[IM] Maar een dikke vier jaar bij ons mogen zijn ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Athea_Jack

Maar een dikke vier jaar bij ons mogen zijn ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 22:55

Ik verklaarde mijn mama gek toen ze 4,5 jaar geleden een paard wilde kopen .. Ze ging op het zicht af, €1000 voor een paard met een peesblessure wat later artrose bleek te zijn, niet laten keuren of nakijken, niets .. Puur op gevoel gekocht ..

Mijn mama had haar geen beter paard kunnen wensen .. Jack was haar vriend en ook de mijne .. Om te knuffelen, een potje te huilen, je kon bij hem terecht .. Een kind liet hij op zijn rug, 100% betrouwbaar en perfect maatje voor onze gevoelige, bange merrie, athea

Zijn artrose was onder controle, zijn stofallergie was zo goed als 'weg' en hij was fit, gezond en leek perfect gelukkig met zijn leventje bij ons op de weide ..

Maandagavond heb ik hem voor het laatst gezien, alles leek prima, zoals anders .. De volgende ochtend belt mijn papa, hysterisch, ik wist meteen dat er iets niet klopte .. Jack was gestorven, hij was al heel stijf, hard en opgeblazen .. Mijn beste vriend, en vooral mijn mama haar vriend is er niet meer en ik had nooit verwacht dat dit me zoveel pijn zou doen .. Ik heb ook totaal geen idee hoe ik dit moet verwerken en ook niet hoe ik ook maar enigsinds mama kan troosten ..

Vele vragen blijven .. Was het koliek, iets aan het hart, iets in het hoofd? Hij heeft in ieder geval niet meer zitten rollen, het zand bij de poten ligt op een heel klein hoopje, wat er gebeurt is zullen we jammer genoeg nooit weten ..

Athea blijft nu alleen achter, nerveus nu ze alleen is, plots is zelfs een fietser eng (we liggen wel redelijk afgelegen met de wei) .. Hoe het verder moet weet ik niet ..

Ik ga je missen vriend ;(

Enige troost die we hebben is dat we er zeker fijn zijn dat we hem alles hebben gegeven wat hij nodig had en dat we hem veel liefde hebben gegeven ..

Ps: Zou er graag een fotot bij zetten maar heb nog steeds iet uitgevist hoe dit moet

safety

Re: Maar een dikke vier jaar bij ons mogen zijn ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:03

Heel veel sterkte met het verlies van jullie grote vriend

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:04

Jeetje, wat vreselijk! Heel erg veel sterkte, wat een rotmanier om je paardje kwijt te raken. Als ik je zo hoor is het echt heel snel gegaan! Hopelijk vinden jullie een oplossing voor Athea, misschien een paard lenen tijdelijk tot jullie een andere oplossing hebben gevonden? Hoe dan ook, sterkte voor jullie allemaal.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:04

Heel veel sterkte toegewenst voor jullie allemaal

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:05

Veel sterkte in deze verdrietige tijd

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:06

Heel veel sterkte. Foto kun je hier uploaden en daarna plaatsen : www.tinypic.com :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:17

I've been there. Mijn paardje lag op 30 januari 2010 (mijn verjaardag notabene) dood in het land. Ik werd gebeld door een omwonende dat hij toch al een tijdje heel stil lag in de sneeuw. Ik ben nog nooit zo snel geweest als toen maar helaas had de beller gelijk. De onmacht die je voelt omdat je niet weet waarom en of je het had kunnen voorkomen. Dat gevoel slijt want een antwoord krijg je helaas niet maar het gemis blijft. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe om dit verlies van jullie dierbare vriend te verwerken.

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 09:27

Hier een poging:

Afbeelding

@Yinnar - Idd, heel vreemd gevoel en heel veel vragen blijven. We hebben zelf niet zoveel ervaringen met paarden en moeten het dus doen met wat de mensen ons aangeven dat het kan zijn. Volgens vele moet het al bijna iets aan zijn hart of hoofd zijn geweest omdat er nergens sporen zijn van rollen of iets dergelijk (hij lag in de piste met zand en daar zie je dat meteen) dus koliek zou misschien dan afvallen .. Het gaat wel al wat beter met me, heb alleen er nog een merrie staan maar kan me er niet toe aanzetten me met haar bezig te houden, wat natuurlijk ook niet eerlijk is maar ja .. Zoals je aangeeft, het zal slijten ..

Bedankt allemaal ;)

En nog eentje van nog geen maand geleden:

Afbeelding

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:32

jeetje wat een naar verhaal, hebben jullie het paard ook laten onderzoeken om te kijken wat het was?

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:11

jeetje wat vreselijk om zo je paardje aan te treffen,de tranen staan in mijn ogen,wat een ontzettend leuk paard was het,en wat een schatje.ik wens je moeder en jou heel veel sterkte met het verlies van zo,n leuk paardje.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:18

heel veel stertke waarschijnlik een hartaanval? Omdat er niet veel zand naast laf op een bultje?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:12

Jeetje wat erg, heel veel sterkte :(:)