Zazou kocht ik vorig jaar als gezelschapspony voor mijn Tinker en als pony voor mijn dochtertjes. Helaas liep ze na een week kreupel aan haar rechtervoorbeentje. De reden is ondanks allerlei onderzoeken nooit duidelijk geworden, wel werd na maanden van pijnstillers, boxrust, stappen, etc. etc. duidelijk dat het nooit meer beter zou worden. Met heel veel verdriet moest ik toen besluiten dat het genoeg was. Wat een afschuwelijke beslissing is dat...
Vandaag was het dan zover. Mijn kleine meiske zou naar de paardenhemel gaan. De dierenarts heeft er alle tijd voor genomen en het is heel vredig en rustig gegaan. Zo stond ze nog grasjes te eten, en zo was ze voor eeuwig in slaap...
Lieve kleine Zazou, ik zal je zo missen meisje. Nooit meer dat gekriebel in mijn haar tijdens het knuffelen... Nooit meer die onschuldige blik als je weer eens de volle mestkruiwagen omgooide... Nooit meer dat lieve hoge hinnikje als je alleen in de wei stond omdat je vriendin uit rijden was... Je mocht niet eens 4 jaar worden...
Fly, fly little wing
Fly beyond imagining
The softest cloud, the whitest dove
Upon the wind of heaven`s love
Past the planets and the stars
Leave this lonely world of ours
Escape the sorrow and the pain
And fly again
Rust in vrede ukkie, we zullen je niet vergeten.
Zazou (Meiske) 7 mei 2008 - 2 mei 2012