Hij liep naar me toe, zij het traag. Hij speelde alleen als hij uitgedaagd werd, door onze felle shetlander. Zelfs een wandelingetje hield hij niet vol.
Laatst, in de nacht, ik lag wakker. Ik hoorde hem hoesten: 1, 2, 3, 4, ......, 34 keer! Ik maakte slobber voor hem met een flinke scheut dennenknopsiroop erin. Daarna weer liggen luisteren en na een halfuurtje begon het hoesten weer opnieuw: 1, 2,.... 19 keer.
Hij keek me aan. Zijn ogen stonden dof. Na wat rollen in de wei (modder), stond ie te ademen met de neusgaten wijd open. Alsof hij net een marathon had gelopen... Hij was 24 jaar, hij was dampig, hij was mijn beste vriend en hij was op...
Met een vriendin heb ik prachtige afscheidsfoto's gemaakt, bij een meertje vlakbij. Van een filmpje op het strand en een aantal foto's heb ik een emotioneel afscheidsfilmpje gemaakt.
12 januari 2012 werd zijn sterfdatum. Al doet het mij veel verdriet, ik gun hem een vredig einde.
Facheux geboren op 26-04-1987 gestorven op 12-01-2012 Grote vosruin van .175m Z2 dressuur tot zijn 14e. Daarna bij mij: een beetje dressuur, maar vooral bos, strand, duin, zee, water, natuur en nu rust...