[IM] Ook al was je niet meer van mij...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Ook al was je niet meer van mij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 00:17

Ook al was je niet meer van mij..
Afbeelding
Om te snappen waar ik t over heb..Ga ik even terug in de tijd met mijn verhaal.
mijn excuses voor t lange verhaal..
Ik mocht een eigen paard. <3 Daar zegt een paardengek geen nee tegen! <3 :D
Dus zodoende gezocht naar een leuk paard.

Donderdag 22 februari 2007
Zijn we wezen kijken bij een kruising tussen een andalusier en een quarter horse.Tenminste dat
stond in die advertentie.(ik had geen bal verstand van al die rassen dus vond t allemaal prima)
Ik had gereden en gedaan.En uiteindelijk me beslissing genomen en een week later gingen me ouder haar ophalen.
Zo was ik nu eigenaar van een merrie,mijn eigen paard, genaamd MERRY! <3
Afbeelding
Zo zag ze eruit op de advertentie foto.
En zo na een grondige poetsbeurt en wat liefde:
Afbeelding
Merry was niet zoon makkelijk paardje in omgang.Ze sloeg je t liefst de stal uit. Vaak de oren naar achteren en dreigend naar je toe komen.
Ook uit de paddock halen was soms echt een probleem hierdoor.

Met ons ging het dankzij lessen en vele buitenritten en leuke dingen mee maken steeds beter!
Zo goed zelfd dat ik alles durfde met haar.We deden de gekste dingen samen.
We gingen gerust met andere buiten rijden en zo hard mogelijk crossen waar we de kans maar kregen.
Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld als in die tijd!
Afbeelding
samen met aartje

Zelfs het alleen buitenrijden deed ik af en toe.Dat was wel wat spannender dan met andere erbij.Maar we deden het wel.
Bijna iedere avond in de zomer naast de fiets een grote ronde door de woonwijk en eromheen, dat vond je helemaal geweldig!
Mensen in de buurt keken altijd naar je uit wanneer je weer met mij langs kwam. Vooral kinderen vonden je geweldig om langs te zien draven en dan als je het zelf ook goed vond,even geaaid worden.

Je vertrouwde mij en ik vertrouwde jou.

Wat me ook goed bijstaat is dat we samen met cindy en aartje gingen buitenrijden en even over de drukke dijk naar het recreatie zwemgebied gingen om daar samen met sn allen te zwemmen.
En we zijn ook nog toen even naar het bos gegaan. Alleen werd dat even een buitenrit van 4 uur.
Maar we hebben wel genoten!

We roken de vrijheid om ons heen.
Afbeelding
Geniet van deze dag
Geniet van ieder uur
Beleef je leven met een lach.
Zie het leven als een avontuur
Blijf jezelf, ga niet acteren
Je bent op Aarde om veel te leren

Je zult vallen en weer opstaan.
En komt er dan ooit een traan
Accepteer dan je verdriet
Laat die traan maar komen
Het hoort bij het verwerken
En zonder tranen gaat dat niet

Blijf genieten van ieder klein moment.
Geniet van het beetje geluk wat je kent.

Want je ziet maar weer dat het mooie leven snel voorbij is.
Geniet...

Kreupel...
Na een tijdje werd merry een beetje kreupel.Ze liep niet zo lekker en had een dik achterbeentje.
Hiervoor kwam de dierenarts,en alles was bekeken.Ik kreeg medicatie ervoor om iedere dag te geven.Helaas hielp dit niet.En bleef haar achterbeen dik en kwam de dierenarts ook niet met een fijne uitslag.Die week heb ik er goed over na zitten denken.Ze mocht niet meer intensief bereden worden.bosritten en buitenritten wel maar rustig aan.En liever helemaal geen bak werk meer. In ieder geval voorlopig niet meer.

De beslissing waardoor ik echt kapot ben gegaan was dat ik der moest verkopen. ;(
Ik was net in me 1e jaar van me vervolg opleiding.Had een baantje waarmee ik amper iets van kon betalen.En nog meer dingen waardoor ik het gewoon niet op kon brengen. :? Daarbij had ik ook niet de beschikking over dagelijkse weidegang.Dit was ook niet makkelijk te vinden.En absoluut niet goedkoop.Dus zodoende..
Kopers komen kijken.
Zenuwen ,Angst ,Verdriet ,Schuld ,Rillingen ,Gedachtes ,Vanalles!! Ze komen kijken. En misschien al beslissen!
De verschrikkelijke dag was op Donderdag 6 december 2007 om 14.00 uur smiddags.Ik heb der zelf ingeladen.En daar ging ze dan.
Die beelden,die hinnik,dat gevoel vergeet ik nooit meer!

