[IM] Nu bijna een jaar geleden.. maar nog zo vers..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Nu bijna een jaar geleden.. maar nog zo vers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:43

in mijn geheugen.. dat ik jou heb moeten laten gaan... na 11 jaar hechte vriendschap.

Afbeelding
Gentle als 6jarige

Toen ik nog 13 moest worden kwam jij in mijn leven.. een 6 jarige etterbak met de kleur van Jazz. Rooie en valen zijn donderstralen.. en ik heb het geweten.. wat heb ik er wat af gevlogen van jou zeg.. ik reed pas 1,5 jaar en met mijn 1e pony had ik al wat truukjes leren omzeilen.. maar de bokkenserenades die jij gaf en als ik dan viel en de show die jij erna deed was onvergetelijk. Je hoofd en staart in de lucht en gillend als een blij veulentje ging jij als een nep-tuiger door de bak heen omdat je je niet had laten kennen.

Mijn ouders hebben je terug willen brengen.. en de handelstal waar ze je van kochten hadden toegezegd je terug te mogen brengen.. je was levensgevaarlijk voor zo'n jong meisje. Veel te wild (tussen je oren) Toch mocht je van mij niet weg.. want je moest en zou luisteren!

Na een half jaar gingen we voor het eerst starten.. op onze eerste wedstrijd wou de jury jou al kopen.. maar natuurlijk mocht je van mij niet weg. Samen met Mw. Exler hebben we een hoop geleerd.

Afbeelding
Samen in het L1.

Ik was bijna 16.. en we mochten Z1 starten! Wat heb ik van je genoten zeg. Eindelijk mocht ik met een hoedje!

Afbeelding
http://www.freewebs.com/sambow/gentleappuy2.jpg

Door veel pech hebben we weinig kunnen starten.. maar de keren die we startten hadden we altijd winst en bijna altijd prijs!

Afbeelding

Door zoveel kleine pech die we hadden ben ik uit het wedstrijdritme geraakt en mede door omstandigheden werd ik vreselijk nerveus als we moesten starten.. ik startte je daarom ook zo min mogelijk. We hebben het Z2 en winst gehaald.. mijn doel met jou was bereikt... ik was vreselijk trots.

Jaren hebben we getraind.. en ook veel lol gehad.. lekker op buitenrit.. lekker buiten spelen..

Afbeelding

Lekker knuffelen

Afbeelding

Wij waren 1.. jij en ik..

http://www.freewebs.com/sambow/samgent7.bmp
Afbeelding

Kussen dat deed je graag, te pas en te onpas.
Afbeelding

Op ons jaarlijke straatfeest was jij ook van de partij.. en ik kon je met iedereen vertrouwen.. jong...
Afbeelding

en oud..
Afbeelding
samen met oma.. die haar hele leven heeft geroepen nooit op een paard te zitten.. toch had je haart hart gestolen..

met je 1,5 jarige pony-dinnetje als 14 jarige op het land.. daar was je (te) graag :j
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBEV6STQ.jpg

En altijd als de eerste buitenrit weer kon beginnen... moest je je eerst even uitleven..
Afbeelding

Maar toch was je een echte lieverd als het op braaf zijn aan kwam..

Afbeelding

Vorig jaar 27 december, de dag na kerst en 2 dagen voor mijn verjaardag.. heb ik je moeten laten gaan.. je had teveel pijn aan je voorbe(e)n(en). Na alle (kleine) pech die we door de jaren heen hadden heeft het noodlot toegeslagen.. aan 1 van je benen had je zware artrose en de weke delen waren beschadigd.. nadat ik dit hoorde heb ik besloten je bij de dierenarts achter te laten..

Ik heb je vastgehouden toen je ging.. je stond met je hoofd tegen me aan.. je bent nog nooit zo rustig geweest bij de dierenarts.. en je was zo weg.. die dag staat nog vers in mijn geheugen gegrift.. en ondanks ik het nog steeds heel zwaar heb om erover te praten.. ben ik blij dat ik de laatste momenten van je leven heel erg dicht bij je was.

Onze laatste dagen..

Afbeelding

Gek doen kon je nog steeds ook al had je zeer.
Afbeelding

Jongen.. nogmaals bedankt voor alle mooie jaren. Ik mis je vreselijk veel.. iedere dag hoop ik nog steeds dat je 30 bij mij had mogen worden ipv 17... You ment the world to me.. and you still do.

