[IM] 1 jaar geleden alweer, dat mijn eerste ponyliefde overleed..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

1 jaar geleden alweer, dat mijn eerste ponyliefde overleed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 18:30

Een heel jaar.. dat is lang.

Ik wil even dit topic hier plaatsen, als eerbetoon aan mijn allereerste pony liefde!

Flos was de pony waar ik op heb leren rijden, door die geweldige pony heb ik mijn grootste passie, hobby, uitlaatklep..
Toen ik begon met rijden vond ik alles "eng" , vooral de galop, want die gaat toch zo hard :')
Maar flos gallopeerde heel erg rustig, ze was zo'n vreselijk lieve pony met niks aan kwaad in zich..

Na een half jaartje op flos, heb ik nog een jaartje op Henky gereden, daarna was mijn manegetijd over.
Maar ik vond haar nog altijd geweldig, ze kreeg altijd een snoepje van me, en als er nieuwe beginners kwamen hielp ik met opzadelen, je vond alles zo leuk.

14 mei, je werd opgehaald in een trailer, samen met Henky, 2 maatjes, van elkaar, maar ook mijn 2 maatjes. De manege ging sluiten. Jullie werden samen naar den haag gebracht. Meer wist ik niet.

Maar ik wilde jullie vinden, en besloot alle maneges in den haag te mailen, en ja, bij een manege was het bingo! Een paar meisjes op die manege voegde me toe op hyves, en hielden me op de hoogte met foto's en verhaaltjes. Mijn vriendjes hadden het goed naar hun zin zo te zien en horen :+:

Op een dag, kreeg ik het bericht dat Flos soms in elkaar zakte, zomaar in de les of in de stal, dus je werd weer even lekker op de wei gezet.. maar het bleef.
De dierenarts kwam, hij gaf je medicijnen, maar na een paar weken was er geen verbetering.. je was op ;(
Mijn grote penny liefde, werd op 8 februari 2011 ingeslapen..

Flos was een mooie merrie, ze heeft altijd haar baan als manegepony goed uitgevoerd.. ze heeft dan ook de geweldige leeftijd van 28 mogen halen. Ze heeft heel wat kinderen leren rjden, hun angsten laten overwinnen, en ze heeft ook heel veel hartjes gestolen.

Rust zacht flos, ik zal je elke dag nog dankbaar zijn, door jou heb ik gevonden waar mijn passie ligt.

Met mij toen ik net paardreed
Afbeelding
Afbeelding

Haar laatste dat op de manege
(het groene is een chip)
Afbeelding

Haar allerlaatste dagje.. deze foto's heb ik van meisjes op de manege gekregen.
Ze was op ;(
Afbeelding
Afbeelding

Het was beter zo, ze heeft een vredig einde gehad op haar vertrouwde plekje met haar grootste fans.

Ik zal je nooit vergeten!

Gwahir

Re: 1 jaar geleden alweer, dat mijn eerste ponyliefde overleed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:42

Een mooi eerbetoon dat zo veel trouwe manegepony's verdienen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:35

Wat naar zeg. Veel sterkte gewenst! :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:37

Wat vervelend zeg.. :(:)