Helaas op 26-09-08 was ze weer doorverkocht aan een handelstal in den haag.
En na veel mailen en te weten komen hoe of wat doordat ik haar toevallig tegen was gekomen op marktplaats..
Was ze vanuit daar was ze doorverkocht naar engeland. Ik was haar nu echt kwijt! :n

15 april 2011....
Had ik de KNHS aan de telefoon. Die vroeg of ik het paspoort van Merry nog had.Verbaasd en beetje raar reageerde ik.Nee..die heb ik niet? De eigenaren wilde dat paspoort hebben en kwamen uiteindelijk in contact met de KNHS dmv controleren vd chip. Ik was echt verdrietig en overdondert... Ze leeft!!!!!! :\ *\o/* _/-\o_ Ik vroeg of ik alsjeblieft de gegevens van de eigenaren mocht hebben omdat ik al zolang aan het zoeken was. Vanwege privacy mogen ze dit niet zonder toestemming geven. En ik vroeg of ze er dan een briefje bij wilde doen om te vragen of ze contact met mij willen.
Ik werd die middag terug gebeld door de KNHS.
Ze had gemaild naar de eigenaren van Merry om te vragen of ik hun adres gegevens mocht hebben.
En die kreeg ik!

Zo had ik ineens contact met de eigenaren van haar.Ik moest me engels echt even diep van ver gaan halen..Want zo goed ben ik daar ook niet in..En kreeg zo vanalles te weten over haar. Hoe goed ze t had en ik vertelde over de dingen bij mij.
Vele overeenkomsten hadden we wel. Ook had ik vaak berichtjes met filmpjes van het rijden of leuke fotos.
Ik voelde me helemaal gerust en happy!
Ze was geopereerd aan haar achterbenen vanwege die pezen waarvoor ik haar dus weg heb moeten doen.En nu ging alles goed met haar.
Ik dacht erg vaak aan haar.Dit deed ik al vanaf dat ik haar verkocht.Maar nu was het enige verschil dat ik me er rustiger bij voelde.

En zoals ieder sprookje begint...heeft ook ieder sprookje zijn einde.

24 januari kreeg ik een berichtje waardoor alles om me heen stopte..
Daarin stond dat ze haar hebben moeten in laten slapen.Vanwege pijn en het niet meer verder kunnen laten gaan met alles.
Ze was de laatste tijd regelmatig kreupel en dan ging het weer even goed. En konden ze zelfs weer rijden.
Maar nu was het echt het einde..t ging niet meer.

Ik brak. ;( Nog erger dan de dag dat ik haar op de trailer had gezet om afscheid van haar te nemen.
Ik heb me nog nooit zo verrot gevoeld.En dan ook nog dat ik er zelf niet eens bij was. |(

Ik heb er inmiddels nu vrede mee.Dat het goed is zo.Ik heb die mensen bedankt voor de goede zorgen.Dat was wel t minste wat ik kon doen.
En ze veel sterkte gewenst,en andersom ook.
Maar ik zal der nooit vergeten!

Afbeelding
Jij was als een bloem die opende...
jij was als een wolkje die rustig zweefde..
Jij was als de vogels die mooi zongen...
Jij was als de liefde...
Die ik je gaf en jij mij....
Jij...
was alles..
Wat ik me maar kon bedenken..

Afbeelding
Afbeelding
"Nooit zal t meer t zelfde zijn.Ik zal je altijd herinneren,aan die mooie tijd.Vaarwel me lieverd.Je bent de beste!Rust zacht Merry,,

_Carien

Re: Ook al was je niet meer van mij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:49

Gos meis wat een verhaal! Sterkte met het verlies!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 01:08

Wat heb je dit ontzettend mooi beschreven, ik voelde me precies zo toen ik hoorde dat mijn vriendje er niet meer was. Ik kon het destijds totaal niet verwoorden, maar jouw verhaal had dat van mij kunnen zijn. Wat mooi dat haar nieuwe eigenaren zo begaan met je waren. Heel veel sterkte!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:34

Wat Sneu... Wel fijn dat je haar laatste maanden (?) bij haar nieuwe eigenaars hebt kunnen volgen... Zo weet je dat ze nog een heel fijne tijd heeft gehad, voor ze is moeten gaan...

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:02

Ik heb helemaal tranen in mijn ogen, wat erg zeg!
Heel veel sterkte.

drikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:09

oh ik heb tranen in mijn ogen,, super veel sterkte meis!

Paisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:10

heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 18:03

_Antikana_ schreef:
Wat Sneu... Wel fijn dat je haar laatste maanden (?) bij haar nieuwe eigenaars hebt kunnen volgen... Zo weet je dat ze nog een heel fijne tijd heeft gehad, voor ze is moeten gaan...

Ja ze hebben haar vanaf eind 2008 gehad.
Dus een aantal jaar. Maar als ik al die dingen er nog bij moest gaan zetten dan was het verhaal wel 3x zo lang geworden./

Dank jullie voor jullie reacties :(:)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:09

sterkte :(:)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:03

sterkte meid :(:)
mooi geschreven ook...

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:07

Veel sterkte ermee!
Gelukkig heeft ze nog een leuke tijd gehad bij de laatste eigenaars. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:01

Jeetje.. Heel erg veel sterkte toegewenst..

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:53

Sterkte!Mooi verhaal.Zo'n paard als Merry zie je iet vaak,zo lief,kan alles aan en doet je denk ik niets!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 00:48

XBellelover schreef:
Sterkte!Mooi verhaal.Zo'n paard als Merry zie je iet vaak,zo lief,kan alles aan en doet je denk ik niets!

Ik hoop ooit zoon zelfde paard terug te vinden om zelf te hebben,met dat karakter en het leuke en coole gedrag.

Bedankt voor jullie reacties.