Afbeelding

Ik haat de maand december voor altijd.

vencedor

Re: Nu bijna een jaar geleden.. maar nog zo vers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:50

jeetje wat een heerlijke tijd met een heerlijk paard! Sterkte met het verwerken. Het gemis blijft maar het wordt op den duur makkelijker om het een plekje te kunnen geven.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:53

Krijg er de tranen van in mijn ogen, vind het erg jammer voor je Sam.
Lijkt me heel pijnlijk om je beste maatje te moeten opgeven, wetende dat het moment
eraan komt... Proberen te genieten van de laatste momenten. Maar je hebt vast de
juiste keuze gemaakt voor hem.
Een dikke knuffel voor je.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:53

wat een verhaal zeg, zoveel bereikt met deze topper,
en dan boem pats weg, ik wens je heel veel sterkte!! :(:)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:58

Godverdorie, waarom moet dit nou gebeuren..
Krijg tranen ervan, wat een naar verhaal en wat een moeilijke tijd ..
vooral in december, december , ja daar geniet iedereen van, en nu kan jij daar niet meer van mee genieten..
Proberen te genieten maar het lukt gewoon niet omdat je weet wat eraan komt, precies zoals DaisNBenj zei.
heel veel sterkte met dit verlies, mijn pb box staat voor je open ! Y;(
En ook een dikke knuffel van mij !

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:03

sam super veel sterkte! Wat heb je veel meegemaakt met hem, echt een super mooi verhaal!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 14:08

Thanks

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 16:36

Het is alsof ik het helemaal weer opnieuw meemaak.. Naar stal gaan en wetende dat de dag bijna in zicht is.. heb nog altijd t gevoel dat hij in stal staat als ik aan kom.. En als ik er ben en zya staat er in (ze staat in zijn stal) dan kan ik weer even ademhalen.

Mis m zo.. Mijn ventje..

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:24

heftig hoor, bizar he, hoe snel een jaar voorbij gaat, maar hoe heftig de pijn nog kan voelen. Het was een prachtig dier, en dankzij hem en de ervaringen met hem, ga je hem nog heel veel tegenkomen in de toekomst, dat weet ik zeker!
heel veel sterkte, enne, wat een prachtige foto's heb je als mooie herinnering aan jullie tijd samen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 20:40

Weinig rijfoto's helaas maar wel heel veel foto's die ik van hem gemaakt heb ja. Heb zijn fotoalbum ook afgemaakt voor we naar de dierenarts gingen. Al met voorbedachte rade aangezien hij al meermalig aan de vochtafdrijvers en AB had gestaan wegens een dik been.. hadden al eens laten scannen maar de pezen waren hartstikke mooi op wat vocht na.. we hoopten dat het een overbelasting was door "iets".. aangezien meneer altijd druk was in stal als hij "rust" moest nemen.. maar aangezien zijn zware kreupelen iedere keer terugkwam was het enige dat overbleef een foto laten maken.. ons laatste half jaar had ik al heel erg veel nachtmerries waar hij in voorkwam... denk aan gebroken benen, gescheurde aders.. hem mishandeld vinden.. why.. I don't know..

Heb in juli 2010 een tattoo laten zetten.. moeders verklaarde me voor gek.. maar ik wou een herinnering van toen hij er nog was.. en niet omdat hij was gestorven.

Afbeelding

Niet lang daarna begon hij heel belabberd te lopen.. en met de sneeuw enz. moesten we de dierenarts uitstellen... daarom werd het ook eind december.. heb 2 weken lang jankend op stal gelopen..

(en ik loop er nu weer jankend.. kan er niets aan doen)

zijn 1e en laatste keer in de sneeuw

Afbeelding

Hij was zo vrolijk... en ondanks hij zo beroerd liep stuiterde hij naast mij door de hele bak heen van joligheid. Hij liet ook niet merken dat hij pijn had.. brak zijn stal af.. Omdat het niet veilig was naast hem te lopen ben ik er maar zonder zadel opgeklommen.. meneer wou dolgraag aan het werk..

Zo gek als hij was als ik er naast liep.. zo verbazingwekkend braaf meneer was als ik er op zat. Daarom maar een beetje gestapt zonder zadel. Lekker losgooien buiten zodat hij zijn ei kwijt kon.. en meneer wou in de bak zelf graag draven en stukjes galoperen. De eerste keer dat hij na weken een galopje mocht maken kwam er een vrolijke bok uit met een megavrolijk gilletje erachteraan. Zijn pezen waren het probleem niet.. dus daar was ik niet bang voor.

Het brak mijn hart dat ik zo'n levenslustig paardje misschien wel weg moest brengen.. en omdat ik toch stiekem hoopte dat het allemaal wel goed zou komen viel het erg tegen toen de dierenarts de foto's zag.... ik kon niets meer voor hem doen. Hij moest al een hele tijd met pijn doorgelopen hebben. Hard werkend voor mij.. maar zijn lichaam kon het niet meer verblommen..

