Na 2 wedstrijdseizoenen waren we B + 15 en vond ik het wel tijd om iets nieuws te gaan proberen, L1! Alles gewoon onderling, want met de manegepaarden mogen we niet officieel starten.. Dat ging ook goed! Wat was ik trots op je, de pismerrie die als ze je niet mag echt niks voor je doet en bij mij was je zo lief, okee, soms wel echt stronteigenwijs maar je deed het uiteindelijk wel. Ook als ik je wou pakken voor poetsen ging je naar me hinniken, je was echt een superpaardje!

Alleen liep je wel steeds vaker niet helemaal lekker, had veel last van je rug etc. Als je niet goed gereden werd en je je rug niet losliep liep je kreupel.. Nouja, naar de fisio gegaan, die heeft je rug weer losgemaakt, je werd gelongeerd, kreeg een bontje en een ander zadel. Je liep weer goed, soms had je mindere dagen en dan kreeg je een dagje vrij. In 1 seizoen (6 wedstrijden) zijn we L1 + 10 geworden en van plan om volgend seizoen L2 met je te gaan starten.
Toen werd je weer kreupel, dik en warm been.. Ze dachten aan een ontsteking, dus hoefsmid geweest en er zat inderdaad een ontsteking. Weggesneden en nog een paar dagen aan de hand gestapt. Daarna ben je weer aan de longe gegaan en je liep weer gewoon goed! Alleen je been bleef maar dik.. De VA kwam al voor een andere manegepony om foto’s en een scan te maken dus hebben ze jou ook maar gelijk gedaan. Uitslag: pees is helemaal kapot, allemaal gaten en scheuren etc. erin. Elke stap die je zet doet je pijn.. Tja wat is er dan aan te doen? De enige oplossing was inslapen..
En toen kreeg ik het nieuws te horen dat je binnenkort ingeslapen wordt, waarschijnlijk al de week erna, in de vakantie.. Ik mocht dr elke dag pakken als ik zin had, ff losgooien ofzo.. De laatste paar dagen nog heel erg van je genoten, foto’s gemaakt.. En dan de maandag in de vakantie moet je afscheid nemen, want de dag erna ging ik op ponykamp en ze zou waarschijnlijk een van die dagen ingeslapen worden.. Pff, wat was dat afscheid nemen moeilijk zeg..

and wishes come true.
‘Cause in my dreams,
I’m always with you.

Rust in vrede Luun! Ik mis je!