[IM] Zondag alweer 4 jaar geleden, Cashmere ik mis je...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Zondag alweer 4 jaar geleden, Cashmere ik mis je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 11:40

Zondag 11 maart is het alweer 4 jaar geleden dat ik mijn kleine Cashmere in heb moeten slapen.
[MD] Cashmere nu ook in de kliniek.....
[IM] Cashmere (*24-6-2006/†11-3-2008)

Afbeelding

Afbeelding

Gister de oude topics doorgelezen, en wat doet het me nog steeds zeer dat ze er niet meer is. Gister avond al zitten huilen en nu ik dit aan het schrijven ben alweer, ik vraag me af of ik ooit aan haar kan denken zonder tranen in mijn ogen te krijgen.
Cashmere was het eerste veulen van mijn merrie en de bedoeling was haar zelf te houden, ik had altijd gezegd het eerste veulen te houden.

Het verhaal in het kort:
Op 5 maart 2008 werd Cashmere ziek, drie dagen eerder al een ander paard naar de kliniek gebracht met wat wij dachten koliek, dat paard is toen tijdens de operatie overleden.
4 maart dacht ik al dat Cashmere niet helemaal zichzelf was, maar door wat er gebeurd was denk je dat je spoken ziet. Heb haar wel mee genomen naar stal om haar even lekker te poetsen, daar had ze geen temperatuur en was ze alert, inderdaad spoken dacht ik.
De volgende ochtend leek alles ook vrij normaal, ik heb haar moeder uit de wei gehaald en ben gaan rijden. Toen we terug kwamen kwam Cashmere niet gelijk naar het hek zoals altijd als ik met haar moeder terug kwam, ik ging bij haar kijken en ze vertoonde dezelfde symptomen als het andere paard, ze was echter minder aangeslagen. Gelijk de DA en mijn moeder gebeld.
DA was er even later, is 's middags weer terug gekomen en toen is besloten dat ook Cashmere naar de kliniek moest om haar te opereren.
Ze is toen goed uit de operatie gekomen, echter werkte haar darmen niet mee. Uiteindelijk heeft ze 6 dagen in de kliniek gestaan, ben er een paar keer heen geweest om haar lekker te poetsen en te knuffelen.
Op 11 maart kreeg ik om 11 uur 's ochtends een telefoontje, ik was bijna thuis, kwam net bij de paarden vandaan. Het ging helemaal niet goed met Cashmere, ze had geen kracht meer om op te staan.
Om twee uur waren we op de kliniek, mijn kleine meisje lag in de stal, ze was op. Toen ik de stal in kwam en naast haar ging zitten legde ze haar hoofd op mijn schoot, ik wist dat het genoeg was geweest. We hebben zo even gezeten en daarna de papieren in orde gemaakt. Ik ben weer bij haar gaan zitten toen ze de spuit kreeg, ze gaf een laatste diepe zucht en was weg.

In april 2008 is haar moeder weer gedekt, ze was drachtig maar heeft het veulen na 7 maanden verworpen.
Op 14 april 2010 is Cascade geboren, het kleine zusje van Cashmere. Qua kleur lijken ze helemaal niet op elkaar, maar qua karakter zijn ze precies hetzelfde. Dit keer is het de bedoeling dat Cascade blijft, ik hoop echt dat ik nog vele jaren van haar mag genieten.

Lieve Cashmere, ik hou ontzettend veel van je, en ik mis je nog steeds, dag meisje.....
Cashmere is 1 jaar en 8 maanden geworden.

Paardenmeis1

Re: Zondag alweer 4 jaar geleden, Cashmere ik mis je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:46

Ik zit met kippenvel en tranen, heel veel sterkte meid!! Het is je van harte gegund dat je met Cascade oud mag worden :(:)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:48

Heel veel sterkte :(:)
Volgens mij heb ik in het begin wel eens topics van je gezien, wist niet dat het zo vreselijk verlopen was, sterkte :(:)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:50

Goh wat vreselijk, met een brok in de keel lees ik je verhaaltje en kijk ik naar de lieve foto's van Cashmere.
Sterkte en ik hoop dat Cascade stokoud wordt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:54

och jee....dat weet ik nog! |( Wat een drama! |(
Zo jong ook nog!
Had ze ook koliek?Ben je ooit nog achter de oorzaak gekomen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 11:59

Dank jullie allemaal, ik had nooit gedacht dat het verdriet na 4 jaar nog zo intens zou zijn...
Cashmere en het andere paard hebben waarschijnlijk Grass sickness gehad, waarschijnlijk hebben ze wel autopsie gedaan op Cashmere maar omdat ik het niet voor mijzelf wou (en daar dus voor betalen) heb ik nooit een resultaat gekregen. Ze hebben toen gevraagd of DA in opleiding autopsie mochten doen, hier heb ik mee ingestemd, dit zou mij niets kosten maar dus ook geen resultaten.....

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:11

Dat weet ik ook nog wel. Kan me voorstellen dat je er nog zoveel verdriet over hebt.
Telkens als ik jouw naam zie (Saffier) moet ik denken aan ponykamp bij ons. Die leuke tijden met Saffier..En dat dan nu ook Cashmere en Casablanca... zo oneerlijk...
Sterkte!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 17:47

Peet, hier hetzelfde. Heb echt vreselijk leuke tijden op ponykamp gehad.
Had ik toen niet Casa mee (Proud Lady)? Volgens mij had ik haar toen nog maar net (toen ik zelf op kamp was) en was Saffier al weg.
Proud Lady heb ik dus gelukkig nog steeds, noem haar nu alleen bij haar echte naam Casablanca omdat op wedstrijd hier je geen andere naam kunt geven. 4 juni is ze alweer 10 jaar van mij.

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:47

sterkte :(:)

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:45

Heel veel sterkte :(:)

Dragoste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:57

Sterkte!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:03

Kan het me nog goed herinneren......heb toen met je meegejankt en nu weer een traan. Sterkte en ooit zal je met een glimlach aan Haar terug denken....

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:38

Ik herinner het me ook nog erg goed... 4 jaar geleden alweer joh! Zo trots als je was toen ze geboren werd, en wat een verdriet later..
(En ik herinner me de ponykamp ook nog... Ik was zo enorm onder de indruk van Casa :D )

Veel sterkte :(:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:25

O dat herinner ik me nog zo goed tijdens jouw ellende lag mijn pony te vechten in de kliniek...... Ondanks jouw verdriet bleef je mijn topic volgen en steunen.

Nog sterkt