Er is een tijd van komen... en een tijd van gaan.... maar veel te vroeg... op de wei had hij niet pijnvrij geweest... en een dier in leven houden op sedaties en pijnstillers zag ik niet zitten.. zouden wij als mens ook niet willen.. We willen mens kunnen zijn.. en ik wou dat hij paard kon blijven zijn.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:48

Je hebt gedaan wat is kon en hebt voor hem gekozen, dat is soms helaas het enige wat je nog kunt doen. Loslaten doet zo'npijn! Maar de dingen en ervaringen die je met hem hebt beleeft, helpen je in je verdere leven!! echt!! Je gaat nog heel vaak aan hem denken, wetend dat je dingen doet, dankzy hem!! Als leven lyden word....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:56

jeetje meid ik wens je sterkte met dit nog steeds grote velies maar waarom zou je december haten tis een gezellige maand en je paardje zou niet willen dat je ongelukkig bent, Het was haar tijd. En weet je ooit komt er weer een nieuwe paardeliefde in je leven. misschien is die er al. treur niet langer maar draag haar in je hart, fijne kerst

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 02:46

"Haar" had iets hangen.. := Maar dankjewel.. doe mijn best. Maar het gemis is gewoon nog heel groot.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 03:36

Wat was dat een mooi paard! Veel sterkte!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 11:33

Over een uur is het exact een jaar geleden... :(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:38

Heel veel sterkte meis met het verlies van je prachtige paard. Een maatje verliezen die je niet kan missen is verschrikkelijk. Helaas weer ik er alles van.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:43

wat een mooi paardje..
ik vind het echt heel rot voor je.
veel sterkte

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 11:48

Dankje..

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:27

wat had je een bijzonder paard,wat zich volledig voor jou gaf,ik heb heel veel respect dat je voor hem gekozen hebt,want dit moet supermoeilijk zijn geweest om de juiste beslissing te moeten nemen,vooral als hij nog zo vrolijk was,er zijn paarden die het heel goed kunnen verbergen als ze last hebben.wat een pracht paardje was het,ik wens je heel erg veel sterkte met dit zware verlies.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:45

De fotos zijn een genot om heen te kijken.ik wens heel veel sterkte.wat een plaatje.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:02

dankjewel

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:15

Heel veel sterkte! Lijkt me verschrikkelijk om je aller beste vriendje te moeten verliezen :(:)
Gelukkig heb je je liefde voor paarden niet verloren en heb je je mooie meisje Zyalda gevonden!
Ik hoop op een mooi 2012 voor jullie beiden (dat gaat vast helemaal goed komen)!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:25

Dat is waar.. :j [***] was vandaag mega-knuffelig en ze begint heel nieuwsgierig te worden.. die begint echt uit haar schulpje te kruipen de laatste maanden.. ze verandert nog iedere week. Erg leuk om te zien.. afgelopen januari had ik echt niet verwacht dat ik er zo'n fijn, lief, vriendelijk en vreselijk braaf dier aan zou overhouden. Was eerst best wel bang dat ze tot een eigenwijze pismerrie uit zou bloeien omdat ze zo vreselijk introvert was. Maar ze wordt vast net zo'n geweldig paard als Gentle was.

Ondanks dat ik haar heel leuk vind, blijft Gentle toch wel mijn grote liefde hoor.. maar dat is denk ik ook wel omdat ik met hem zo'n beetje groot geworden ben. Hij blijft mijn nr. 1.

Maar was wel fijn dat [***] me veel opzocht vandaag.. want heb t best wel moeilijk.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:27

Dat snap ik helemaal, hopelijk ga je net zo'n goede band met haar krijgen als met Gentle!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:39

Time will tell... maar ze valt me in ieder geval niet tegen. Wat betreft willen werken en in de omgang is ze echt een superpaardje. Heb nooit een paard gereden dat zo graag alles goed wil doen en zo fijn reageert op kleine/tedere reacties.

Alleen ja.. Gentle was veel dominanter en die had echt een uitgesproken mening. Die was niet onzeker te krijgen.. dat paard was zo op en top bouwvakker als maar zijn kon... maar als hij wist dat iets niet mocht je heel dom aankijken van "Waaaat..? Spelen???" Ik mis dat.. ik hou wel van zulke paarden.. dat ondeugende en dat stoute daar werd ik toen ik jong was echt verliefd op.. ondanks alle vlieglessen die ik kreeg. Happen zou hij nooit doen.. en met ervandoor gaan en bokken wist je ook echt dat het "puberen" was.. want je kon het aan zijn orenspel zien.. dat paard had nooit zijn oren naar achteren tenzij je hem iets opdroeg ipv vroeg. Als hij zo'n bui had (en die heeft hij zijn hele leven gehad) kon je al aan zijn oren zien wanneer hij iets van plan was. "Uuuuuhhh! NEE" hoorde je me dan in de bak... en dan liet hij ze weer ontspannen en dan liep hij toch maar door.. om vervolgens verderop alsnog even stiekem een pas opzij te zetten of een keer een bokje te geven. Kon daar altijd wel om lachen omdat hij zo lekker voorspelbaar was. 2 handen op 1 buik.

Al moet ik zeggen.. mevrouw was vandaag ook alles aan het onderzoeken.. mn spullen van de pilaar afduwen met haar neus enzo.. en als ik "Nee" zei gauw voor zich uit kijken en die oren mijn kant uit "It wasn't me!" en daarna toch even haar neus tegen me aanduwen als ik langs loop. Omdat ze over haar kolletje gekriebeld wil worden.

Dat deed "die bolle" ook altijd.. dat zijn echt van die <3 momentjes.