren bloed laten tappen, alle waardes ok.........behalve spierwaarde :( Onze man loopt momenteel 'spierschade' op. Reden moeten we nog achterhalen........... Heel diep in mijn hart ben ik bang dat het ons niet gegund is en wij straks dezelfde beslissing moeten maken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:21

Heel treurig dat het zo heeft moeten lopen Do, geniet van de mooie herinneren en de dingen die je van hem geleerd hebt. Hij heeft nu iig geen pijn meer en kan daarboven weer lekker gek doen en rennen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:32

Heel veel sterkte.

Pff rottig he.

Ja hier ook een vraagje: wat is er niet goed gegaan tijdens de revalidatie/rust?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:43

Wat super vervelend zeg!! bah!
Super veel sterkte ermee!

RianneEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:19

heel mooi geschreven do,
Geniet van de mooie herinneren.

Heel veel sterkte do! :(:)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:48

Sterkte!

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:18

Sterkte Do :(:)
Het is zoals al gezegd, niet altijd allemaal eerlijk.
Gelukkig heb je goede herinneringen aan hem! Koester ze! :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:17

Heel veel sterkte. Heel jammer dat het zo afgelopen is.. :(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:50

Heel veel sterkte!
Vreemd dat hij zo heftig reageerde. Ik heb met mijn paard ongeveer hetzelfde proces doorlopen.. Helaas mocht dat ook niet zo zijn. Erik is wel een hele goede arts, zowel richting mens als dier! :u

Mooie sleutelhanger heb je laten maken, een lief aandenken aan je paard.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:32

sterkte Dominique!! een super mooie sleutelhanger!! zo heb je altijd iets bij je van Robin!! denk vooral terug aan de tijden met de lol die je met hem hebt gehad!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 12:06

dankjewel iedereen voor de lieve berichten, ik zal degene die erom vroegen even een pb sturen hoe en wat er is gebeurd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:09

wat verschrikkelijk dat het niet goedgekomen is met je paardje!
sterkte!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:09

Jeetje, kippenvel! Ik heb jullie nog gezien op de kliniek toen der tijd... Wat naar dat het niet zo heeft mogen zijn..
Veel sterkte!

De artsen daar zijn inderdaad toppie.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:16

Jullie hebben er zo te lezen alles aan gedaan. Helaas mocht het niet baten.
Sterkte!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:23

Wat een verhaal, vreselijk om je maatje te moeten verliezen.

Heel veel sterkte. Gelukkig hebben jullie mooie herinneringen samen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:32

heel veel Sterkte ..
mijn eerste paard reageerd ook heftig op bepaalde prikken en viel dan ook bijna om en leek net dronken heel eng vond ik dat en vooral omdat de dierenarts het ook nog nooit had mee gemaakt

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 23:45

Lindy1982 schreef:
heel veel Sterkte ..
mijn eerste paard reageerd ook heftig op bepaalde prikken en viel dan ook bijna om en leek net dronken heel eng vond ik dat en vooral omdat de dierenarts het ook nog nooit had mee gemaakt

precies ja hij had het inderdaad nog nooit zo gezien dat een paard zo reageerde. en ja hij blijft wel staan nou 2 sec later lag hij op de grond.

dankjewel iedereen voor de reacties. er valt wel een stukje van me af nu ik het van me afgeschreven heb. vind ik wel heel fijn.

Sylvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:46

Heb kippenvel van je verhaal..
Sterkte ermee!

Ajansen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:36

ik opende dit topic zonder eenig idee te hebben over wie het ging. ik woon in deest en liep regelmatig langs. wat een prachtbeest was het. zonde en veel sterkte.