[IM] Dag Dancer..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luis1991

Dag Dancer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 19:28

Ik was pas 8 jaar oud toen jij in mijn leven kwam.
Iedereen verklaarde me voor gek. Wat moest ik met zo'n dier?
Broodmager, gemeen.. maar zo gauw ik in de buurt was gingen je oortjes naar voren en was je blij en lief.
Door je ziekte had je veel pijn en zo mager. De dierenarts kon niets meer doen en puur op de gok zijn we begonnen met Solidago Complex, homeopathische druppels voor een verhoogde urine-uitscheiding en een betere nierfunctie.
Dit bleek een goede gok, de kilo's vlogen er aan, je was niet meer non-stop ziek en je humeur werd er beter en beter op.
Naar een paar maand zag je er dan ook vele malen beter uit! De dierenarts snapte er niets van. Die had verwacht dat je die zomer overleden zou zijn..

We hebben zelfs nog een aantal wedstrijden gereden! Je vond prijzen winnen fantastisch. Eerste werden we niet meer, maar de ere-ronde liep je hoe dan ook voor op!
Na een tijdje stopten we met de wedstrijden en gingen we nog naar de les en deden we buitenritjes.
Dit vond je geweldig en je hield het gemakkelijk 1,5 uur vol!
Soms gingen we met z'n tweeën wandelen, ook dit vond je erg leuk!

In april 2010 moesten we je in de wei zetten, omdat ik geopereerd werd aan mijn oor en een tijdje niet zou mogen rijden.
Je vermaakte je prima in de wei. Mijn herstel ging erg goed en eigenlijk sneller dan verwacht. Maar in mei 2010 werd ik aangereden door een auto en moest ik 4 weken in het gips. Elke dag ging ik even bij je kijken. Na 3 weken gips was jij kreupel aan je rechter voorbeen. We hebben je uit de wei gehaald en de volgende dag kwam de dierenarts bij je kijken. Hij snapte er niets van. Je had geen hoefzweer, je been was niet warm.. maar toch gaf je op alles wat hij deed een pijnreactie. De dierenarts gaf rust als advies en elke dag een badje soda, mocht er toch nog een zweer in je hoef zitten. Ook hebben we bloed laten prikken om je nieren te kunnen bekijken. De dierenarts zou dinsdag weer komen. Zaterdagavond kwam het telefoontje al.. je nieren deden vrijwel niets meer. De dierenarts zei nog niet dat dit de reden was van je kreupelheid, dus had ik nog hoop. Maar het werd alleen maar erger en erger. Zondag was je al kreupel aan twee benen en maandag aan drie. Maandagavond heb ik de knoop doorgehakt. Zo kon het niet langer, dit was je niet gegund! Dinsdagmorgen ben ik vroeg naar je toe gegaan. Ik heb je de laatste keer gepoetst en heb een stuk manen en staart afgeknipt. Toen ik thuis kwam heb ik de dierenarts gebeld. Laat in de middag belde de dierenarts dat hij naar je toe reed. We zijn toen meteen naar je toe gegaan. De dierenarts heeft je nog een keer onderzocht en was het met mijn vader eens, dit moesten de nieren wel zijn! Hij had de spullen om je in te laten slapen niet bij zich. Die moest hij nog gaan halen. In die tijd hebben wij fijn met je geknuffeld. Je hebt nog een paar laatste happen gras genomen. De tocht naar het veldje was verschrikkelijk. Doordat je benen bijna niet meer werkten sprong je met je voorbenen en sleepte je de achterste benen mee. Je wilde alleen met mij mee lopen en dat was best eng met mijn gipsbeen. Bij mij was je rustig. Toen de dierenarts er eenmaal was wilde ik bij je vandaan lopen. Ik wil je niet dood zien gaan. Maar zo gauw ik het touw aan papa gaf probeerde je te steigeren en hinnikte je. Toen ben ik terug gelopen. Ik wilde dat je rustig zou gaan. Ik heb je vast gehouden toen je de eerst spuit kreeg. Toen je viel keek ik de andere kant op. Daarna ben ik bij je gaan zitten. Je reageerde op mijn stem. Na de tweede spuit ging het erg snel. Met tien minuten was je weg..

Lieve Dancer.. tien jaar ben je een deel van mijn leven geweest. Ik mis je nog steeds elke dag, maar ik weet dat dit voor jou het beste is. Pijn heb je genoeg gehad!

*01-01-1984 + 23-05-2010

LukieBradley

Re: Dag Dancer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:42

Wat een verhaal, gelukkig heeft ze een mooie leeftijd mogen bereiken!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:41

Wat verhaal, maar een mooie leeftijd, heel veel sterkte! :(:)

Ayla2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:56

Wauw dit is zo erg, echt respect. Dit is echt heel erg voor je. ik zat met tranen in mijn ogen.

TurboTinker

Re: Dag Dancer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:59

Kippenvel.. heel veel sterkte!
Je hebt gedaan wat je kon, en je paard een vreselijk mooie tijd gegeven.

Luis1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:18

Bedankt allemaal!
Dit was voor haar de juiste beslissing en dat maakt verschil in het verdriet.
Nu kan ze lekker non-stop springen en eerste prijzen winnen!