Dit gedicht heb ik anderhalf jaar geleden ook geplaatst op bokt. Ik wilde dit graag nog weer naar boven halen omdat het vandaag 3 jaar geleden is dat Jopie overleed.
Lieve Jopie, Ik heb niet gehuild. Niet eens toen ik alleen was. Ik kende je nauwelijks. Maar ik wist dat je vaak alleen was. Dus als ik op vakantie ging. En als ik dan weg was. Wist iedereen meteen. Dat ik bij jou was. Jij stond altijd op drie beentjes. Omdat jou hoefje nog al raar was. Hij stond altijd scheef. Omdat jou pees te kort was. Lang heb je geleefd. Tot dat je 40 jaar was. En daarom heb ik niet gehuild. Omdat ik wist dat dit goed was. Ik weet dat waar je nu bent dat je het goed hebt. Maar toch wou ik dat je bij mij was. Jij was mijn eerste vakantie pony. Want toen ik op vakantie was. Kwam jij langs gelopen. Omdat jij naar de zee was. Daar liep jij dan met je kromme voetje. En omdat je baasje veel te snel was. Kwamen wij snel aangelopen. Om te kijken wie jij was. Jij was een klein lief bruintje. Het lijkt alsof dat lang geleden was. Maar dat was pas een jaar of vijf terug. En de jaren dat ik bij jou was. Was knuffelen jou favoriet. En dat deed ik veel, als ik bij jou was. Vorig jaar gingen we weer op vakantie. Naar de plek waar jij was. Toen liepen we door het weiland. Waar jij eerder altijd was. Toen zij ik; hier stond Jopie! En hun zeiden dat hij overleden was. Zonder verdriet en zonder pijn. Ik schrok even maar toen wist ik meteen dat het goed was. Jopie, waar je nu ook bent. Ik wou dat je bij mij was.
Wauw wat een mooi lief gedicht. Ik kan me er helemaal in inleven. Sterkte met het herdenken, maar je hebt zo te lezen wel super fijne herinneringen aan Jopie!
Haha Goed: Op sommige plekken heb je staan: jou hoefje, jou pees enz. Dat moet jouW zijn. Ook is het: ik zei ipv ik zij. En: ZIJ zeiden dat hij overleden was, niet hun
Dat was mijn zeurmomentje even
Verder vind ik het mooi geschreven! Echt een lief gedicht
Ik vind het echt een lief gedicht! PH moet niet zeuren Stiekum ben ik zelf ook een enorme verbeteraar maar omdat ik het van mezelf niet mag mag niemand het