gisteravond rond 5 uur s'avonds werd ik opgebeld door stal dat delano, mijn allerliefste paardje, koliekerig deed.
Meteenop de fiets gesprongen en toen ik eenmaal bij hem aankwam zag hij er slecht uit maar niet levensbedreigend.
Hij wou steeds liggen dus we probeerden hem in beweging te houden.
Ik ben nog ruim een uur in het bos gaan wandelen met hem en het leek wat beter te gaan.
maar eenmaal aangekomen op stal wou die wéér steeds gaan liggen.
toen was mijn besluit genomen, de dierenarts moest komen. Hij was er met een halfuurtje en heeft hem eerst pijnstillers gegeven want hij had vreselijk veel pijn.
daarna verdooft want er moest via een slang via zijn neus naar zijn maag 3 liter olie worden gebracht. Daarna moest hij in beweging blijven.
Tot 11 uur bij hem gebleven, het ging stukken beter dan eerst en hij leek wel stabiel. We hebben hem op stal gezet en toen ben ik naar huis gegaan.
Ik was kapot, lichamelijk en geestelijk.
vanochtend om 5 uur s'ochtends werd ik gebeld , het ging helemaal niet goed met delano, hij wou weer alleen maar liggen
Ik ben meteen weer naar stal gegaan en hij zag er nog slechter uit als gisteren.. Toen ik aankwam was hij ook helemaal bezweet en hij wou echt niet meer lopen.
De dierenarts weer gebeld en die was er om 7 uur, hij heeft nog even wat onderzoekjes gedaan en toen meteen besloten dat hij direct naar utrecht moet.
Trailer en auto geregeld, mijn moeder opgebeld en samen naar utrecht vertrokken. Het was een hele onrustige rit.. toen we aankwamen werden er meteen onderzoeken uitgevoerd. Het ging echt heel erg slecht met hem..
zijn dunnedarm was helemaal verstopt, waarschijnlijk wel meer dan 10 meter van de 20.. Hij was uitgedroogt en kon amper op zijn benen staan.
Ze konden hem opereren maar de kans op herstel was 20%
Ik moest een keus maken en heb gekozen om hem in te laten slapen..
ik snap niet waarom dit mij moet overkomen..
Ik ben 16 jaar oud, herstelende van een depressie en net een half jaar in bezit van mijn lieve delano.
Hij was pas 4 jaar oud..
het ging juist zo goed tussen ons..
Hij is ingeslapen in mijn armen en heb wel afscheid kunnen nemen