Gentle als 6jarige
Toen ik nog 13 moest worden kwam jij in mijn leven.. een 6 jarige etterbak met de kleur van Jazz. Rooie en valen zijn donderstralen.. en ik heb het geweten.. wat heb ik er wat af gevlogen van jou zeg.. ik reed pas 1,5 jaar en met mijn 1e pony had ik al wat truukjes leren omzeilen.. maar de bokkenserenades die jij gaf en als ik dan viel en de show die jij erna deed was onvergetelijk. Je hoofd en staart in de lucht en gillend als een blij veulentje ging jij als een nep-tuiger door de bak heen omdat je je niet had laten kennen.
Mijn ouders hebben je terug willen brengen.. en de handelstal waar ze je van kochten hadden toegezegd je terug te mogen brengen.. je was levensgevaarlijk voor zo'n jong meisje. Veel te wild (tussen je oren) Toch mocht je van mij niet weg.. want je moest en zou luisteren!
Na een half jaar gingen we voor het eerst starten.. op onze eerste wedstrijd wou de jury jou al kopen.. maar natuurlijk mocht je van mij niet weg. Samen met Mw. Exler hebben we een hoop geleerd.

Samen in het L1.
Ik was bijna 16.. en we mochten Z1 starten! Wat heb ik van je genoten zeg. Eindelijk mocht ik met een hoedje!

http://www.freewebs.com/sambow/gentleappuy2.jpg
Door veel pech hebben we weinig kunnen starten.. maar de keren die we startten hadden we altijd winst en bijna altijd prijs!

Door zoveel kleine pech die we hadden ben ik uit het wedstrijdritme geraakt en mede door omstandigheden werd ik vreselijk nerveus als we moesten starten.. ik startte je daarom ook zo min mogelijk. We hebben het Z2 en winst gehaald.. mijn doel met jou was bereikt... ik was vreselijk trots.
Jaren hebben we getraind.. en ook veel lol gehad.. lekker op buitenrit.. lekker buiten spelen..

Lekker knuffelen

Wij waren 1.. jij en ik..
http://www.freewebs.com/sambow/samgent7.bmp

Kussen dat deed je graag, te pas en te onpas.

Op ons jaarlijke straatfeest was jij ook van de partij.. en ik kon je met iedereen vertrouwen.. jong...

en oud..

samen met oma.. die haar hele leven heeft geroepen nooit op een paard te zitten.. toch had je haart hart gestolen..
met je 1,5 jarige pony-dinnetje als 14 jarige op het land.. daar was je (te) graag

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBEV6STQ.jpg
En altijd als de eerste buitenrit weer kon beginnen... moest je je eerst even uitleven..

Maar toch was je een echte lieverd als het op braaf zijn aan kwam..

Vorig jaar 27 december, de dag na kerst en 2 dagen voor mijn verjaardag.. heb ik je moeten laten gaan.. je had teveel pijn aan je voorbe(e)n(en). Na alle (kleine) pech die we door de jaren heen hadden heeft het noodlot toegeslagen.. aan 1 van je benen had je zware artrose en de weke delen waren beschadigd.. nadat ik dit hoorde heb ik besloten je bij de dierenarts achter te laten..
Ik heb je vastgehouden toen je ging.. je stond met je hoofd tegen me aan.. je bent nog nooit zo rustig geweest bij de dierenarts.. en je was zo weg.. die dag staat nog vers in mijn geheugen gegrift.. en ondanks ik het nog steeds heel zwaar heb om erover te praten.. ben ik blij dat ik de laatste momenten van je leven heel erg dicht bij je was.
Onze laatste dagen..

Gek doen kon je nog steeds ook al had je zeer.

Jongen.. nogmaals bedankt voor alle mooie jaren. Ik mis je vreselijk veel.. iedere dag hoop ik nog steeds dat je 30 bij mij had mogen worden ipv 17... You ment the world to me.. and you still do.

Ik haat de maand december voor altijd.